Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
AMORTYZATOR - zużyty, uszkodzony / regeneracja.
Autor Wiadomość
fiacik69
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-02, 15:20   

cubiacus pisal ze za 400 sprzeda swoj wiec co sie zastanawiac?
szybka podmiana i w droge
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-06-02, 16:19   

Myślę, że warto pokminić z tylnym amorem od jakiegoś KTM czy innego czorta. Wiem, że do afryki pasuje amor z LC4 i małego ADV, a znowu amor z AT pasuje do NXa więc przeszczep nie powinien być trudny. Amory WP można wyrwać czasem za 400-500.
 
 
     
zetembe
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-06, 16:45   

a że tak zapytam tendencyjnie: Mogę sobie wsadzić ten amor od Cubiacusa?
czy nie pasuje do KLE> a jak nie pasuje to wedle waszej wiedzy, co należałoby przerobić?

btw: Przemek, masz jeszcze ten amor?
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-06-06, 17:12   

zetembe, jeśli masz sprawny amor w KLE to nie ma sensu wkładać amora od NXa, to ta sama klasa (czyt. bez szału), a sprężyna będzie za miękka do KLE. Poza tym pewnie bez rze 1/4 by się nie obędzie. Szkoda czasu.
 
 
     
zetembe
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-07, 08:40   

Amor sprawny, ale regulacja napięcia na przedostatnim ząbku, a moto nawet na pusto wydaje mi się za miękkie.
Myślę, żeby sprężynę dać jakiemuś magikowi do rozciągnięcia i zahartowania. Podobno się tak da :P
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-06-07, 09:22   

W KLE, NX, AT i wszystkich motkach starszej generacji negatywny skok zawieszenia (czyli pod naporem samego moto oraz pod naporem moto + je 1/4 dziec) jest spory nawet przy maksymalnym napięciu wstępnym. I nie tędy droga, chyba, że się waży 130 kilo albo je 1/4 dzi we dwójkę. Zbyt duże napięcie wstępne powoduje przy je 1/4 dzie solo efekt podbijania tyłu co jest dosyć niebezpieczne. Jeśli masz sprawny amor to wstępne do jazdy solo wypadnie gdzieś po środku skali. I fakt będzie miękko, ale motek nie będzie "rzucał zadem" na poprzecznych wybojach.

Motywu z rozciąganiem i hartowanie sprężyny nie znam, ale jestem ciekaw efektu :-D
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-06-07, 13:38   

no chłopaki robili tą procedurą sprężyny i pisali, że jest to nawet skuteczne. Są zakłady które się w tym specjalizują no i cena jest przystępna.
 
     
zetembe
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-07, 20:40   

Ewentualnie, mógłbym wymieć sprężynę na jakiegoś harpagana, ale tu brakuje pomysłów... KLR, KX, może Afrika albo DL1000>> nie wiem... rozkminiam!
Z pewnością coś z tym muszę zrobić, bo skoro na przedostatnim ząbku napięcia jest przeciętnie, to ja wolę, żeby średnio było na środku regulacji :)

Bicio: mam ten ból! przy dowolnie kamienistej drodze odbieram histeryczne strzały w napęd! Brzmi to jak zabijanie napędu, łożysk na wałku zdawczym, zabieraka i wszystkiego innego, co jest po drodze...

Wiem, że LC4 z KLE nie zrobię, ale wolałbym mu trochę ulżyć, choćby na sposób lepszego zawieszenia.

PS: o przednim to nie rozmawiamy... bo po co.

adziad: sugestie, telefony, adresy do magików od rehartowania sprężyn???
 
     
Mateusz 


Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 89
Skąd: Zagłębie | SD
Wysłany: 2014-06-08, 14:24   

zetembe napisał/a:
sugestie, telefony, adresy do magików od rehartowania sprężyn?
http://www.hondadominator.pl/viewtopic.php?t=365
Robiłem wedle wymiarów z tematu, jestem zadowolony, jakiegoś wielkiego utwardzenia nie zaobserwowałem, ale moto troszkę wstał, wstępne ugięcie zawieszenia wydaje się mniejsze.

Pozdrawiam, Mateusz.
 
 
     
zetembe
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-08, 20:50   

No ja będę musiał inne wymiary zastosować w KLE, ale już wiem, że 522.5mm nominalnie a 512mm to limit serwisowy... o wymiarach tylej jakoś nic serwisówka nie wspomina, ale się coś ogarnie z chłopakami od klekotów :)
\Dzięki za namiary!
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-06-08, 21:34   

zetembe, nie wiem jaki masz budżet, ale ja bym się jednak zastanowił nad przeszczepem, jak nie całego amora to chociaż sprężyny np:

http://allegro.pl/mz-660-...4274471403.html
http://allegro.pl/amortyz...4248775992.html

ten z Baghiry spoko, bo MZ zalana waży 180 kg więc prawie tyle co KLE.

Są jeszcze dedykowane Wilbersy, ale to już 1200 wzwyż, tyle że nówka i z gwarancją.
Będę za tydzień u kumpla co ma KLE to obczaję jak to tam z miejscem i mocowaniem pod przeszczep ewentualny. Ot tak z ciekawości nawet :mrgreen:
 
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2015-11-17, 16:36   

rozebrałem amor bo trochę się pocił i nie dało go rady wyregulować , więc chyba olej wyleciał i nie dawał już takiego tłumienia . Po rozebrani wyleciało trochę oleju siwego jakby z zmieszanego z wodą . Uszczelniacz twardy jak skała miałem kłopot z wyjęciem go z gniazda podjade do oringa to dopasują nowy lub dorobią z tm kłopotu raczej nie będzie ,
Ale nie wiem ile oleju wlać aby dobrze działał .? Uszkodzony odbój i osłona .

20151117_120351.jpg
Plik ściągnięto 52 raz(y) 1,46 MB

 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2015-11-17, 17:35   

Olej olejem, ale trza to jeszcze gazem nabić nie?
 
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2015-11-17, 21:13   

Bicio, gaz to znaczy powietrze? to raczej nie nie problem bo jeśli złożymy amor to i tak wciśniemy przednią tuleję i która spręży da nam trochę ciśnienia
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2015-11-18, 17:04   

No te ze zbiorniczkiem się nabija dodatkowo i to dosyć konkretnym ciśnieniem, nie wiem jak jest z takimi.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15