Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Regulacja gaźnika i mieszanki
Autor Wiadomość
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 173
Wysłany: 2020-04-01, 20:16   

Ja niestety z elektroniki jestem kiepski, moje największe osiągnięcie to zamontowanie chińskich ledów z ringami. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Co do cewki to podobnie zacząłem rozumować jak Qwet po dogłębnym przeanalizowaniu tematu.
Chciałbym poprostu, żeby ta moja wyprawówka nie stanęła mi w czarnej dupie na Ukrainie.

ps. czyli rozumiem, że cewka z hondy XR 400, powinna bez problemu pracować w Dominatorze.
Co do używanej elektroniki to mam mieszane uczucia.
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 173
Wysłany: 2020-04-03, 17:52   

SUKCES!!!
Nareszcie silnik chodzi jak powinien, zbiera się super od wolnych obrotów, nie krztusi się, nie gaśnie sam z siebie, nie wypadają zapłony, kulturalnie zbiera się od dołu.

Pozostaje już teraz tylko regulacja gaźnika pod moje preferencje.

Problemem okazała się jednak cewka zapłonowa, o ile na zimnym silniku jeszcze dawała radę, to na ciepłym niestety w zakresie 1000-2500 obr gubiła iskrę, albo jej moc była słaba, co w konsekwencji prowadziło do gaśnięcia.

Jako, że dedykowana do mojego modelu cewka o numerach OEM 30500-MAN-003 nie była dostępna, kupiłem cewkę od Hondy XR400R o numerach OEM 30500-HN1-003.
podłączenie plug&play, także nie trzeba nic kombinować.

Pozostała jeszcze jazda testowa, ale już widzę, że silnik odżył. :mrgreen:

Adziad, Qwet dziękuje za zaangażowanie i pomoc w rozwikłaniu problemu.
 
     
Qwet 
Honda NX 650 97r


Wiek: 34
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 215
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-04-03, 19:09   

Gratulacje :)

Dobra decyzja z zakupem cewki OEM do Hondy, jak jest kasa, to najlepsza możliwa opcja.

Jak wcześniej grzebałeś w gaźniku, podnosiłeś iglicę podkładkami, możesz spróbować ją teraz opuścić. Z mojego doświadczenia iglica jest dobrze ustawiona wtedy, gdy jej dalsze obniżenie o jakiś 1mm powoduje już nie do końca płynną reakcję na gaz na całkiem zimnym silniku. Jeśli ustawisz iglicę za wysoko, motorek będzie bardzo żwawo reagował na gaz na zimnym, ale spalanie będzie odczuwalnie wyższe.
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 173
Wysłany: 2020-04-03, 19:52   

Tak zrobiłem od razu, bo widać, że było bardzo za bogato.
Teraz mam podniesioną iglicę na podkładkach coś koło 0,8 mm.
Zobaczę jak będzie się zachowywał podczas jazdy, zapalał na zimnym oraz jak będzie działać ssanie. No i oczywiście jak będzie się kształtować spalanie.

Co do kasy to nigdy za dużo nie ma, ale pomny doświadczeniem staram się nie kupować elektroniki używanej, bo nigdy nie wiesz tak naprawdę w jakim jest stanie.
Moja cewka też działa, być może u kogoś pracowałaby w miarę poprawnie.
Będzie na zapas.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2020-04-03, 20:37   

No i fajnie, gratulacje!!
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 173
Wysłany: 2020-04-07, 06:22   

Test zrobiony, przelot około 80 km.
Wszystko jest dobrze, ani razu nie zdarzyło się wypadanie zapłonów, przerywanie na obrotach, duszenie się, czy gasnięcie na wolnych obrotach. Do tego potrafi spokojnie pracować po nagrzaniu w okolicach 1000-1200 obr i nie gaśnie.

Problem rozwiązany. :-)
 
     
HAL_9000 


Dołączył: 01 Maj 2020
Posty: 5
Wysłany: 2020-05-01, 20:11   

Takie mam objawy: Gdy przyspieszam delikatnie dodając gazu w okolicy średnich obrotów łapię "dziurę mocy" silnik przerywa, jak dodam więcej gazu to dostaje kopa i ciągnie dalej. Efekt trochę podobny jak do jazdy na ssaniu. Gaźnik, zawory, coś innego ?
 
     
HAL_9000 


Dołączył: 01 Maj 2020
Posty: 5
Wysłany: 2020-05-01, 20:56   

...aha miałem dodać, że na wolnych obrotach jest ok.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2020-05-02, 16:18   

HAL_9000, wymień filtr powietrza
 
     
HAL_9000 


Dołączył: 01 Maj 2020
Posty: 5
Wysłany: 2020-05-02, 16:39   

Zamówiony, będziem grzebać :)
 
     
HAL_9000 


Dołączył: 01 Maj 2020
Posty: 5
Wysłany: 2020-07-28, 20:45   

adziad, Poprostu strzał w 10-tkę po wymianie filtra nowy motór :-) .......i pali o 30% mniej, nie wiedziałem, że może mieć to aż taki wpływ coby się silnik dławił.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2020-07-30, 07:26   

HAL_9000, To jak by Tobie założyć 10 maseczek, też byś się dławił;]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14