Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2014-05-11, 16:42
Obrót dookoła punktu P o kąt skierowany \alpha jest to odwzorowanie geometryczne O_P^\alpha płaszczyzny na siebie, takie, że:
1. jeśli P = Q\,, to O_P^\alpha(Q)=P
2. jeśli P \neq Q, to O_P^\alpha(Q)=Q', gdzie PQ' = PQ\, oraz kąty skierowane \angle QPQ' \mbox{ i } \alpha są przystające.
Punkt P nazywa się środkiem obrotu, a kąt \alpha kątem obrotu O_P^\alpha.
Jeżeli \alpha jest kątem zerowym lub kątem pełnym, to niezależnie od punktu P, obrót O_P^\alpha jest odwzorowaniem tożsamościowym, które nazywane jest obrotem zerowym.
Obrót płaszczyzny o kąt skierowany półpełny jest symetrią środkową.
Każdy obrót płaszczyzny można przedstawić jako złożenie dwóch symetrii osiowych płaszczyzny o osiach przechodzących przez środek obrotu i tworzących kąt o mierze równej połowie miary kąta obrotu. Prawdziwe jest także twierdzenie odwrotne: złożenie dwóch symetrii osiowych S_{l_2} \circ S_{l_1} o osiach l_1 i l_2 przecinających się w punkcie P jest obrotem dookoła punktu P o kąt skierowany dwukrotnie większy od kąta utworzonego przez proste l_1 i l_2.
Obrót O_P^\alpha jest izometrią parzystą płaszczyzny, mającą przynajmniej jeden punkt stały.
Okręgi i koła o środku w punkcie P\, są figurami stałymi obrotu O_P^\alpha.
Obrót wokół początku układu współrzędnych na płaszczy 1/4 nie o kąt \beta\, punktu P=(x,y)\, można opisać wzorem analitycznym O_{(0,0)}^\beta(P)=(x^\prime, y^\prime), gdzie
\left\{\begin{array}{l}x^\prime=x\cdot \cos\beta -y\cdot\sin\beta\\ y^\prime=x\cdot \sin\beta+y\cdot \cos\beta\end{array}\right..
Obrót na płaszczy 1/4 nie zespolonej punktu z=x+iy\, wokół początku układu współrzędnych o kąt \phi\, można wyrazić wzorem O_0^\phi(z)=z(\cos\phi+i\sin\phi).
Litr wódki zmieści się w butelce półlitrowej ?
Polemonek [Usunięty]
Wysłany: 2014-05-11, 17:44
Po przeanalizowaniu wzoru stwierdzam że cosB jest < lub = grubości włosa z rybiej stopy x długość kopulacji jesiotra zachodniego.
Już tłumacze skąd pytanie, otóż obrócić się za dziewczyna nie znaczy obracać sie dookoła a jedynie w tył ale obrócić raz śrubę to już 360 stopni w mojej praktyce ;)
Kupiłem motocykl który miał dysze wykreconą na 2 pełne obroty, wykreciłem na 3 pełne obroty jak wywnioskowałem z opisu (japoniec) i je 1/4 dził bez zarzutu, lecz po zastanowieniu próbnie skręciłem na 3 półobroty lub 1,5 pełnego obrotu jak kto woli żeby sprawdzić co będzie no i motocykl je 1/4 dzi praktycznie tak samo więc teraz już sam nie wiem co o tym myśleć i dlatego pytam. Prosze o konkretna odpowied 1/4 ile półobrotów 180stopni macie powykręcane.Dzięki z góry
To czy odkręcisz o 1,5 pełnego obrotu 360stopni czy 3 obroty czasami będzie dawało nieznaczną różnicę w obrotach silnika, a także co ważniejsze na 1,5 obrotu temperatura silnika będzie nieco większa niż na 3obr. Wniosek jest taki, że lepiej mieć wykręconą tą śrubę bardziej niż mniej;]
?ruba służy do dokładnego dostrajania składu mieszanki. Do zgrubnego służy wymiana dyszy wolnych obrotów na większą lub mniejszą. I na prawdę to jest baaaardzo mała różnica czy wykręcisz o 2 czy 3 obroty.
Ależ te ga 1/4 niki to diabelstwo - nie mogli tego po prostu zamontować na stałe i tyle, po ch..e to kręcenie całe ...
W wiekszosci ga 1/4 ników to jest na stałe, jest śrubka na kleju i zaślepka którą trzeba rozwiercić żeby się dobrać do śrubki. Niestety zawsze znajdzie się jakiś domorosły "mechanik" który wie lepiej niż fabryka... A przecież do regulacji mieszanki służy iglica a nie ta śrubka. Przykład: wjeżdżając na wysokość ponad 1000m nad poziomem morza, mieszankę ustalisz przesuwając iglicę o jeden ząbek do góry czy kręcąc śrubką i robiąc przy tym mądrą minę że wiesz co robisz?
Agathocles, Akurat sytuacja z wysokością nad poziomem morza to najprostszy przykład i to baaardzo przewidywalny, wystarczy odnieść się do wykresu z manuala i bez zbędnego myślenia przesunąć iglicę lub czasem też zmienić dyszę.
Sytuacja jest już cięższa i czasem baaardzo trudna do opanowania nawet przez specjalistów gdy zmienisz wydech na całkiem inny niż firmowy, przy okazji wsadzisz ostrzejszy wałek, a do tego lu 1/4 niejszy filtr powietrza. Wtedy powiedzenie " w wiekszosci ga 1/4 ników to jest na stałe" mija się z sensem.
Piszę ze swojego doświadczenia jako domorosły mechanik;] Zweryfikujcie jeżeli to nie prawda;]
PS
Iglica nie ma kompletnie nic do składu mieszanki na wolnych obrotach. Do tej regulacji służy tylko i wyłącznie dysza wolnych obrotów wraz ze śrubką regulacyjną. Sytuacja zmienia się dopiero na wyższych rejestrach..... Ale o tym piszą książki ci co wiedzą więcej;]
Czyli panowie z dynojeta odwalili za Ciebie robotę, dostarczając dedykowany przygotowany prawdopodobnie na hamowni zestaw dysz i iglicę o odpowiednim profilu przystosowane, a nawet sugerowane do wolniejszego wydechu i filtra. Gdyby nie oni musiałbyś zrobić to sam aby osiągnąć odpowiednie osiągi, więc nie możesz sugerować, że w standardowo wyposażonym dominatorze wystarczy podnieść iglicę. O ile dobrze pamiętam to nawet nie ma takiej możliwości, iglica nie ma ząbków do regulacji, trzeba by kombinować coś z podkładkami dorabiać, lub wymieniać na iglicę o innym profilu.
Chyba że zaufać fachowcom i zakupić gotowe od dynojet jak Ty, co jest również dobrym rozwiązaniem, nie mówię że nie;]
O ile dobrze pamiętam to nawet nie ma takiej możliwości, iglica nie ma ząbków do regulacji, trzeba by kombinować coś z podkładkami dorabiać, lub wymieniać na iglicę o innym profilu.
A może to dlatego że nie przewidziano możliwości regulacji iglicy?
Sieniek [Usunięty]
Wysłany: 2015-09-25, 16:53
Jak mi strzela w wydech, to śrube mieszanki wykrecać ,zeby zmniejszyć mieszanke?
adrodax [Usunięty]
Wysłany: 2015-09-26, 10:08
Jak Ci strzela w wydech to daj nowe uszczelki na wydechu ;).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum