Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wymana oleju w lagach
Autor Wiadomość
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-03-22, 18:41   

czsem sie im uda zerżnąć coś mądrego :mrgreen:
 
     
zigson
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-25, 20:22   

juz jakis czas temu wymienialem olej, trochę po wariacku, zdjąłem kolo, wykrecilem lagi, odkrecilem gorne przykrywki, wyjąłem sprezyny i zlalem olej do pojemnika, tyle ile zcieklo z każdej tyle dolalem nowego, robilem to gdy w garazu bylo okolo 0 stopni C, dzisiaj po dalszym wypadzie wywalilo mi olej z jednej lagi, mysle ze juz ze 50-100 ml ubylo,

i teraz nie wiem, czy moze za duzo nalalem i nadmiar uciekl, czy moze nowy olej ma inna konsystencje i pokazal ze uszczelniacze to lipa ( wlalem 15W ), kumpel mowil ze musze wszystko w mak rozebrac i wyczyscic, wymienic tylko uszczelniacze oklejeowe, pylowe ( te pierwsze ) moge zostawic, wlac inny olej, bo w tym przypadku nie poczulem poprawy

i pytanie, uszczelniacze maja zapewne jakis wplyw na jakosc amortyzacji, ale czy warto szukac i placic za cos specialnego, czy poprostu zalozyc jakis tani zamiennik i pomyslec nad lepszym oleum ???
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-03-26, 08:35   

uszczelniacze nie mają wplywu na zawieszenie zebys to poczuł, mozna kupic zwykle bo i tak są wieczne
a puściły raczej od brudu niż od nadmiaru oleju bo piszesz ze wlałeś tyle co wylałeś
sproboj je wyczyscic i zobacz czy będą ciekły. po wyjeciu tych pyłowych wystarczy wbić wizytówke lub coś podobnego miekkiego i obrócić dookoła, to samo w pyłowych
 
     
zigson
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-31, 18:37   

http://allegro.pl/uszczel...2215347202.html

jak założę takie coś to będzie git ?
 
     
stachu
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-26, 18:38   

Zabrałem się dzisiaj za wymianę oleju i uszczelniaczy zawieszenia w mojej hondzie.

Zlałem olej z lag do słoików żeby porównać ile ubyło z cieknącej lewej lagi. Okazało się, że w lewej jest więcej niż w prawej. Być może prawa ciekła wcześniej i teraz było już całkiem za mało oleju.
Dla porównania wlałem 592ml wody do trzeciego słoika i Wyszło że obie lagi miały ok 30% za mało oleju.

Sprężyny mają 602mm, czyli 10mm więcej niż limit serwisowy.
Strasznie ciężko było odkręcić korki, ktoś mocno dokręcił albo w ogóle nie były odkręcane od chwili wyprodukowania motorka. Trochu sie poniszczyły. Ktoś wie ile kosztują nowe korki lag?

Jutro czeka mnie drugi dzień czyli wymiana uszczelnień oleju i osłon przeciw kurzowych oraz zmontowanie wszystkiego do kupy. Postaram się zamieścić fotki jak coś ciekawego znajdę.

IMG_1820p.jpg
sprężynki 602mm
Plik ściągnięto 251 raz(y) 313,56 KB

IMG_1815.JPG
Oleje z lewej lagi, prawej, i dla prównania 592ml wody.
Plik ściągnięto 245 raz(y) 580,52 KB

 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-26, 19:35   

Właśnie te aluminiowe korki mało podatne są niestety na odkręcanie i po jednej wymianie oleju wyglądają jak by je ktoś obgryzł :-? Swoją drogą ciekawe dlaczego te korki nie są stalowe :idea:
 
     
stachu
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-28, 13:25   

Rozebrałem lagi w drobny mak, wyczyściłem wszystkie elementy i poskładałem z powrotem do kupy.

Kilka spostrzeżeń i uwag:
Tulejka która znajduje sie pod uszczlniaczem olejowym jest prawie cała w wytarta, według serwisówki nalezy ja wymienić jezeli 3/4 powierzchni ma kolor miedziany, w moim przypadku to jest 9/10. Z braku zastępczej tulejki zostawiłem starą.

Miałem też problem z umiejscowieniem tej tulejki w odpowiednim miejscu, z pomocą przyszedł korek od oleju Motul 3000 który idelanie sprawdził się jako przyrząd do wkładania tulejki i uszczelniacza olejowego.

Po złożeniu, zalaniu olejem wyra 1/4 nie czuć efekt, trudniej jest ścisnąć amortyzator i z pewnością poprawi to prowadzenie motocykla. Przez 3 lata je 1/4 dziłem ze świadomością że wszystko jest ok bo przód nie dobijał. Teraz wiem że to nie jest jedyne kryterium. Jeżeli ktoś z was nie wymieniał jeszcze oleju w lagach to polecam. Japońce maja korek do spuszczenia oleju wiec sama wymiana powinna zająć nie dłużej niż 10 min.



Oto kilka fotek:

IMG_1846.JPG
Plik ściągnięto 233 raz(y) 602,86 KB

IMG_1844.JPG
Kapturek przeciw kurzowy, za chlolerę nie chciał się wcisnąć.
Plik ściągnięto 236 raz(y) 515,44 KB

IMG_1839.JPG
Plik ściągnięto 216 raz(y) 698,96 KB

IMG_1837.JPG
montaż uszczelniacza tulejki przy pomocy zakrętki od oleju
Plik ściągnięto 283 raz(y) 477,85 KB

IMG_1832.JPG
Plik ściągnięto 255 raz(y) 618,03 KB

IMG_1827.JPG
Plik ściągnięto 236 raz(y) 610,51 KB

IMG_1826.JPG
Wytarta tulejka.
Plik ściągnięto 243 raz(y) 546,98 KB

IMG_1825.JPG
Plik ściągnięto 228 raz(y) 638,62 KB

 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-04-28, 14:43   

no brawo się należy bo jeszce nie widzialem nikogo kto by doszedł do tulejki ślizgowej ;-)
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-04-28, 18:19   

stachu wiekie brawa :mrgreen: ,
powoli trzeba będzie przygotować się do poskładania instrukcji obsługi domina po Polsku.
Murzyn bedzie miał co robić ;-) :mrgreen:
 
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2012-04-28, 18:42   

Raviking napisał/a:

Murzyn bedzie miał co robić ;-) :mrgreen:


yhy, zapomnij ;)
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-05-06, 15:12   

lał ktoś Amortyzol ?
http://www.orlenoil.pl/ol...-15-WL-150.html
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-05-06, 17:04   

jakaś tragedia to to nie będzie, kto testuje? :lol:
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-05-06, 17:13   

ja się przymierzam :mrgreen: raz w roku można zmieniać za taką cene :mrgreen: albo i dwa

Managa podesłała :mrgreen:

 
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-05, 13:56   

Takie pytanie jeszcze chce zmienić tylko olej jaki wlać żeby uszczelniacze nie padły ? i był twardszy ? Bo jest opinia że po wlaniu oleju nie wytrzymują uszczelniacze .Patrzcie rozebrałem lagi i miałem tak założone sprężyny to jest normalne ? :mrgreen:
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-11-05, 15:12   

MaciekTOS, gęste zwoje na dole
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15