Wysłany: 2011-03-26, 20:16 Remont generalny silnika krok po kroku ...
Witam .
Myślę ze taki temat będzie bardzo przydatny, bo owy remont czeka każdego prędzej czy pó 1/4 niej.
Proszę o opisanie własnych doświadczeń, uwag i ewentualnych sugestii.
Co i jak robić włącznie z kontrolą zuycia poszczególnych elementów.
Sam obecnie prowadzę taki remont i dobrze by było mieć więcej informacji w jednym miejscu.
1. Wymiana tłoka: kiedy tłok kwalifikuje się do wymiany, kiedy wystarczy wymiana samych pierścieni. Jakej firmy wybrać tłok? o Czym pamiętać przy zakładaniu.
2. Pierścienie: który i jak założyc na poszczególne miejsce. ( dla niektórych może i oczywiste ale nie dla wszystkich).
Planowanie głowicy, Szlif cylindra. itp
Przydało by się również pare wskazówek na temat samego procesu docierania maszyny po takim remoncie.
Liczę na zrozumienie i wyczerpujace wypowiedzi:)
Ostatnio zmieniony przez managa 2011-03-26, 20:22, w całości zmieniany 1 raz
Po kolei, wszystko można poznać robiąc pomiary i sprawdzając z serwisówką:
*cylinder śr. wewnętrzną 100.12mm
* tłok śr. zewnętrzna 99.85mm lub otwór sworznia 24,03mm
pierścienie gdy przerwa na włożonych do cylindra wynosi:
*górny 0,5mm
*środkowy 0,65mm
Jak założyć pierścienie honda dominator?
Na pierwszym i drugim pierścieniu jest oznaczona literka N
Pierwszy idzie pierścień z jaśniejszym bokiem, takim świecącym, drugi jest ciemniejszy jednolitego koloru. Potem powyginana blaszka olejowa którą wcześniej smarujemy olejem i dwa pierścienie trzymające ją.
Całość smarujemy olejem, tak jak i cylinder. Tylko nie za obficie, żeby nam nie nakapało na uszczelkę jak będziemy zakładać .
Większość dominatorów wytrzymuje 50 000km na jednym cylindrze i z reguły jest on oryginalny, więc szlifuje się pod tłok który sobie wybieramy. Wossner, viseco czy oryginał to zależy od portfela albo upodobań. Oryginał nie jest dużo droższya być może lepszy
Metod docierania jest tyle co 'znawców'.
libanczyk83 [Usunięty]
Wysłany: 2011-07-07, 08:55
Witam
Mam pytanie odnośnie remontu silika NX 650 92r RD02, wydmuchało mi uszczelke pod cylindrem i zabieram sie za remont. Nie moge sie doczytac w serwisowce jak ma byc polozony wal ( w jakiej fazie i jego polozenie u gory czy na dole? ) Widzialem ze sa znaki ale jeszcze nie grzebalem w tym silniku rozumiem ze musze zgrac walek rozrzadu z znakami pod sruba na obudowie. Na co jeszcze musialbym zwrucic uwage podczas wymiany uszczelki, czy warto wymieniac pierscienie jak jeszcze nie kopci i nie bierze oleju? Z gory wielkie dzieki za pomoc w remoncie.
jak nie kopci i nie bierze to aż szkoda go ruszać... ustaw tak jak do regulacji zaworów czyli w górnym martwym punkcie tłok i znaki się pokrywają na kole a zawory mają luz.
Wymiana uszczelki za 10zł a koszt 200
jak otworzysz to możesz pomierzyć czy luz w zamku pierścieni jest jeszce w normie, luz między tłokiem a cylindrem, dać do sprawdzenia głowice czy zawory i prowadnice i gniazda są ok, ew. doszlifować zawory
ale jak piszesz ze oleju nie bierze to tam niedawno musiało być coś robione.
daj zdjęcie tej uszczelki.
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-07-07, 22:48
ciekawe,że wydmuchało uszczelke pod cylindrem
dawaj foty
libanczyk83 [Usunięty]
Wysłany: 2011-07-13, 13:39
dzieki Madart za pomoc wlasnie o to mi chodzilo w jakim punkcie ma byc tłok!!! 3 sezony temu robilem sama gore silnika takze powinno byc dobrze ale dla pewnosci sprawdze! a uszczelki nam kleic na sylikon czy jest cos lepszego od sylikonu?!jak jest to co? chyba w tym tygodniu zabiore sie za potwora:) to porobie jakies fotki i wrzuce na stronke! a uszczelke normalnie widac jak wyszla na ok 5mm no i przez to leci olej! mam nadzieje ze nie okaze sie nic wiecej do roboty
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-07-13, 19:28
libanczyk83, prosze Cię bez silikonu
maniek [Usunięty]
Wysłany: 2011-07-14, 15:25
libanczyk83 napisał/a:
czy jest cos lepszego od sylikonu?!jak jest to co?
Nowa uszczelka i odpowiedni moment dokręcenia
libanczyk83 [Usunięty]
Wysłany: 2011-07-25, 14:46
wkoncu Moto zrobione
caly dzien walczylem z silnikiem ale poszlo gladko:)
jestem zadowolony bo tlok, pierscienie i cylinder bez zarzutow jak nowki ;)
Jazda probna zrobiona i jest git, ale jak wracalem z traski byl moment ze moto z obrotow mi spadal ( na obrotyomierzu obroty skakaly nawet do zera ) tak mysle ze cos z elektryka??!!
musze poszukac na forum czy ktos mial takie objawy i co to moze byc
Jak ktos widzial taki temat to niech podrzuci linka!!!
dzieki
Jest pasta loctite. Droga ale bardzo skuteczna, składam na nią wszystko, pod kapy nie używam uszczelek
libanczyk83 [Usunięty]
Wysłany: 2011-07-26, 09:18
madart napisał/a:
ja miałem, niestykała wtyczka od cewki
musze sprawdzic moze to bedzie to!!
krzys_yy [Usunięty]
Wysłany: 2011-12-15, 18:45
Witam.
Na początku wszystkich pozdrawiam!!!!!!!!!! Jet to mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumiłość! Miałem problem z kopceniem. Dziś rozebrałem silnik i tak:
Cylinder ma wymiar u dołu 101,04mm. w środku 101,05mm. u góry 101,03mm. Nie jest owalny. Luz na zamku pierwszego pierścienia to 0.45mm drugiego 0.5mm
Wymiary tłoka na ssą na zdjęciu.
Moje pytanie to: czy tłok jest do wymiany? Czy cylinder nadaje sie do szlifu?
Z góry diekuje za podpowiedzi i pozdrawiam!!!!!!!!
Pierścienie mieszczą się jescze w przedziałach. Serwisówka podaje maximum 0,1mm luzu cylinder - tłok, mierząć średnice tłoka 10mm od jego dołu. U ciebie jest już więcej więcej więc raczej żeby zmniejszyć spalanie oleju trzeba drugi (?) szlif i nowy tłok.
To już takie zużycie czy ktoś zrobił za duży luz przy szlifie? Bo tłok wossnera ma wlasnie wymiar 100,92 nominalny.
Wszystko opisane jest w rozdziale NX650 G Section 7 Cylinder piston
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum