Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Remont generalny silnika krok po kroku ...
Autor Wiadomość
dudi_s
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-26, 20:16   Remont generalny silnika krok po kroku ...

Witam .
Myślę ze taki temat będzie bardzo przydatny, bo owy remont czeka każdego prędzej czy pó 1/4 niej.
Proszę o opisanie własnych doświadczeń, uwag i ewentualnych sugestii.
Co i jak robić włącznie z kontrolą zuycia poszczególnych elementów.

Sam obecnie prowadzę taki remont i dobrze by było mieć więcej informacji w jednym miejscu.
1. Wymiana tłoka: kiedy tłok kwalifikuje się do wymiany, kiedy wystarczy wymiana samych pierścieni. Jakej firmy wybrać tłok? o Czym pamiętać przy zakładaniu.
2. Pierścienie: który i jak założyc na poszczególne miejsce. ( dla niektórych może i oczywiste ale nie dla wszystkich).
Planowanie głowicy, Szlif cylindra. itp
Przydało by się również pare wskazówek na temat samego procesu docierania maszyny po takim remoncie.
Liczę na zrozumienie i wyczerpujace wypowiedzi:)
Ostatnio zmieniony przez managa 2011-03-26, 20:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-03-31, 13:06   

Po kolei, wszystko można poznać robiąc pomiary i sprawdzając z serwisówką:
*cylinder śr. wewnętrzną 100.12mm
* tłok śr. zewnętrzna 99.85mm lub otwór sworznia 24,03mm

pierścienie gdy przerwa na włożonych do cylindra wynosi:
*górny 0,5mm
*środkowy 0,65mm

Jak założyć pierścienie honda dominator?
Na pierwszym i drugim pierścieniu jest oznaczona literka N
Pierwszy idzie pierścień z jaśniejszym bokiem, takim świecącym, drugi jest ciemniejszy jednolitego koloru. Potem powyginana blaszka olejowa którą wcześniej smarujemy olejem i dwa pierścienie trzymające ją.
Całość smarujemy olejem, tak jak i cylinder. Tylko nie za obficie, żeby nam nie nakapało na uszczelkę jak będziemy zakładać :-x .

Większość dominatorów wytrzymuje 50 000km na jednym cylindrze i z reguły jest on oryginalny, więc szlifuje się pod tłok który sobie wybieramy. Wossner, viseco czy oryginał to zależy od portfela albo upodobań. Oryginał nie jest dużo droższya być może lepszy :mrgreen:

Metod docierania jest tyle co 'znawców'.
 
     
libanczyk83
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-07, 08:55   

Witam
Mam pytanie odnośnie remontu silika NX 650 92r RD02, wydmuchało mi uszczelke pod cylindrem i zabieram sie za remont. Nie moge sie doczytac w serwisowce jak ma byc polozony wal ( w jakiej fazie i jego polozenie u gory czy na dole? ) Widzialem ze sa znaki ale jeszcze nie grzebalem w tym silniku rozumiem ze musze zgrac walek rozrzadu z znakami pod sruba na obudowie. Na co jeszcze musialbym zwrucic uwage podczas wymiany uszczelki, czy warto wymieniac pierscienie jak jeszcze nie kopci i nie bierze oleju? Z gory wielkie dzieki za pomoc w remoncie.
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-07-07, 18:10   

jak nie kopci i nie bierze to aż szkoda go ruszać... ustaw tak jak do regulacji zaworów czyli w górnym martwym punkcie tłok i znaki się pokrywają na kole a zawory mają luz.
Wymiana uszczelki za 10zł a koszt 200 :-x
jak otworzysz to możesz pomierzyć czy luz w zamku pierścieni jest jeszce w normie, luz między tłokiem a cylindrem, dać do sprawdzenia głowice czy zawory i prowadnice i gniazda są ok, ew. doszlifować zawory
ale jak piszesz ze oleju nie bierze to tam niedawno musiało być coś robione.
daj zdjęcie tej uszczelki.
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-07-07, 22:48   

ciekawe,że wydmuchało uszczelke pod cylindrem :shock:
dawaj foty
 
 
     
libanczyk83
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-13, 13:39   

dzieki Madart za pomoc wlasnie o to mi chodzilo w jakim punkcie ma byc tłok!!! 3 sezony temu robilem sama gore silnika takze powinno byc dobrze ale dla pewnosci sprawdze! a uszczelki nam kleic na sylikon czy jest cos lepszego od sylikonu?!jak jest to co? chyba w tym tygodniu zabiore sie za potwora:) to porobie jakies fotki i wrzuce na stronke! a uszczelke normalnie widac jak wyszla na ok 5mm no i przez to leci olej! mam nadzieje ze nie okaze sie nic wiecej do roboty
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-07-13, 15:26   

ja kładłem bez niczego
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-07-13, 19:28   

libanczyk83, prosze Cię bez silikonu
 
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-14, 15:25   

libanczyk83 napisał/a:
czy jest cos lepszego od sylikonu?!jak jest to co?


Nowa uszczelka i odpowiedni moment dokręcenia :-P
 
     
libanczyk83
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-25, 14:46   

wkoncu Moto zrobione
caly dzien walczylem z silnikiem ale poszlo gladko:)
jestem zadowolony bo tlok, pierscienie i cylinder bez zarzutow jak nowki ;)
Jazda probna zrobiona i jest git, ale jak wracalem z traski byl moment ze moto z obrotow mi spadal ( na obrotyomierzu obroty skakaly nawet do zera ) tak mysle ze cos z elektryka??!!
musze poszukac na forum czy ktos mial takie objawy i co to moze byc
Jak ktos widzial taki temat to niech podrzuci linka!!!
dzieki
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-07-25, 16:17   

ja miałem, niestykała wtyczka od cewki
 
     
żółf
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-25, 21:26   

Cytat:
czy jest cos lepszego od sylikonu?


Jest pasta loctite. Droga ale bardzo skuteczna, składam na nią wszystko, pod kapy nie używam uszczelek
 
     
libanczyk83
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-26, 09:18   

madart napisał/a:
ja miałem, niestykała wtyczka od cewki


musze sprawdzic moze to bedzie to!!
 
     
krzys_yy
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-15, 18:45   

Witam.
Na początku wszystkich pozdrawiam!!!!!!!!!! Jet to mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumiłość! Miałem problem z kopceniem. Dziś rozebrałem silnik i tak:
Cylinder ma wymiar u dołu 101,04mm. w środku 101,05mm. u góry 101,03mm. Nie jest owalny. Luz na zamku pierwszego pierścienia to 0.45mm drugiego 0.5mm
Wymiary tłoka na ssą na zdjęciu.
Moje pytanie to: czy tłok jest do wymiany? Czy cylinder nadaje sie do szlifu?
Z góry diekuje za podpowiedzi i pozdrawiam!!!!!!!!

tłok bok.jpg
Plik ściągnięto 471 raz(y) 205,91 KB

tłok.jpg
Plik ściągnięto 451 raz(y) 374,87 KB

 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-12-15, 20:06   

Pierścienie mieszczą się jescze w przedziałach. Serwisówka podaje maximum 0,1mm luzu cylinder - tłok, mierząć średnice tłoka 10mm od jego dołu. U ciebie jest już więcej więcej więc raczej żeby zmniejszyć spalanie oleju trzeba drugi (?) szlif i nowy tłok.

To już takie zużycie czy ktoś zrobił za duży luz przy szlifie? Bo tłok wossnera ma wlasnie wymiar 100,92 nominalny.
Wszystko opisane jest w rozdziale NX650 G Section 7 Cylinder piston
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15