Wysłany: 2014-07-05, 13:06 Różne dziwne humorki Hondy.
Koledzy mam wielki problem z Hondą NX 650 Dominator od brata. Mianowicie motor ma bardzo wielkie problemy by odpalić. Można kręcić rozrusznikiem, pchać go a on nic sobie z tego nie robi. Czasami się zdarza że odpali od strzału i idzie jak burza, wszystko w porządku. Czasami odpali, pochodzi minutę i zgaśnie. A jeszcze czasami odpali normalnie, ale z 1 biegu nie idzie wystartować, gdyż jest tak słaby. Ga 1/4 nik jest poczyszczony, bak, nowy filtr paliwa, powietrza jest lekko zabrudzony ale nie jest najgorszy.
O co mu może chodzić. Przejrzałem w nim całą elektrykę i nic nie znalazłem. Jak chce to jedzie jak mu się odwidzi to nawet odpalić nie chce. Miał ktoś taki problem? Proszę o pomoc i z góry dziękuję ;)
ptasiu [Usunięty]
Wysłany: 2014-07-05, 14:07
Sprawd 1/4 ewentualnie wymień świecę, przejrzyj koniecznie przewód wysokiego napięcia z fajką, i nie zdziw się, jeśli ktoś na forum użyje magicznego słowa MODUŁ....
KoSa.! [Usunięty]
Wysłany: 2014-07-05, 14:12
?wieca wymieniona, mam 4 takie z tego 2 nowe. Przewód wysokiego napięcia był oryginalny, potem dorobiliśmy jeszcze z samochodowego by pasował. Moduł jest założony nowy. Iskra jest naprawdę ogromna, zapłon dobrze ustawiony.
potem dorobiliśmy jeszcze z samochodowego by pasował.
Samochodowy nie pasuje, bo niema tam rdzenia miedzianego, tylko różnej maści inne, robiące od razu za rezystor.
no i... moduł
maniek [Usunięty]
Wysłany: 2014-07-05, 18:27
A ga 1/4 nik rozkrecałeś ?
KoSa.! [Usunięty]
Wysłany: 2014-07-05, 20:11
Ga 1/4 nik cały był rozkręcony, bo gdy brakło bratu paliwa to nalał tam jakiegoś rozmieszanego z wodą. Przewód jest w miarę ok, bo tak jak mówię iskra jest na prawdę dużaaa. Więc mówicie że to i tak wina tego modułu? Że tak w kulki leci?
Przewód w "miarę ok"? Podaj wartości rezystancji przewodu WN, fajki i uzwojeń wtórnego i pierwotnego cewki zapłonowej. Konkrety proszę, bo bez nich równie dobrze można służyć pomocą pisząc "dokręć szprychy, pewnie będzie ok"
ptasiu [Usunięty]
Wysłany: 2014-07-06, 09:04
Zdarza się, że jeśli chodzi o MODUŁ to przyczyną jest kostka, która jest do niego podpinana... Mi kiedyś w deszczowy dzień nie chciał zagadać, wyjąłem-włożyłem, troszku pokręciłem, i poszło... Styki mocium panie....
Jeżeli moduł jest nowy (ze sklepu normalnie nowy?? czy nowy używany kupiliście??) to trzeba poczyścić styki we wtyczkach instalacji i sprawdzić połączenia, w miare możliwości wszystkie...
bo to może być głupota w stylu urwany kabelek od wyłącznika zapłonu koło manetki lub inne podobne kwiatki.
Drożność układu paliwowego (sitko w baku, odstojnik)
Jeżeli nie pomaga to dalej.... zmierzyć impulsator, rezystancje uzwojeń pierwotnego i wtórnego cewki zapłonowej oraz przewodu WN wraz z fajką, w której jest opornik. Wszystko jest w service manual. Bez filozofii.
Powyższe trzeba sprawdzić, bo to łatwe. Jeżeli nie pomaga to potem najłatwiej dalej ściągnąć kapę zaworów i obczaić działanie autodeko. Temat jest na forum wyjaśniony do granic możliwości.
Jeżeli nie pomaga no to już tylko ga 1/4 nik, w co raczej wątpie bo jak w nim jest coś nie tak to raczej problem jest równomierny, a nie że raz działa a raz nie. No chyba, że jest taki syf w komorze i czasem podchodzi pod dysze i je zatyka;]
Adziad bredzisz. Kolo wyra 1/4 nie pisze że ga 1/4 nik był czyszczony, iskra też zapewne jest skoro motong odpala. Zachowanie uszkodzonego impulsatora zmienia się wraz ze zmiana temperatury co w tym przypadku raczej chyba nie grozi. Rezystancja cewki w starym motongu rzadko kiedy mieści się w granicach podanych w serwisówce (u mnie jest już poza i moto dalej śmiga).
Moim zdaniem opis wyra 1/4 nie wskazuje na problemy z kompresją.
Sprawdzaliście w jakim stanie jest ten nieszczęsny dekompresator?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum