Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Spalanie oleju
Autor Wiadomość
kubas9311
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-04, 17:51   

nie mam już dominatorka ale ttrka też powietrzak, a sprawa miewa się tak, że moto nigdy nie puściło dymka(zimna czy ciepła) wycieków nigdzie nie ma, a pali litr oleju na 1000... nie wiem czy ma tak ciężko u mnie czy co ale pije sporo. Dziwna sprawa jest bo sporo sadzy na tłumiku zostaje a świeca idealna kawa;/ chyba będzie czekał mnie remont powoli...
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2015-07-05, 09:37   

U siebie mam Motul 15W50 i jeździ :)
http://market-fachowiec.pl/pl_PL/p/prod/2150 nigdy nie zapłaciłem więcej niż 50zł za litr ;-)
 
 
     
kubas9311
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-05, 16:17   

kmaj, też jeżdżę na tym oleju
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2015-07-05, 17:35   

kubas9311, też tak miałem w afryce jakiś czas, paliła litr/1000 ale nie dymiła. Silnik, który ma przedmuchy wytwarza mgłę olejową którą zasysa przez odmę i spala dlatego olej znika. Zerknij sobie na wylot odmy w airboxie, prawdopodobnie jest zaolejony. Afryka pali mi teraz ponad litr/1000 oleum i przy dodawaniu i odejmowaniu gazu przykapca.
 
 
     
kubas9311
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-05, 21:36   

Bicio, no tak już powoli myślę nad wymiana tłoka tylko boję się, że korba też już do wymiany będzie bo lekko puka, no chyba że to tłok tak hałasuje.
 
     
kubas9311
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-07, 15:41   

Sprawdziłem airbox i jest tłusto ale to raczej od ooleju z filtra, sam wąż wewnątrz nie jest tłusty, dodatkowo jak go zdjalem to nic niepokojącego z niego się nie wydobywalo:-/ nie mam już pojęcia gdsię ten olej ubywa... Dlaczego wydech wewnątrz ma sporo sadzy?
 
     
Ostasz 
NX 650 '94


Wiek: 36
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 729
Skąd: Białołęka, Wołomin
Wysłany: 2015-09-11, 11:48   

Słuchajcie - na trasie spalił mi około 700 ml na 1100 km. Jeżdżę na standardowym Motulu 10W40

Dodam, że była jazda głównie po czarnym, tempo międzymiastowe (90-120 km/h) ale był upał (te dni z 35 st. C). No i Dominik nie dymi, nie kopci, nie chlapie z wydechów olejem, żeby nie było ;-)

Duże to spalanie? Małe? Martwić się?
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-09-11, 12:44   

Moim zdaniem duże spalanie. Powinien kopcić przy dużych obrotach jak ujmiesz gazu i przy redukcjach.
Mój brał 300-500 ml na 1000 i kopcił przy redukcjach. Ciężko ogólnie powiedzieć. Jak Ci nie przeszkadza dolewanie i wożenie bańki z olejem to pierdziel. Ale jak dużo jeździsz to nie opłacalny interes. Lepiej zrobić górę. Jak się spóźnisz z olejem to bardzo drogo wychodzi :mrgreen:
 
 
     
adrodax
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-11, 16:25   

jeśli kopci przy schodzeniu z obrotów to uszczelniacze do roboty.
Zalej 15w40 i zobacz co będzie się działo.
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-09-11, 21:42   

To już prędzej 20W50 ale wątpię, że uszczelniacze. Teoria by tak podpowiadała ale w praktyce jak nie rozbierze to się nie dowie.
 
 
     
boro 


Wiek: 41
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 251
Skąd: Pniewo City
Wysłany: 2015-09-12, 19:20   

Witam. Wydaje mi sie ze cos wiecej motong zaczal mi pozerac oleju. Przed wyjazdem zrobilem dolewke. Wczorajprzejechalem jakies 50 km offem i polowa na bagnecie zniknela. Olej wymieniany jakies 500km temu. Jak Wam sie wydaje? Duzo czy w normie? Zadnego kopcenia nie zaobserwowalem.

20150911_185611.jpg
2
Plik ściągnięto 25 raz(y) 4,08 MB

20150910_184628.jpg
1
Plik ściągnięto 21 raz(y) 2,56 MB

 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-09-12, 19:52   

boro, z tym olejem to różnie bywa skontroluj jeszcze raz. Nie zobaczysz jak dymi na niebiesko przy wysokich bo nie ma jak, chyba że kamerkę zamontujesz.
 
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2015-09-13, 22:03   

skontroluj tak jak instrukcja kaze, zgas silnik po jezdzie, poczekaj kilka minut, sprawdz, trzymaj motka pionowo i na plaskim terenie.
Widze, ze Ci olej juz barwe zmienil, wiec pewnie niebawem wymiana, przy takiej okazji mozna calkiem precyzyjnie zmierzyc ile masz oleju w ramie i silniku.
 
 
     
Ostasz 
NX 650 '94


Wiek: 36
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 729
Skąd: Białołęka, Wołomin
Wysłany: 2015-09-17, 08:46   

adrodax napisał/a:
jeśli kopci przy schodzeniu z obrotów to uszczelniacze do roboty.
Zalej 15w40 i zobacz co będzie się działo.


wojtekk napisał/a:
To już prędzej 20W50 ale wątpię, że uszczelniacze. Teoria by tak podpowiadała ale w praktyce jak nie rozbierze to się nie dowie.


Chłopaki, to który w końcu olej i dlaczego nie 10W40 jak zaleca serwisówka? Pytam, bo i tak nadszedł czas wymiany oleju więc mogę sobie wybierać dowolnie.

Dodam, że olej w ramie trzyma, nawet 48h po pojeżdżawce jest oliwa na bagnecie.

Przyznam się, że martwi mnie ten temat bo silnik ma jakieś 25 tys. km nakręcone dopiero :-/
 
     
tolczej
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-17, 10:00   

Ja zauważyłem że na zimnym co ciekawe kopci na szaro tylko z jednej rury delikatnie, a oleju bierze ok 500ml na 1000km.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14