Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Zerwany gwint w spuście oleju (w bloku)
Autor Wiadomość
Microbee 
Krzysio z Tik-Taka


Wiek: 47
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 452
Skąd: Silesia
Wysłany: 2015-05-05, 20:52   Zerwany gwint w spuście oleju (w bloku)

Tak jak w temacie. Po wymianie oleju zaczęło kapać, kupiłem więc nową śrubę, nawet niby taką "lepszą" z dodatkowym oringiem na gwincie. Ale kapie dalej, więc domyślam się, że przekręciłem gwint. Pytanie do forumowych praktyków i złotych rączek - jak to uszczelnić na szybko, bo za dwa dni wyjazd, za mało czasu żeby oddawać gwintować, czyścić z opiłków, zlewać olej, etc. Czy np. silikon wysokotemperaturowy pod podkładkę dałby radę? Albo coś innego? Jakieś sprawdzone sposoby ? Z góry dziękuję za informacje :)
 
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2015-05-05, 21:09   

bierzesz taśmę teflonową od uszczelniania rur z woda owijasz zgodnie z kierunkiem zwojów , wkręcasz i po sprawie . wersja 2 kupujesz lub masz zwykłe pakuły do rur owijasz smarujesz lekko silikonem ,wkrecasz :lol: to tak na szybko :lol: :lol: :lol:
 
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2015-05-06, 14:42   

Lub kupujesz cos takiego jak uszczelka w płynie firmy "Dirco"
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2015-05-06, 14:49   

jesli myslec o zalatwieniu sprawy porzadnie i na dlugo lepszym rowiazaniem jest helicoil (lub tansze odpowiedniki), stosowany dla zjechanych gwintow lub rozwiercanych gwintow, w glowicach nawet. System nie jest tani jesli chcesz kupic wlasne narzedzie, mozliwe, ze lepszych warsztatach maja i zrobia taniej niz kupno.
tu przyklad uzycia/tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=RFYa6sjhh_E
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2015-05-06, 21:45   

W konstrukcjach lotniczych stosuje się bardzo dużo Helicoil (helikole). Bardzo wytrzymałe jeżeli chodzi o zużycie. Niestety unika się zastosowań w którym istotna jest szczelność, ale myślę że o-ring załatwiłby sprawę.

Na szybko zastosowałbym teflon zaproponowany przez zuczek 38, ;)
 
 
     
Microbee 
Krzysio z Tik-Taka


Wiek: 47
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 452
Skąd: Silesia
Wysłany: 2015-05-06, 21:59   

Jednak to nie zerwany gwint (a może również). Jest pęknięcie prawie na całym gwincie i kilka milimetrów w bloku. Obkleiłem szczelnie silikonem wysokotemperaturowym. Sprawdzę pojutrze, czy przepuszcza. Na marginesie - wokół otworu jest pajączek jakby pęknięć, mam nadzieję, że to tylko powierzchowne i nie będzie się pogłębiać. Muszę w weekend obejrzeć z dołu Wasze domina, czy ktoś ma podobnie. Stara śruba po poprzednim właścicielu miała stożkowaty kołnierz. Zastanawiam się, czy to nie było przyczyną pęknięcia (gdy podkładka już się zużyła).
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 13