Wysłany: 2014-09-17, 18:23 Moto nie zawsze odpala na jedynce (oczywiscie ze sprzeglem)
Ostatnio zauwazylem, ze moje moto nie zawsze chce odpalac mi na pierwszym biegu przy wcisnietym sprzegle. Co moze szwankowac? Kiedys tak nie bylo.
Zauwazylem to jak mi silnik zgasl na skrzyzowaniu podczas ruszania. Pierwszy bieg, wcisniete sprzeglo i zero reakcji na starter. No wiec nerwowe szukanie neutrala, na ktorym poszlo od razu. Az glupio wciskac sie na pole position w takiej sytuacji
Doman, A na 2jce i innych biegach odpala?? Bo jak na żadnym nie pali to zepsuł się czujnik sprzęgła który jest w klamce. Zapobiega on odpaleniu moto na biegu w przypadku kiedy nie wciśniesz sprzęgła. Gdy się zepsuje to motor nie jest w stanie stwierdzić , że je wcisnąłeś i trza szukać neutrala..... Daj znać czy to to. Na szybko można wyjąć kabelki z czujnika i je zmostkować.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-09-17, 22:23
adziad, dobrze prawi. Mój odpala na biegu tylko sprzęgiełko i ogień.
Doman [Usunięty]
Wysłany: 2014-09-18, 07:57
Sprawdze przy okazji na innych biegach, ale to pewno ten czujnik. Znalazlem juz taka czesc na Allegro i wg opisu sprzedawcy uszkodzony czujnik powoduje wlasnie takie problemy.
A powiedzcie mi koledzy, jakoze bede juz grzebal przy tej klamce, co powinienem zakupic zeby pozbyc sie luzu na klamce sprzegla? Tam sie wymienia jakas tulejke czy cos? Bo jak nie jest wcisnieta klamka to jest taka luzna, bezwladna. Po jakim hasle szukac tego w sklepach?
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-09-18, 08:14
Jak wciskasz klamkę to może być spory a przynajmniej kilka mm. powinien być aby linka nie była napięta bo sprzęgło się posypie.
Klamka o ile pamiętam jest na śrubce i to tyle, jeżeli chodzi ci o luz góra dół.
i jak jest wyrobione to klamka lata gora dol i nic nie zrobisz, co najwyzej mozesz nieco mocniej scisnac srubką
a czujnik wystrczy z reguly przeczyscic papierkiem, ma tam taki otwor od spodu, mozna tez psiknac spreyem
Nie wiem jak jest w NX, ale w AT w klamkę jest wprasowana stalowa tulejka. Idziesz do tokarza z klamką, dorabia Ci nową tulejkę i w razie potrzeby ośkę. Wymieniasz i nie ma luzu. Potem warto to przesmarować czasem to się nie wyrabia tak szybko.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-09-19, 12:33
Doman, specjalnie zobaczyłem dziś u siebie i mam identycznie góra dół i gdyby nie twoje zapytanie to nawet bym nie zauważył.
Co do luzu przód, tył czyli roboczy sprzęgła to masz jak dla mnie za mały.
Doman [Usunięty]
Wysłany: 2014-09-20, 08:26
Dobralem sie dzisiaj do tego czujnika. Przedmuchalem powietrzem, przeczyscilem styki oraz wtyczki... nic nie pomoglo. Moto nie pali na zadnym biegu.
Sam czujnik wydaje sie dzialac prawidlowo. Przez dziurke widac jak pracuje "styk".
Probowalem tez mostkowac. Tzn polaczylem drucikiem obydwie wtyczki pomijajac czujnik. Tak mialo byc?
Mostkowanie tez nie pomoglo. Moze wiec problem jest po drugiej stronie kabla. Ma ktos zdjecie lub podpowiedz gdzie szukac drugiego konca?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum