Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Alternatywny gaźnik do Dominatora
Autor Wiadomość
Artek 
młody


Wiek: 24
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 560
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-19, 08:13   Alternatywny gaźnik do Dominatora

Siemanko czy można dobrać do dominatora jakiś inny gaźnik,od xr,xl na przykład innego motocykla o podobnej pojemności?
Ostatnio zmieniony przez managa 2015-12-26, 17:46, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 771
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2014-07-19, 10:40   

Zapewne można, patrz tylko na mocowanie króćca aby było takie samo - jeśli w ogóle to możliwe, aby nie trzeba było króćca dorabiać lub przerabiać.
Oczywiście po takiej podmianie będziesz musiał ga 1/4 nik na "czuja" ostawiać bo manualki już wtedy Ci nie pomogą
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1669
Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-07-19, 11:41   

Artek, jak najbardziej i tym sposobem możesz poprawić kulturę pracy i sposób reakcji na gaz do tego wydech, filtr powietrza i rakieta.
 
 
     
Artek 
młody


Wiek: 24
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 560
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-19, 11:49   

k&n już mam,ale od czego ga 1/4 nik,xr 600/650 ma takie samo mocowanie i średnice króćców?
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 771
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2014-07-19, 13:40   

Artek co ty właściwie chcesz zrobic - czemu chcesz wymienic ?
- stary się posypał, nie opłaca się remontowac i dla tego wymiana
- stary jest O.K. ale chcesz zrobic MODA i zyskac na kulturze pracy i mocy

:?: :?: :?:

P.S.
w kompie nie działa mi c i kreseczką czyli tzw "ci"
kur..... nawet się wytłumaczyc nie mogę bo nie działa :evil:

To taka wzmianka dla wszystkich polonistów itp :mrgreen:
 
 
     
Artek 
młody


Wiek: 24
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 560
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-19, 18:57   

nx-rider,po prostu ten co mam uważam że jest w nie najlepszym stanie,ma dosyć duży luz na osi przepustnicy i łapie "lewe" powietrze,nawet są ślady na ściankach ga 1/4 nika jak to powietrze zapierdala,Tata widział już dużo ga 1/4 ników głównie samochodowych i powiedział że luz jest spory,a motocykl gaśnie i przygasa,i to co raz częściej i są podejrzenia że to dlatego,szukam może innego ga 1/4 nika do nx,a,albo od jakiegoś innego dużego singla Hondy,albo nie Hondy,albo spróbować ten reanimować,choć byłem u największego i najbardziej znanego ga 1/4 nikowca w stolicy i powiedział że od niego borą 380 zł za obróbkę ga 1/4 nika więc cała naprawa wyniesie około 500-600 zł.Nieeeeeeee warto,pojadę jeszcze do innego tokarza który zajmuje się silnikami i się zapytam.
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1669
Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-07-20, 11:04   

Artek, nie musi być z hondy. może być tuningowy albo z jakiegoś katełema :mrgreen:
Mocowanie musi zgrać i wtedy odpowiednie regulacje może dysze i heja.
 
 
     
Artek 
młody


Wiek: 24
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 560
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-20, 12:58   

a tuning ga 1/4 nika Dominatora?
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 35
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1357
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-07-20, 20:25   

Artek, Jeżeli chciałbyś wsadzić najlepsze co się da to patrz tu:

http://www.3as-racing.com...px#.U8wj6OOgmxo

Poszukaj też na ebayu. też się kiedyś zastanawiałem nad zakupem, ale nie miałem akurat zbędnego tałzena. Oczywiście trochę będziesz miał zabawy z dostrojeniem..

Możesz zgłębić temat ga 1/4 ników serii tm na zagramanicznych forach

Już ktoś u nas też go sprzedawał:

http://www.hondadominator...6dfda3dee57c7d3
 
     
Habit 
SM!PoBłocieSeNeDa!


Wiek: 30
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 712
Skąd: DW
Wysłany: 2014-07-21, 13:52   

Miałem niedawno w łapskach gazior od xl 500, średnice króćców taka jak w nx + pompka...
No bajka ale właściciel nie chciał się zamienić :(
 
     
Artek 
młody


Wiek: 24
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 560
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-22, 16:50   

czy ten ga 1/4 nik ma szanse żeby zadziałać w moim Dominiku?
http://allegro.pl/honda-x...4442831772.html
Czy lepiej kupić oryginał używany?
http://olx.pl/oferta/gazn...html#bc13976aa5 a ten?pasuje do xl500?
 
 
     
Cezary 
XBR 675


Wiek: 45
Dołączyła: 07 Lip 2012
Posty: 157
Skąd: Katowice i okolice
Wysłany: 2015-12-26, 17:09   

Temat nie poruszany od półtra roku, ale i tak się dopiszę. Otóż polecić mogę 2 gaźniki: Mikuni TM-40 i Keihin FCR 41 MX. Na pierwszy z nich chorowałem od dość dawna, lecz ze względu na jego zaporową cenę - nie kupiłem. Nabyłem natomiast drugi z wymienionych, używany, Oba są gaźnikami mechanicznymi o płaskiej przepustnicy. Wiele cech mają wspólnych, w tym duże możliwości adaptacyjne. Obwody wolnych obrotów i zasadniczy mają odrębne dysze paliwowe i powietrzne. Jest więc czym się bawić. Do tego pompka przyspieszająca, której charakterystykę można również modyfikować (do FCR jest dostępna pokrywa tej pompki z regulacją). Dodam, że komora pływakowa jest wyposażona w korek, po wykręceniu którego mamy dostęp do dysz i mozliwość ich wymiany bez ściągania gaźnika.Te wszystkie cechy rekompensują ewentualne trudności związane z instalacją gaźnika w motocyklu. Przypuszczam, że w pełnej Hondzie Dominator w ogóle ich nie będzie, gdyż istnieją wersje adapterów przeznaczonych do tego motocykla, umożliwiające prostą podmiankę gaźników. Ja musiałem trochę powalczyć, bo przypomnę, że mam Hondę XBR z silnikiem Dominatora. U mnie wystąpił konflikt z rozrusznikiem, airboxem i elementami ramy. W efekcie pozbyłem się airboxu, a króciec dolotowy został dosztukowany o 4 cm. Efekt wart był jednak grzebania. Reakcja na gaz jest natychmiastowa. Silnik odpala w zasadzie bez ssania - wystarczy ruszyć manetką, by został podlany dodatkową porcją benzyny. Z ciekawostek do dyspozycji jest ciepłe ssanie zubożające mieszankę przy uruchamianiu ciepłego silnika. Część wersji gaźników ma to zaślepione - można nawiercić i włożyć cięgło. Mój już miał, ale i tak nie musiałem nigdy tego używać.
 
 
     
Artek 
młody


Wiek: 24
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 560
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-26, 17:43   

Cezary,gdZie i ile dałeś Za takie cudo?
 
 
     
zuczek 38 


Wiek: 46
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 959
Skąd: Sosnowo
Wysłany: 2015-12-26, 18:46   

Cezary, też chciałem włożyć 41 do dominatora ale trzeba wyrzucić airbox i dać inny kruciec więc zrezygnowałem , u mnie wygrało lenistwo ale cieszę się że jest taka możliwość adaptacji tego gaźnika z dobrym efektem silnikowym :lol:
 
 
     
Cezary 
XBR 675


Wiek: 45
Dołączyła: 07 Lip 2012
Posty: 157
Skąd: Katowice i okolice
Wysłany: 2015-12-26, 19:21   

Artek napisał/a:
Cezary,gdZie i ile dałeś Za takie cudo?

Kupiłem na alledrogo, a w zasadzie jeszcze kupuję, bo dzięki ratom Payu 0% rozłożyłem wpłatę na 10 rat. Ostatnia w styczniu. Kosztował 600 zł, więc okazyjnie.
Jeśli chodzi o króciec, to przedłużenie mam opracowane - kawałek aluminiowej rurki o średnicy 41 mm (znalazłem taką na allegro, kawałek jeszcze nawet mam) i przewód gumowy o odpowiednio dopasowanej średnicy - dostępny w sklepach "gumowych". Do tego oczywiście zaciski. Jakby co, podzielę się szczegółami.
Airbox można bez problemu zastąpić filtrem stożkowym. Byle nie jakiś tani szajs, bo szoda silnkia. Ja mam K & N z dożywotnią gwarancją. Na trudne warunki można jeszcze nałożyć na niego specjalną nakładkę antypyłową - coś dla ekstremalnych endurowców. Po wywaleniu airboxu zostaje nagle mnóstwo nowego miejsca do zagospodarowania, np. na większy gabarytowo akumulator.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 14