Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Regulacja gaźnika i mieszanki
Autor Wiadomość
Bolo 
BoloLoLo


Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 829
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2015-09-27, 17:51   

Jak strzela to ma za ubogo. Musisz wzbogacić mieszankę więc o ile pamiętam w Dominatorze musisz wykręcić trochę śrubę składu mieszanki
 
 
     
manius
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-03, 18:26   

mały odkop, bo smierdze spalinami i pali ponad 9l ;) w FMX jest bodajże silnik RD12, i do niego tez sie tyczy 2 obroty jak do włocha? i pytanie nr 2:
4. Wykręcaj powoli śrubę mieszanki aby uzyskać najwyższe obrotów silnika
czyli ze do odcinki? FMX nie posiada obrotomierza więc trzeba będzie na słuch robić ;)
 
     
motomax
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-03, 22:17   

Śruba regulacyjna składu mieszanki dla dyszy wolnych obrotów,w zależności od typu odpowiada za mniej wiecej od 0 do 1/2 zakresu otwarcia przepustnicy,potem pracuje dysza główna z iglicą..

Regulacja tej śruby nie ma istotnego wpływu na prace silnika przy dużych otwarciach przepustnicy... bo wtedy pracuje dysza główna main jet

Śruba ta jest jest regulacją dla dyszy wolnych obrotów pilot jet
Dysza główna posiada regulację poprzez opuszczenie lub podniesienie iglicy lub wymianę samej dyszy..

Filmik który wam to wyjaśni
https://youtu.be/wyspAHrMbb8
 
     
manius
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-06, 11:26   

Ok, zacząłem regulację iglicy a tam żonka, iglica opiera się na podkładce...a nie powinna leżeć na samym w zabezpieczeniu w przepustnicy? W manuału nie widzę tam podkładki...
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 172
Wysłany: 2020-03-01, 13:23   

Mam pytanie do bardziej obeznanych w regulacji gaźnika w Dominatorze.
Sam się już tak zakręciłem, że nie wiem gdzie szukać problemu.
Trochę za dużo naraz rzeczy zmieniłem i teraz się głowię.

Od początku:
- standardowy wydech, filtr powietrza zmieniony na gąbkowy, świeca irydowa, dysze 48/155, oryginalny moduł zapłonowy, wszystko jeździło w miarę poprawnie, jedynie czknięcie było około 3 tys. obrotów i ciężko palił na zimnym.
Objawy palenia wskazywały na moduł.
- w związku z tym moduł zmieniłem na Tajwan (w międzyczasie czknięcie lub jak kto woli dziura w obrotach się zwiększyła do około 3,5 tys.), wydech 2w1 plus końcówka Leovince X3, zaślepienie systemu dopalania spalin, oczywiście regulacja gaźnika.

W efekcie silnik zaczął palić od pierwszego zakręcenia.

Niestety na zimnym nie ma jazdy, na ciepłym też potrafi się chwilkę zadławić po szybkim odkręceniu gazu, ale od 4000 kręci się do 7000 tys. bez problemu, czyli góra działa super, ale poniżej 3 tys. nie ma jak jechać.

Dodatkowo przy zapaleniu na zimnym po zaciągnięciu ssania silnik odpala bezproblemowo, chwilę wchodzi na obroty 2tys. , a później schodzi i tak jakby się chciał dławić. Żeby nie zgasł należy odjąć ssanie do połowy zakresu i pilnować czasami podciągając gazem.

Gaźnik rozbierałem i czyściłem 2 razy, bo myślałem, ze zapchana jest któraś z dysz.

Teraz sam nie wiem, czy to może być problem ze świecą, która dopiero jak złapie temperaturę prawidłowo pracuje i nie gubi iskry?
Czy jednak źle dobrane dysze w gaźniku?
Czy moja regulacja jest do dupy, albo moduł jednak nie do końca daje radę?

Próbowałem też na module AW0036, ale na nim dziura była jeszcze większa.

Objaw raczej wygląda tak jakby go zalewało, ale z drugiej strony przy uruchamianiu na zimnym potrafi strzelić w tłumik.

Macie jakieś pomysły, sugestie?
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2020-03-01, 15:14   

Dobrze pooglądaj membranę
 
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 172
Wysłany: 2020-03-01, 15:49   

W takim razie czeka mnie znowu rozbiórka gaźnika, chyba że od góry się jakoś dostanę.

A powiedzcie mi jeszcze takie działanie ssania to jest normalne w Dominatorze?
Od początku jak go kupiłem miał taką przypadłość, w innych moto się z tym nie spotkałem.
 
     
zuczek 38 


Wiek: 53
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1188
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2020-03-01, 18:54   

Zobacz też zaworek pod tą małą membraną czy dobrze trzyma .
 
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 172
Wysłany: 2020-03-01, 19:38   

Już ostatnio jak rozbierałem gaźnik to wszystkie te elementy sprawdzałem, czyściłem, wydaje mi się , że wszystko powinno poprawnie działać, oczywiście przepustnica jest już trochę wytarta, ale nie przypuszczam ,aby to dawało taki efekt.

Problem ten się nasilił po wywrotce na lewą stronę, kiedy moto przewróciło się o kąt ponad 90 stopni na połoninie. Tylko nie widzę tu żadnego związku z tym zdarzeniem.
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2020-03-01, 21:35   

Ten zaworek się nazywa aircut
 
 
     
Kurczak 


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2018
Posty: 61
Wysłany: 2020-03-03, 12:31   

dario9z, a sprawdzałeś jak to się zachowuje obecnie z oryginalnym filtrem powietrza?

Ja od jakiegoś czasu też jeżdżę z gąbkowym filtrem, nasomczonym w tanim oleju do filtrów i efekt jest taki że kiedy jest ciepło, wszystko działa znakomicie, ale kiedy jest zimno, mam wrazenie że olej zmienia wąłściwości i stawia za duży opór, przez co moto mniej chętnie wchodzi na obroty i ciągnie więcej paliwa.
Przykładowo kiedyś nie zostawiłem filtra w cieple do wyschnięcia po nasomczaniu bo szybko się ściemniało a chciałem coś widzieć jeszcze przy zakłądaniu. Potem przez kilka dni póki było zimno miałem problem żeby ruszyć bo moto zaraz po odpaleniu się dławiło. Po paru razach w końcu udawało się ruszyć ale moto paliło dużo i podczas wkrecania się na obroty, potrafiło się przydławić i niechętnie szło do odciny. Wystarczyło że zrobiło się cieplej, problem zniknął.
Ostatnio zmieniony przez Kurczak 2020-03-04, 11:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 172
Wysłany: 2020-03-03, 16:58   

Dzisiaj regulowałem gaźnik w swoim Dominatorze, udało mi się ustawić tak, że się ładnie wkręcał od 1500 obr/min do góry praktycznie bez zająknięcia, obroty ustawiłem na 1500 +-, ale śruba od regulacji mieszanki musiała być praktycznie wykręcona maksymalnie.
Boje się , żeby jej nie zgubić.
Czy to oznacza, że jednak trzeba zwiększyć dyszę paliwową?

ps. za pół godziny postanowiłem sprawdzić czy będzie wszystko poprawnie.

Niestety silnik praktycznie żył własnym życiem, regulacja wolnych obrotów nic nie dawała, znowu dławił się przy wkręcaniu na obroty, po czym na chwilę było dobrze i znowu nie wkręcał się powyżej 3tys/ obr i gasł. Odpalał dopiero po zaciągnięciu ssania, po odpuszczeniu gasł.

W związku z tym problem jest w czymś co losowo się zmienia i wpływa na pracę gaźnika.
Lewe powietrze, problem z którąś z membran, zacinający się zaworek iglicowy, dysza, króciec dolotowy?

Trochę dużo zmiennych, a zachowanie dziwne.
Jakieś pomysły?
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2020-03-04, 11:13   

dario9z - inny gaznik

kurczak - zachowanie silnika BARDZO zmienia sie w zaleznosci od zastosowanego do nasaczenia oleju, oraz samej jego ilosci. Od temperatury nie obserwowalem, ale byloby to logiczne
 
     
dario9z 


Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 172
Wysłany: 2020-03-08, 17:44   

Membrana przepustnicy cała i bez uzkodzeń, podniosłem iglicę na podkładkach o około 1 mm, ssanie działa lepiej, silnik lepiej wkręca się na obroty, ale nadal występuje dławienie się przy nagłym odkręceniu manetki.
 
     
Qwet 
Honda NX 650 97r


Wiek: 34
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 215
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-03-08, 19:05   

Tak jak pisałem Ci na PW, podnieś iglicę jeszcze bardziej, 2mm nawet 3mm, myślę że to rozwiąże twój problem.

U mnie po wymianie gniazda iglicy musiałem podnieść iglicę o około 1,5mm żeby mieszanka była właściwa i nic nie przydławiało. Problemem są te tanie zestawy naprawcze za 80zł - tam tolerancja wymiarów otworów kalibracyjnych jest dość kiepska...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12