Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: managa
2015-04-24, 09:48
Dominatora telepie na niskich obrotach.
Autor Wiadomość
Alshrom
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-22, 19:28   Dominatora telepie na niskich obrotach.

Witam. Zauważyłem, że mojego dominatora strasznie telepie gdy jadę na obrotach<2,5k
Z praca silnika na niskich obrotach nie ma problemu, moto ładnie trzyma obroty na postoju.
Nigdy wcześniej nie jeździłem singlem i stąd moje pytanie czy aż tak trzeba pilnować odpowiednich biegów czy, może trzeba pobawić się w regulacje.
 
     
PrezesASR
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-22, 20:03   

ten typ tak ma :)
unikaj jazdy na niskich obrotach
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2015-04-23, 06:08   

A może Ci nie pali na jeden cylinder i temu tak telepie :-P

Nie napisałeś z którego roku silnik, generalnie "włochy" są bardziej podatne na telepanie niż "japońce"
 
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-04-23, 08:09   

Alshrom,Dokładnie tak jak napisał PrezesASR,staraj sie unikać szarpania łańcuchem,mnie na jedynce i dwójce nie szarpie,ale juz na trójce poniżej 3 tyś. zaczyna szarpać,zredukuj i ogień,bo jak szarpie to przeciążasz silnik,wał korbowy,stopa korbowodu dostaje w dupsko,ale o tym pewnie wiesz,a te silniki tak już mają.
Kurdę,pouczam innych a sam tak robię,czasem już mi się nie chce biegu redukować i go ciągnę na zbyt wysokim biegu :-/ ,ale trzeba tego unikać!a tobie telepie jak jedziesz na stałych obrotach 2,5 tyś. na którym biegu?
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-04-23, 08:55   

Alshrom, unikaj obrotów poniżej 3tyś, tylko przy ruszaniu i ew 2 biegu silnik to znosi. Duże single tak mają i nic nie idzie z tym zrobić. Podczas postoju nie ma sprawy ale przy obciążeniu silnika tak niskie obroty mu szkodzą. Zresztą jak doświadczyłeś, motór błaga o redukcję biegu sam;]
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-04-23, 08:57   

nx-rider, raczej subiektywne odczucie z tymi japońcami i włochami. Kwestia stanu silnika i regulacji raczej. Oczywiście przy tych samych gaźnikach bez modów i innych przeróbkach.
Niech sobie poszarpuje może i przy za niskich ale za to jakie pierdolnięcie z dołu ma singiel i to hamowanie silnikiem :mrgreen:
 
 
     
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-04-23, 11:14   

wojtekk napisał/a:
nx-rider, raczej subiektywne odczucie z tymi japońcami i włochami. Kwestia stanu silnika i regulacji raczej. Oczywiście przy tych samych gaźnikach bez modów i innych przeróbkach.
Niech sobie poszarpuje może i przy za niskich ale za to jakie pierdolnięcie z dołu ma singiel i to hamowanie silnikiem :mrgreen:


Wojtek V2 też ma pierdolnięcie... Mam też duża fałkę i poniżej 2K obrotów ma ponad 140Nm a max 160Nm , hamowanie silnikiem też jest zajebiste. Tylko szkoda nią po krzaczorach jeździć ;-) hehe
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
  Wysłany: 2015-04-23, 12:07   

tomekz, miałem tu raczej na myśli moto 600 do 750 raczej 4 cylindry cm nie podaję celowo jakie modele bo każdy się domyśla a jak już V2 to dopiero była by zadyma :mrgreen:
Jak jeździłem Nowym VTX 1800 jakieś 10-15 lat temu V2 wiadomo to miał coś 180 NM i łanie zapitalał tak jak mówisz :mrgreen: Miał jakiś patent na tyle że biegami koła nie zblokowałeś. Ale to miało odjazd masakra.
 
 
     
PrezesASR
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-23, 15:01   

ten patent to synchronizatory skrzyni biegów czy cos w tym stylu bo moj brat tez ma VTX-a ale 1300 i cos o tym wspominał ;-)
 
     
Alshrom
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-23, 15:13   

Domiantor z roku 94. Szarpie na pewno na 3 4 5. Z jedynki rusza normalnie. Widzę wiec, że ten typ tak ma. Wcześniejszemu dragstarowi nie było różnicy jaki bieg jest wrzucony, ale to była vka;)
 
     
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 340
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-04-23, 18:19   

PrezesASR napisał/a:
ten patent to synchronizatory skrzyni biegów czy cos w tym stylu bo moj brat tez ma VTX-a ale 1300 i cos o tym wspominał ;-)


Raczej sprzęgło antyhoppingowe.
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2015-04-24, 08:09   

Panowie nie mylcie politury z motocyklami :-D :twisted:
Czopek ciągnie z dołu ale się kręci do obrotów na poziomie stara 266 :-D
I chyba każdy motocykl który ma zakres obrotów użytecznych większy niż ursus c330 będzie szarpał ponizej 2,5 tys.
Można temu trochę zaradzić poprzez zmianę przełożeń, ale wtedy skracają się biegi i przeloty powyżej 100 km/h są męczące.
NX ma max moment przy 5000 obr/min, moc przy 6000.
VTX 1800 odpowiednio przy 3000 obr/min i moc przy 5000.
Wnioski się same nasuwają.
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-04-24, 09:43   

Bicio, jak ktoś porównuje wozy dla emeryta z silnikiem rakiety do enduraka to musiałem zareagować :mrgreen:
No i 650tkę do 1000 i węcej.
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2015-04-24, 09:48   

Ogólnie grunt to nie zamulać na niskich obrotach tylko ogień :-D
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13