Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Regulacja gaźnika i mieszanki
Autor Wiadomość
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-09, 19:17   Regulacja gaźnika i mieszanki

Ja nie mam o tym pojęcia :)

w manualu coś tam piszą

NOTE
* The pilot screw is factory preset and no adjustment is nec-essary unless the pilot screw is replaced (see page 4-81 for removal.

CAUTION
* Any forcible attempt to remove the pilot screw timilercap will cause screw breakage.

1. Turn the pilot screw clockwise until it seats lightly and back it out to the specification given.
This is an initial setting prior to the final pilot screw adjust-ment.


INITIAL OPENING: 3 turns out
2. Install the carburetor (page 4-15) and warm the engine up
to the normal operating temperature.
Stop and go riding for 10 minutes is sufficient.
3. Adjust the idle speed by turning the throttle stop screw. IDLE SPEED: 1,300 ± 100 rpm
4. Turn the pilot screw in or out slowly to obtain the highest
engine speed.
5. Readjust the idle speed with the throttle screw.
6. Turn the pilot screw in gradually until the engine drops 100 rpm.
7. Turn the pilot screw 1-1/2 turns open from the position obtained in step 6.
8. Readjust the idle speed with the throttle stop screw.
9. Apply Loctite 601 or equivalent to the inside of the limiter cap. Install the limiter cap onto the pilot screw so that its tab rests against the float chamber stop so it can be turned clockwise only. This will prevent adjustment in the counter-clockwise direction which richens the fuel mixture.
* Be careful not to turn the pilot screw when installing the limiter cap.
==================================================================
może to ktoś przetłumaczy ?
byle nie translatorem bo wyskakują takie dziwy:
UWAGA
* śruby pilot jest ustawione fabrycznie i korekta nie jest zilustruje krok po kroku, chyba że pilot otrzymuje śruby (patrz str. 4-81 do usunięcia.

UWAGA
* Wszelkie siłowej próbie usunięcia timilercap śruby pilotażowe spowodować uszkodzenie śruby.

1. Skręć w lewo śrubę pilota, aż do miejsca lekko iz powrotem go do danej specyfikacji.
Jest to początkowe ustawienie przed ostatecznym śrubę regulacji pilot-nych.


Pierwszym otwarciem: 3 Okazuje się,
2. Zainstaluj ga 1/4 nika (str. 4-15) i Rozgrzać silnik
do normalnej temperatury pracy.
Zatrzymaj się i je 1/4 dzić na 10 minut jest wystarczający.
3. Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego obracając śrubę stop przepustnicy. SPEED IDLE: 1300 ± 100 obr / min
4. Obrócić śrubę pilot lub powoli do uzyskania najwyższej
prędkości obrotowej silnika.
5. Ponownie prędkość biegu jałowego za pomocą śruby przepustnicy.
6. Obrócić śrubę pilot stopniowo spada, aż silnik 100 obr. / min.
7. Obrócić śrubę pilot 1-1/2 okazuje otworzyć z pozycji otrzymanego w etapie 6.
8. Ponownie prędkość biegu jałowego za pomocą śruby stop przepustnicy.
9. Loctite 601 lub równoważne wnętrza nasadki limiter. Założyć korek ogranicznik na pilota śruby tak, aby jego karta oprze komory pływaka więc może być tylko ruchem wskazówek zegara. Zapobiegnie to korekty w lewo, kierunek, który Richens mieszanki paliwowej.
* Uważaj, aby nie przekręcić śrubę pilot podczas instalacji cap limiter.
Ostatnio zmieniony przez managa 2015-03-23, 13:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-03-09, 19:22   

Maniek tyle razy ci tłumaczyłem że wykręcasz = wzbogacasz, wkręcasz = zubażasz.
Jak masz białą świece to wykręcasz bo za mało paliwa. Jak masz czarną to ci wali po wydechach, za bogata miesznka = wkręcasz. Jak jest kawa z mlekiem albo cegła nie dotykaj farciarzu :)

Do 2ch tygodni powinien być filmik bo moto składam i odpalam.

niech ci będzie:

1. Wkręc śrube mieszanki w kierunku wskazówek zegara aż do lekkiego oporu i spowrotem zgodnie ze specyfikacją (3obr dla japonca, 2obr włoch)
Jest to niezbędne do regulacji.

Położenie standard : 3 obr wykręcona - japan
2 obr wykręcona - włoch

2. Załóż ga 1/4 nik (:mrgreen:) i rozgrzej silnik. Tylko PORZĄDNIE.
3. ?rubą od wolnych obrotów ustaw wolne obroty na 1300
4. Wykręcaj powoli śrubę mieszanki aby uzyskać najwyższe obrotów silnika
5. Ponownie ustaw wolne obroty przy pomocy śruby od wolnych obrotów
6. Wkręć delikatnie śrubę mieszanki do momentu aż obroty spadną o 100
7. Wykręć śrubę mieszanki 1-1/2 w stosunku do pozycji uzyskanej w kroku 6
8. Ponownie wyreguluj obroty jałowe
9. Kleisz kapturek limitujący na loctite tak, by główka oparła się o ga 1/4 nik, a śruba nie mogła się wykręcić

Dodaj jeszcze że w RD08 najprościej do regulacji wywalić pojemnik rozprężny i d 1/4 gać od lewej strony.
Ostatnio zmieniony przez madart 2014-04-21, 16:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
maniek
Gość
Wysłany: 2011-03-10, 14:37   

madart napisał/a:
Maniek tyle razy ci tłumaczyłem że wykręcasz = wzbogacasz, wkręcasz = zubażasz.



te cfaniak , Ty sie z tym videło streszczaj bo ja 2 tygodni czekać nie będe.

Ps. nie mam tego czegoś z punktu 9
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-03-10, 14:48   

Chyba większość z nas nie ma tego kapturka z punktu 9. Jak ktoś ma to niech się pochwali :)
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2011-03-11, 08:00   

strzelanie w tłumik podczas odpuszczania gazu spowodowane jest za ubogą w paliwo mieszanką, czyli trzeba w tym przypadku spowodować dopływ jego większej ilości, wypowiedzcie się bo kolega Madart pisze dokladnie odwrotnie?. Rozkręcałem wczoraj ga 1/4 niczek w celu wywalenia bruda, ale że mam idealną kawę z mlekiem na świecy to nie ruszałem śruby regulacji mieszanki. Jesteście pewni że ta śruba odpowiada za dopływ paliwa, a nie powietrza?? (nie sprawdziłem tego własnoręcznie a nie mogę znale 1/4 ć potwierdzenia) bo w różnych ga 1/4 nikach motocyklowych jest czasem regulowany dopływ paliwa, a czasem powietrza i wtedy wkręcanie (i wykręcanie) daje całkowicie przeciwne efekty
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-03-11, 12:19   

Ja myslalem ze za bogata mieszanka wali po tłumnikach? Za duża dawka paliwa nie jest spalana całkowicie i idzie w wydech i tam sie dopala? No bo jak jest za duzo powietrza co co by wybuchalo? niech sie znawca od XLi wypowie :)
Co do regulacji śrubą to w serwisówce jest podane że wykręcanie wzbogaca. Tego jestem 100% pewny. Chyba ze oni się tam walnelii ^^
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2011-03-11, 12:50   

Zwracam honor, poszedłem po rozum do głowy:

„Strzały w tłumik"
„Strzały w tłumik" to typowa niesprawność motocy-kli eksploatowanych na zbyt bogatej mieszance paliwowo-powietrznej. „Strzelanie" w tłumik może być zjawiskiem normalnym podczas gwałtownego hamowania silnikiem, bowiem następuje wówczas znaczne wzbogacenie mieszanki wskutek zamknię-cia przepustnicy przy dużych wartościach podciś-nienia w gardzieli ga 1/4 nika. Zbyt bogata mieszanka dostająca się do cylindra nie ulega zapłonowi, lecz przedostaje się do układu wylotowego, gdzie ulega zubożeniu na skutek wymieszania się z po-wietrzem zawartym w pozostających tam gazach i zostaje zapalona od gorących gazów wylotowych, opuszczających cylinder po następnym cyklu pracy.
Niektóre ga 1/4 niki motocyklowe są wyposażone w układy ograniczające wypływ paliwa podczas ha-mowania silnikiem. Najpopularniejszy jest układ pod-ciśnieniowy z zaworem przeponowym, sterującym pracą układu biegu jałowego. Jeżeli przy dużej prędkości obrotowej silnika i dużej wartości podciśnienia w gardzieli ga 1/4 nika przepustnica zostanie zamknię-ta, to zawór zamknie kanał biegu jałowego, którym wydostawałaby się mieszanka bogata w paliwo. Niezbyt gwałtowne hamowanie silnikiem nie powin-no jednak skutkować „strzałami" w tłumik, ponieważ w prawidłowo wyregulowanym ga 1/4 niku iglica bloku-
je wypływ paliwa z rozpylacza w chwili całkowitego zamknięcia przepustnicy. Niewielka ilość paliwa in-tensywnie pobierana z układu biegu jałowego po-winna spalać się w cylindrze, powodując miękką pra-cę silnika. Innymi przyczynami „strzałów" w tłumik może być wypalony zawór wylotowy lub zbyt pó 1/4 ny zapłon.

Mam fajną księgę o samych ga 1/4 nikach, postaram się o umieszczenie w dziale download

Pozdro, podkowa
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-12, 18:56   

rozumiem ze w miarę rosnącego zabrudzenia filtra powietrza powinienem wkręcać śrubę od mieszanki ? lub wymienić filtr :")
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-03-12, 19:36   

wymien filtr, sruby nie ruszaj, lepsza za bogata niz uboga
 
     
janko_slr
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-15, 19:28   

Witam Kolegów i Koleżanki!
Dziś z serii pytań niedoświadczonego motocyklisty: "czy taka praca jest prawidłowa dla tych silników?"
Zauważyłem że jeżeli z jakiejś przyczyny nie zredukuję biegu i obroty zejdą nisko (nie mam obrotomierza, ale powiedzmy że ~30 km/h na 3cim), to po dodaniu gazu motocykl przyspiesza "mało kulturalnie". Mianowicie szarpie nim lekko aż wejdzie na ciut wyższe obroty.
Jako że nie miałem zbyt dużo styczności z tymi silnikami, nie wiem czy taka jego uroda i trzeba po prostu uważać z obrotami, czy może mieszanka jest niehalo?
Dodam że motocykl pracuje bez zarzutu po za tym objawem- nie strzela w wydech, pali natychmiast niezależnie od temperatury, trzyma pięknie niskie obroty itp.
Co do koloru świecy- założyłem na nowy sezon nową (jeszcze nie wykręcałm), stara była czarno- brązowa, czyli jak by trochę za bogata mieszanka, ale ostatnie dwa razy jak na niej chodził motocykl, to było to przepalanie, długo na ssaniu, krótka jazda po podwórku, więc może od tego się osmaliła.
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-03-15, 19:31   

szarpie bo po prostu za wysoki bieg jest wbity :-P
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-03-15, 19:32   

To normalne u nas jest. Takie za niskie obroty są gorsze niż za wysokie. Łańcuszek dostaje w pizde i potem przeskakuje :]
 
     
janko_slr
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-15, 19:36   

no tak, ale w dr 650 mogłem na tym 3cim jechać 30 km/h a po odkręceniu motocykl płynnie, a na pewno płynniej szedł, stąd moja obawa że może być coś nie tak.
W takim razie dziękuję za odpowied 1/4 i rozwianie moich wątpliwości :)
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-03-15, 19:39   

XLa też tak ma..
 
     
cubiacus 
Husky TE 310


Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 932
Skąd: Łódź - Kraków
Wysłany: 2011-03-16, 10:03   

Specu Madart, pamiętaj, że z tym filmikiem to się już nie wywiniesz, ja też czekam, bo mam rozregulowany, że heyyy ;-) Mi co jakiś czas coś jakby czkał i gaśnie i specu-mechanik powiedział że to właśnie gazior do regulacji ... tak więc czekam ;P

A, i dzięki za tą uwagę o za niskich obrotach, bo mam nawyk po puszce coby na jak najniższych je 1/4 dzić ... ;P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14