Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Tłumik przelot+stożek a ustawienie gaźnika
Autor Wiadomość
BodzioDominator 


Wiek: 32
Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 14
Wysłany: 2019-02-26, 00:05   Tłumik przelot+stożek a ustawienie gaźnika

Czy ktoś ma doświadczenia z tego typu zmianami w NX650?
Jakie dysze do gaźnika trzeba zastosować?
Co poza dyszami zmienić aby nie wypalało gniazd i było to bezpieczne dla silnika??
 
     
Franz 


Wiek: 64
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 48
Skąd: Świeradów Zdrój
Wysłany: 2019-03-01, 10:09   

Nie tyle na wypalanie a raczej wypadanie gniazda.
Temperatura silnika. Pilnować stanu oleju. Założyć chłodnice oleju
Chcesz mieszać w wydechu i gazniku to patrz na kolor świecy. Swieca zbyt jasna - mieszanka zbyt uboga i odwrotnie. Przy zbyt ubogiej proces spalania się przedłuża i temperatura silnika wzrasta
Mam zamontowany pół przelot z tlumikiem Fmf. Dysza główna 152. Jest dobrze
Przy Dyszy 165 się dlawil. 157 chodził dobrze ale w komorze spalania było dużo nagaru czyli też źle
Najlepiej nic nie zmieniać a silnik będzie chodził dłużej bezawaryjnie
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2019-03-01, 11:32   

Zakładanie stożka nie ma zbytniego sensu, stracisz elastyczność. O wiele lepszym rozwiązaniem jest seryjny airbox, ale z "luźniejszym" filtrem np k&n lub bardzo słabo nasączoną gąbką. Po to stosuje się w mocnych szosowych maszynach duże airboxy aby zminimalizować niekorzystne zjawiska falowe. Stożki to bardziej tuning optyczny jak komuś nie zależy na osiągach. Po zastosowaniu takich filtrów oczywisty zakaz wjazdu w teren..

Dysze to nie wszystko, może trzeba by unieść iglicę podkładką na wzór Dave's mod, aby uzyskać więcej kopa również w średnim zakresie obrotów. Eksperymenty to jedyna droga. To dość mozolne i subiektywne w ocenie bez hamowni.
 
     
BodzioDominator 


Wiek: 32
Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 14
Wysłany: 2019-03-06, 23:40   

Pytanie z innej beczki.

Zauważyłem u siebie na dole silnika wybity napis RD02... Rocznik motocykla 95 RD08

czyli silnik był wymieniany?
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2019-03-07, 05:43   

Nie, wszystkie silniki maja wybite rd02
 
     
BodzioDominator 


Wiek: 32
Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 14
Wysłany: 2019-03-08, 20:44   

adizad lub ktoś z forum regenerował kosz sprzęgłowy samodzielnie? Gdzie dostać sprężyny? Jakie koszty?

miał być przegląd głowicy a wychodzi jak zwykle... :P
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2019-03-10, 18:14   

BodzioDominator, co rozumiesz przez regenerację kosza sprzęgłowego??

Jeżeli chcesz wymienić tarcze sprzęgła, przekładki metalowe i sprężyny to koszt wynosi około 350-400pln za komplet trw lucas, lub ebc z alledrogo. Dobre też są komplety vesrah.

Jeżeli masz wżery w koszu sprzęgłowym i tarczki nie chcą się swobodnie przesuwać to można to lekko podszlifować, lub wymienić na kosz używany w lepszym stanie.
 
     
BodzioDominator 


Wiek: 32
Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 14
Wysłany: 2019-03-10, 20:46   

myślałem, że nadaje sie do regeneracji bo są luzy na sprężynach(tłumik drgań)
wymieniam kosz wewnętrzny w lepszym stanie i sprężyny bo tracze ktoś wymieniał sądząc po grubości
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14