Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Adaptacja zawieszeń USD i innych do Dominatora
Autor Wiadomość
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-09-03, 12:59   Adaptacja zawieszeń USD i innych do Dominatora

Siema, trafiło mi się tanio zawieszenie USD i zastanawiam się czy jest dużo rzeźby przy adaptacji oryginalnego koła z tarczą i zacisku do takiej zawiechy. Wiem, że trzeba dorobić ośkę, sztycę i adapter do zacisku.
Pytanie czy jest coś jeszcze do zmotania przy takim swapie?
Ostatnio zmieniony przez managa 2015-12-09, 16:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
hansel 
TH2


Zabezpieczenie: 12345
Wiek: 24
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 167
Skąd: SLU
Wysłany: 2014-09-03, 13:46   Re: Adaptacja WP USD

Bicio napisał/a:
Siema, trafiło mi się tanio zawieszenie USD i zastanawiam się czy jest dużo rze 1/4 by przy adaptacji oryginalnego koła z tarczą i zacisku do takiej zawiechy. Wiem, że trzeba dorobić ośkę, sztycę i adapter do zacisku.
Pytanie czy jest coś jeszcze do zmotania przy takim swapie?


Ja wsadziłem ośke i piaste z ktma na jednej tarczy 320mm i jeden zacisk brembo z lc4. Na piaste mam zaplecioną złotą obręcz a afri ;) szprychy z ktma. Poza sztycą jest jeszcze lekki problem z uchwytem na kiere, prawa śruba mi haczy o blokade kierownicy na ramie, chyba ją trzeba bedzie zpiłować :/ albo wymyślec jakies inne śruby/nakrętki od uchwytu kiery. No i poza tym trzeba wsadzić jakis ogranicznik skrętu, zeby lagi nie waliły o rame przy wyjebce... na razie innych problemów nie zauwazyłem, ale jeszcze nie złożyłem wszystkiego do kupy.

..a, i jeszcze nowe spręzyny do tych lag, te z lc4 sa za mietkie na afre... na ebayu widziałem liniowe do LC8 za coś koło 100 euro, chyba ohlinsy.
EDIT: a nie, to były wilbersy: http://www.ebay.pl/itm/Wi...d8539ea4&_uhb=1

Ze stacyjką tez trzeba troche powalczyć, u mnie przypasiła afrykańska po lekkim rozwierceniu otworów.
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-09-03, 14:03   

Spoko spoko, z adaptacją zawiasu do AT to jeszcze będzie mi dane poczekać bo to grubsza zmota. Plan jest na WP50 + sprężyny 5,1 Nm i powinno robić. Mimo to dzięki za cenne info, pewnie się przyda w przyszłości.

Pytanie dotyczy NXa, na logikę wydaje się to łatwiejsze bo dominator ma jedną całkiem sporą tarczę, więc kwestia dorobienia odpowiedniej ośki i dystansów na oryginalne koło plus adapter do zacisku.
 
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2014-09-03, 14:22   

Bicio, motormaniak motał jakieś usd do Domina, poszukaj w "Nasze motocykle" jego tematu, może coś znajdziesz inspirującego ;-)
 
 
     
Demolka 


Zabezpieczenie: 19283
Wiek: 101
Dołączyła: 26 Maj 2011
Posty: 386
Skąd: devil's den
Wysłany: 2014-09-03, 15:23   

fajnie mam, temat mi się sam napisał.. ;-)

no tak, ale za to chyba nie mam juz motóra..
"trafiło MI się".. tez bym pomyslała, ze chodzi o XRV :mrgreen: :mrgreen:
 
 
     
motormaniak
[Usunięty]

Wysłany: 2014-09-03, 17:03   

I afryka i Dominik i slr mają zawiasy wzajemnie przekładalne, więc jak pasuje do afryki to i pasuje do NX-a. W przeszłości adoptując zawias z KTM-a do afryki toczyłem sztycę i redukcję na górna półkę. W NX-ie zrobiłem inaczej - półki od Husqvarny do 99 roku mają sztycę 25,4mm, wystarczyło stoczyć 0,4mm, bez ruszania gwintu i pasowało na standardowe łożyska główki 25x47. (Standardowe wg katalogu łożysk, bo w hondzie jest 26x47). W półki od huski pasowały lagi WP43 od LC4. Standardowe sprężyny LC4 były optymalne do NX-a - w końcu ta sama waga.
Nie wiem dlaczego wiele osób napina siena te WP50 - przecież to stary zawias, jeszcze z przed epoki Upsów. Miałem kiedyś taki zawias i mnie nie zachwycił. Wg mnie showa stosowana w CRF (mam aktualnie crf-e) czy DRZ SM , lub Kayaba stosowana w WR/YZ bije na głowę WP 43 i nawet 48 (do epoki dwuobwodowych) a te biją na głowę starą klasyczną 50 kę..
Jak bym miał nadmiar gotówki to zakupił bym do dominika pólki od FMX-a i wsadził w nie lagi od CRF .

Co do stosowania koła od dominatora i toczenia ośki... oczywiście że się da, ale z lepszym zawiasem szybciej się je 1/4 dzi.. Mi kiedyś udało się pogiąć cienkei ośki dominatorowe. Stosując zawias z KTM-a najlepiej zastosować koło tez z ktm-a - z dostępem do gratów nie ma problemów, tarcze 260, 300, 320 rówież.
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-09-03, 18:05   

Nie stanowi problemu to, że CRF czy WR to motki o 60kg lżejsze od NXa?

Reszta to kwestia kasy, można dać tani zawias np WP 43 z LC4, który będzie robił i tak dużo lepiej niż oryginał lub marzocchi shiver 50 za 3k zł ;-) tylko to już przerost formy moim zdaniem.

Ciekaw jestem jak działa UPS od FMXa bo widziałem ostatnio nawet tanio na jakimś ebay lagi z półkami.

Co do WP50 to wagowo do AT pasuje jeszcze WP48 z LC4 ADV i LC8 ADV ale cena takiego zawiasu masakruje dlatego dużo ludzi wybiera starsze extreme.
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2014-09-03, 19:15   

Bicio, co spodobało się bujanie moją trójką ? :mrgreen:
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-09-03, 19:46   

Muszę się przejechać, a różne rzeczy chodzą po głowie, coś się zmota prędzej czy pó 1/4 niej. Na swapy w AT póki co nie mam czasu ani chęci, ale NX to prostszy temat i bardziej korci :mrgreen:
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2014-09-03, 19:49   

Bicio, kluczyki były w stacyjce :mrgreen: ino oponki asfaltowe są ale może w przyszłym tygodniu założe normalny zestaw E09+ Motoz :mrgreen:
 
 
     
motormaniak
[Usunięty]

Wysłany: 2014-09-04, 06:44   

Bicio napisał/a:
Nie stanowi problemu to, że CRF czy WR to motki o 60kg lżejsze od NXa?
to nie przeszkadza - zmiana sprężyn i po problemie.
Bicio napisał/a:
bo widziałem ostatnio nawet tanio na jakimś ebay lagi z półkami.

Jak zobaczysz jeszcze raz to koniecznie daj namiar: gpz@poczta.fm
Wiem na jaki zawias miałes ochotę... Z WP minimum wg mnie to 43 lub 48. Starsze są kiepskie i nie ma do nich tanich gratów. Jeszcze raz napisze - nie widzę przewagi WP nad shopwą czy kayabą. Zawias z wr jest wg mnie lepszy a przy tym można kupić sporo taniej. Koła z tarczą tez taniej kupić bo WR/YZ, CFR nie miały problemów z pękającymi piastami....
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-09-04, 14:34   

Spoko dam znać jak coś mi się rzuci w oczy.
Dokształciłem się przy okazji i dzięki wszystkim za przydatne info :-D
 
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-12-08, 14:42   

http://allegro.pl/husqvar...5662309876.html podejdzie ten zawias do dominatora?
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2015-12-09, 09:30   

potrzebna jest ta dolna półka i sztyca zeby ją stoczyć, wymienić łożysko górne i wtedy pasi - tak habit zrobił ale z wersją USD
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-12-09, 16:19   

ile to może mieć skoku?

a ten zawias?
http://olx.pl/oferta/ktm-...html#09c751999a
Ostatnio zmieniony przez managa 2015-12-09, 16:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 15