Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Regulacja gaźnika i mieszanki
Autor Wiadomość
Polemonek
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-11, 08:29   

Mam pytanie do tych co regulowali skład mieszanki, te 3 obroty to półobroty 180 stopni czy pełne 3 obroty po 360?
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2014-05-11, 15:42   

Obrót dookoła punktu P o kąt skierowany \alpha jest to odwzorowanie geometryczne O_P^\alpha płaszczyzny na siebie, takie, że:
1. jeśli P = Q\,, to O_P^\alpha(Q)=P
2. jeśli P \neq Q, to O_P^\alpha(Q)=Q', gdzie PQ' = PQ\, oraz kąty skierowane \angle QPQ' \mbox{ i } \alpha są przystające.
Punkt P nazywa się środkiem obrotu, a kąt \alpha kątem obrotu O_P^\alpha.

Jeżeli \alpha jest kątem zerowym lub kątem pełnym, to niezależnie od punktu P, obrót O_P^\alpha jest odwzorowaniem tożsamościowym, które nazywane jest obrotem zerowym.

Obrót płaszczyzny o kąt skierowany półpełny jest symetrią środkową.

Każdy obrót płaszczyzny można przedstawić jako złożenie dwóch symetrii osiowych płaszczyzny o osiach przechodzących przez środek obrotu i tworzących kąt o mierze równej połowie miary kąta obrotu. Prawdziwe jest także twierdzenie odwrotne: złożenie dwóch symetrii osiowych S_{l_2} \circ S_{l_1} o osiach l_1 i l_2 przecinających się w punkcie P jest obrotem dookoła punktu P o kąt skierowany dwukrotnie większy od kąta utworzonego przez proste l_1 i l_2.

Obrót O_P^\alpha jest izometrią parzystą płaszczyzny, mającą przynajmniej jeden punkt stały.
Okręgi i koła o środku w punkcie P\, są figurami stałymi obrotu O_P^\alpha.

Obrót wokół początku układu współrzędnych na płaszczy 1/4 nie o kąt \beta\, punktu P=(x,y)\, można opisać wzorem analitycznym O_{(0,0)}^\beta(P)=(x^\prime, y^\prime), gdzie

\left\{\begin{array}{l}x^\prime=x\cdot \cos\beta -y\cdot\sin\beta\\ y^\prime=x\cdot \sin\beta+y\cdot \cos\beta\end{array}\right..
Obrót na płaszczy 1/4 nie zespolonej punktu z=x+iy\, wokół początku układu współrzędnych o kąt \phi\, można wyrazić wzorem O_0^\phi(z)=z(\cos\phi+i\sin\phi).





Litr wódki zmieści się w butelce półlitrowej ?
 
 
     
Polemonek
[Usunięty]

  Wysłany: 2014-05-11, 16:44   

Po przeanalizowaniu wzoru stwierdzam że cosB jest < lub = grubości włosa z rybiej stopy x długość kopulacji jesiotra zachodniego.
Już tłumacze skąd pytanie, otóż obrócić się za dziewczyna nie znaczy obracać sie dookoła a jedynie w tył ale obrócić raz śrubę to już 360 stopni w mojej praktyce ;)
Kupiłem motocykl który miał dysze wykreconą na 2 pełne obroty, wykreciłem na 3 pełne obroty jak wywnioskowałem z opisu (japoniec) i je 1/4 dził bez zarzutu, lecz po zastanowieniu próbnie skręciłem na 3 półobroty lub 1,5 pełnego obrotu jak kto woli żeby sprawdzić co będzie no i motocykl je 1/4 dzi praktycznie tak samo więc teraz już sam nie wiem co o tym myśleć i dlatego pytam. Prosze o konkretna odpowied 1/4 ile półobrotów 180stopni macie powykręcane.Dzięki z góry :shock:
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-05-11, 20:59   

Polemonek, powaliłeś mnie na kolana.
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-05-12, 04:30   

6polobrotow i ja tez nie czuje roznicy :)
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-05-19, 21:08   

To czy odkręcisz o 1,5 pełnego obrotu 360stopni czy 3 obroty czasami będzie dawało nieznaczną różnicę w obrotach silnika, a także co ważniejsze na 1,5 obrotu temperatura silnika będzie nieco większa niż na 3obr. Wniosek jest taki, że lepiej mieć wykręconą tą śrubę bardziej niż mniej;]

?ruba służy do dokładnego dostrajania składu mieszanki. Do zgrubnego służy wymiana dyszy wolnych obrotów na większą lub mniejszą. I na prawdę to jest baaaardzo mała różnica czy wykręcisz o 2 czy 3 obroty.
 
     
cubiacus 
Husky TE 310


Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 932
Skąd: Łódź - Kraków
Wysłany: 2014-05-20, 15:18   

czyli kontynuując - najlepiej organoleptycznie :-P Wykręcić sobie jak chcesz i obadać jak wygląda świeca :-D Jak mało mlecznokawowa to poprawić i obadać znowu :-D

Ależ te ga 1/4 niki to diabelstwo - nie mogli tego po prostu zamontować na stałe i tyle, po ch..e to kręcenie całe ... :-P
 
     
Agathocles 
ZIELARZ POLSKI


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 222
Skąd: Gorzyce/Nürnberg
Wysłany: 2014-05-22, 07:30   

cubiacus napisał/a:
Ależ te ga 1/4 niki to diabelstwo - nie mogli tego po prostu zamontować na stałe i tyle, po ch..e to kręcenie całe ... :-P


W wiekszosci ga 1/4 ników to jest na stałe, jest śrubka na kleju i zaślepka którą trzeba rozwiercić żeby się dobrać do śrubki. Niestety zawsze znajdzie się jakiś domorosły "mechanik" który wie lepiej niż fabryka... A przecież do regulacji mieszanki służy iglica a nie ta śrubka. Przykład: wjeżdżając na wysokość ponad 1000m nad poziomem morza, mieszankę ustalisz przesuwając iglicę o jeden ząbek do góry czy kręcąc śrubką i robiąc przy tym mądrą minę że wiesz co robisz?
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-05-22, 15:53   

Agathocles, Akurat sytuacja z wysokością nad poziomem morza to najprostszy przykład i to baaardzo przewidywalny, wystarczy odnieść się do wykresu z manuala i bez zbędnego myślenia przesunąć iglicę lub czasem też zmienić dyszę.

Sytuacja jest już cięższa i czasem baaardzo trudna do opanowania nawet przez specjalistów gdy zmienisz wydech na całkiem inny niż firmowy, przy okazji wsadzisz ostrzejszy wałek, a do tego lu 1/4 niejszy filtr powietrza. Wtedy powiedzenie " w wiekszosci ga 1/4 ników to jest na stałe" mija się z sensem.

Piszę ze swojego doświadczenia jako domorosły mechanik;] Zweryfikujcie jeżeli to nie prawda;]

PS

Iglica nie ma kompletnie nic do składu mieszanki na wolnych obrotach. Do tej regulacji służy tylko i wyłącznie dysza wolnych obrotów wraz ze śrubką regulacyjną. Sytuacja zmienia się dopiero na wyższych rejestrach..... Ale o tym piszą książki ci co wiedzą więcej;]
 
     
Agathocles 
ZIELARZ POLSKI


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 222
Skąd: Gorzyce/Nürnberg
Wysłany: 2014-05-22, 17:24   

Tak sie składa że mam akcesoryjny wydech, filtr k&n i dysze dynojeta... ustawia się to za pomoca iglicy :-)
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-05-22, 19:55   

Czyli panowie z dynojeta odwalili za Ciebie robotę, dostarczając dedykowany przygotowany prawdopodobnie na hamowni zestaw dysz i iglicę o odpowiednim profilu przystosowane, a nawet sugerowane do wolniejszego wydechu i filtra. Gdyby nie oni musiałbyś zrobić to sam aby osiągnąć odpowiednie osiągi, więc nie możesz sugerować, że w standardowo wyposażonym dominatorze wystarczy podnieść iglicę. O ile dobrze pamiętam to nawet nie ma takiej możliwości, iglica nie ma ząbków do regulacji, trzeba by kombinować coś z podkładkami dorabiać, lub wymieniać na iglicę o innym profilu.

Chyba że zaufać fachowcom i zakupić gotowe od dynojet jak Ty, co jest również dobrym rozwiązaniem, nie mówię że nie;]
 
     
Agathocles 
ZIELARZ POLSKI


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 222
Skąd: Gorzyce/Nürnberg
Wysłany: 2014-05-23, 19:43   

adziad napisał/a:
O ile dobrze pamiętam to nawet nie ma takiej możliwości, iglica nie ma ząbków do regulacji, trzeba by kombinować coś z podkładkami dorabiać, lub wymieniać na iglicę o innym profilu.

A może to dlatego że nie przewidziano możliwości regulacji iglicy?
 
 
     
Sieniek
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-25, 15:53   

Jak mi strzela w wydech, to śrube mieszanki wykrecać ,zeby zmniejszyć mieszanke?
 
     
adrodax
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-26, 09:08   

Jak Ci strzela w wydech to daj nowe uszczelki na wydechu ;).
 
     
Sieniek
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-26, 10:12   

Zapomnialem dodać ,ze po rozwierceniu wydechów :D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12