Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Płyn hamulcowy - jaki? oraz co zrobić przy okazji wymiany?
Autor Wiadomość
Ostasz 
NX 650 '94


Wiek: 36
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 729
Skąd: Białołęka, Wołomin
Wysłany: 2015-05-20, 08:33   Płyn hamulcowy - jaki? oraz co zrobić przy okazji wymiany?

Jaki płyn hamulcowy polecacie do Dominatora rocznik '94? I ile litrów tego potrzeba przy wymianie w obu układach (przód i tył)?

Czy taki Motul RBF600 DOT 4 Syntetyczny 0,5L jak z tego ogłoszenia Allegro jest ok?

I co się robi jeszcze przy okazji wymiany?
Bo ja to kojarzę tylko, że trzeba spuścić a potem warto świeżym przepłukać (czyli wlać trochę i znów spuścić do zera) i dopiero zalać na gotowo + odpowietrzyć.

Pytam o takie rzeczy, bo serwisówka mówi o DOT 3 lub DOT 4 a nie wspomina o tym czy ma być syntetyk czy jakiś inny (jeśli jakieś inne są).
Ponadto w mechanice mam więcej zapału niż wiedzy i doświadczenia ;-)
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2015-05-20, 08:42   

Ja tam leje najtańszy dot 4, chyba firmy K2 i nie narzekam, ale ile to się w offie hamuje.. A wchodzi tyle, co nic, więc kupuj najmniejsze opakowanie.
 
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2015-05-20, 10:18   

dot 4, Motul jest bardzo dobra marką. Zuzyjesz okolo 50-80 ml na uklad mniej wiecej (zaleznie od zuzycia okladzin klockow). Przy okazji warto (jesli masz czas) zdjac zaciski, sprawdzic klocki hamulcowe, wyjac tloczki, sprawdzic uszczelki, przesmarowac pasta do tloczkow, zlozyc. U mnie w tylnym cylinderku na dnie byl drobny piasek w formie stalej mazi, ktorej nie wyplukalbym, gdybym nie sprawdzil. Do odpowietrzenia warto uzyc podcisnienia dzieki strzykawce z wezykiem tak jak tu: https://www.youtube.com/watch?v=LM0PZJyL5Lw
Poza tym w serwisowce wszystko dokladnie rozrysowane i momenty Nm podane
Tu rowniez mozesz zobaczyc czynnosci serwisowe zwiazane z hamulcami w moto https://www.youtube.com/r...ys+garage+brake
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-05-20, 12:33   

Jak się rozglądniesz to nawet kupisz płyn motocyklowy hamulcowy. Jak dla mnie to paranoja. Idź do sklepu motoryzacyjnego kup sobie dot 4 jaki chcesz lej i śmigaj.
 
 
     
Ostasz 
NX 650 '94


Wiek: 36
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 729
Skąd: Białołęka, Wołomin
Wysłany: 2015-05-20, 16:38   

marizaga dzięki za wskazówki, linki i dzielenie się doświadczeniem :-)

Z waszych wypowiedzi wnioskuję, że z tym płynem nie wiąże się żadna większa filozofia. Ale wolałem dopytać, bo jakby nie patrzeć fajnie rozpędzić moto, ale przydałoby się jakoś je zatrzymać :-D
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2015-05-20, 16:59   

Ostasz, nasze motocykle to technologia lat 90tych, tam nie ma co wymyślać w specjalistyczne płyny czy inne :)
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-05-20, 17:28   

Ostasz, Jedyne co możesz zrobić to przewody w stalowym oplocie zapodać najprościej ,jak te hamulce Ci nie wystarczają.
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2015-05-21, 09:23   

Jakość płynu hamulcowego zaczyna mieć znaczenie jak śmigasz ciężkim motocyklem po górskich serpentynach albo litrowym przecinakiem po torze. Dobre płyny są dużo odporniejsze na wysokie temperatury i ciężej je zagotować.
Do naszych parchów to zwykły K2 ze stacji, byle wymieniać raz na 2-3 lata.
Przy okazji wymiany płynu warto rozebrać również pompę i ewentualnie założyć zestaw naprawczy.
Nowe elementy pompy, pozbycie się glutów z układu, nowy płyn, czyszczenie zacisków, stalowy oplot i się zdziwisz jak może hamować NX czy każdy inny dwudziestoletni motocykl.
 
 
     
Ostasz 
NX 650 '94


Wiek: 36
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 729
Skąd: Białołęka, Wołomin
Wysłany: 2015-05-22, 10:26   

Bicio z racji tego, że mam chwilę to przyjrzę się lepiej hamulcom i przynajmniej je przeczyszczę. A stalowy oplot to mam plan założyć jakoś w zimowej przerwie - no chyba, że okaże się że przewody będą miały wcześniej dość.
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2015-05-22, 18:09   

Bicio, Ja u siebie do dominatora i trampka powlewałem Motula 660 , bo na Gymkhanie obydwa się gotowały a bez hebli to masakra , za pierwszym razem dźwignia hamulca nożnego wpadła na sam koniec i już myślałem że przewód pękł , odczekałem chwilę i wszystko wróciło do normy .
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2015-05-22, 19:44   

No ale tam non stop przyspieszanie i hamowanie nie? Nigdy mi się nie udało zagotować w afryce, ale ja chyba mało hamuję :-)
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2015-05-23, 12:17   

zuczek 38 napisał/a:
Ja u siebie do dominatora i trampka powlewałem Motula 660

Przepłacasz - oby był świeży
 
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2015-05-23, 20:07   

nx-rider, miałem świeżutkiego k2 i nie dawał rady , ale Gymkhana to extrymalny sport gdzie tylny hebel cięgle w użyciu aż tarcza robi się fioletowa . :-P
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13