Wysłany: 2011-03-21, 15:49 modyfikacje gaznika - opis znaleziony w necie
Czesc!
na stronie http://www.4strokes.com/tech/honda/xr650lcarbmods/ znalazlem modyfikacje gaznika, zastanawiam sie nad wprowadzeniem tych zmian w swoim gazniku, przeczytalem, wiem o co chodzi(mam taka nadzieje ) ale chcialbym uslyszec, krytyczne lub nie, slowa z waszej strony, prosze merytorycznie z argumentami bez zbednych "tekstow", mysle ze temat jest dosc ciekawy.
Ostatnio zmieniony przez YAGO 2011-03-21, 20:39, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli ma się kase można szaleć :)
Filtr powietrza K&N to 130zl + do tego nowe dysze. I trzeba snorkel wywalić. Jak się uda za pierwszym razem będzie OK. Ale jeśli nie to jest zabawa z dobieraniem dysz i sprawdzaniem mocy/mieszanki . Do tego przydałby się konkretny sprzęt.
A czy warto? Kiedyś sie zastanawiałem i stwierdziłem że dużo mocy to nie wykrzesa, a swoje spalanie na trasie 4,75 bardzo lubie a po modach na pewno pujdzie do góry..
Dlaczego tak uważasz? I popraw linka bo nie działa :)
YAGO [Usunięty]
Wysłany: 2011-03-21, 20:43
poprawilem, dzieki, przekleilem poprostu caly swoj post z innego forum i nie zwrocilem uwagi :)
uwazam ze nie przeczytales bo wspoinasz o zabawie i kasie :), ale spoko mzoe sie porostu nei dokonca zrozumielismy, nie wazne :) mi najbardziej zalezalo na dyskusji i wyjasnieniu niektorych zmian, to ze ogolnei chodzi o wpakowanie wiekrzej ilosci mieszanki do cylindra to spoko rozumiem, natomiast nie dokonca wiem po co sa dziurki, do czego sluzy ta plastikowa nakladka w gazniku itp. i generalnei zastanawiam sie czy faktycznie silnik bedzie nietyle mocniejszy bo w to nie wierze specjalnie ale zmieni charakterstyke a szczegolnie odpowiedz na przeputnice w zakresie 3-4tys
Ahh.. Trzeba było trochę inaczej sformułować pytanie :)
Podkładka - wzbogaca mieszankę na starcie i pozwala na większe otwarcie się przepustnicy
Plastikowa nakładka - ta co trzyma iglice? Ona jest tylko mocowaniem
Dwie dziurki - nie jestem ekspertem ale sądzę, że to ma za zadanie zwiększyć prędkość wyrównywania się ciśnienie pomiędzy gardzielą ga 1/4 nika a komorą w której jest membrana i przepustnica. Większe dziury = szybsze 'zassanie' powietrza z wewnątrz = szybsze uniesienie przepustnicy. To moja wersja
Jak się zmieni charakterystyka nie wiem - pewnie trzeba wykonać wszystkie kroki, żeby poczuć różnicę.
Zrobiłem te wszystkie mody. Spalanie nieznacznie wzrosło do około 6L/100km przy jeździe szosowej 100-110km/h , ale reakcja na gaz jest podobna jak by się zainstalowało gaźnik z pompką przyspieszającą. Silnik ma o wiele lepszą reakcję na gaz. Wbrew pozorom dość dużo dodało to jadu tej starej konstrukcji.
To jest opis modyfikacji gaźnika przez motormaniaka:
"mam gaźnik oryginalny, ale zmotany. Opis przeróbki umieściłem w opisie przeróbki motocykla na tym forum wzorując się "xr 650 Dave mods" z małą korektą. Iglica nie jest podniesiona przez podkładkę pod "grzybkiem" lecz opuszczona poprzez lekkie rozwiercenie w stożek otworu w przepustnicy i lekkie podpiłowanie grzybka. opuszczenie wynosi około 1,2 mm. Pozostałe modyfikacje to większa dysza główna 155, powiększone kanały powietrza w przepustnicy- szybciej reaguje na gaz. "
On z tego co rozumiem opuścił iglicę, a nie podniósł, przez co uzyskał mniejsze spalanie przy zadawalającej dynamice silnika. Dobrze to zrozumiałem?
dario9z, No to wszystko w zależności czego kto oczekuje, gdy zależy Tobie na większej kąśliwości w środkowym zakresie obrotów to iglicę podnosisz (dajesz podkładki). Gdy na ekonomii to obniżasz. Niezbyt jedno z drugim idzie w parze.
Miałem w xr650l, gdzie jest ten sam silnik z tym samym typem gaźnika, ustawienie właśnie w tą ekonomiczną stronę do tego stopnia, że silnik był straszliwie mulisty i na dodatek grzał się. Więc spalanie typu 4,5L/100km było nie tym co chciałem osiągnąć kosztem wytrzymałości silnika i osiągów.
Po wprowadzeniu modów tak jak to opisuje Dave (między innymi podniesienie iglicy) spalanie wzrosło do ok 6l na asfalcie i nawet nie wiem ilu w terenie, coś około 8-9 myślę przy dość ostrym traktowaniu. Ale zachowanie silnika jest praktycznie nie do porównania.
Powinieneś sam spróbować pokombinować i znaleźć ustawienie które będzie właśnie Tobie pasować, niezależnie od tego że ktoś pisze o opuszczeniu czy podniesieniu iglicy. To tylko sugestie, punkt wyjściowy, które całkowicie mogą mijać się z Twoimi potrzebami.
OK, czyli dobrze zrozumiałem, trzeba znaleźć swój złoty środek. Pytam bo nie chcę błądzić, a skorzystać z gotowych rozwiązań skoro już to ktoś przerabiał.
usprawniłem gaźnik przy czyszczeniu w moim dominatorze i różnica jest duuuża na +. Moto wstaje na koło z gazu na 2 biegu oraz zachowuje się jak na klasycznym mechanicznym gaźniku ;] zrobiłem tak: dysza ori 148, dwa otwory przepustnicy powiększone, mała podkładka pod iglicą, wywalony plastik wokół dyszy głównej, śruba składu mieszanki wykręcona na 3,5 obrotu[rd02 japonia], skrócona sprężyna przepustnicy o 2,5 zwoja, snorkel przerobiony-wycięte przegrody między trzema kanałami oraz usunięty dopalacz spalin egr lub jak tam się zwie to dziadoskie ustrojstwo z lewej strony cylindra. Jakby ktoś coś to służę pomocą :D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum