Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Luźna dźwignia zmiany biegów
Autor Wiadomość
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2017-04-18, 20:41   

Udało sie zespawać dźwignię bez deformacji wieloklina , jak na razie działa i trzyma się ale kto wie jak się zachowa w terenie.
Elza , zapasową będę woził ze sobą , przy najbliższej okazji dostaniesz ją z powrotem FSB :mrgreen:
 
 
     
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2017-04-18, 22:50   

Moja metoda na latającą dźwignię to:

Step łan: zdjąć dźwignię, wykręcić całkowicie śrubę, wyczyścić gwinty i ząbki z brudu i smaru w benzynie
Step tu: wziąć kątówkę z tarczą do metalu, suwmiarką zmierzyć grubość tarczy
Step fri: płaskim śrubokrętem ustawić sobie szczelinę w dźwigni o 2-3 mm mniejszą niż zmierzona grubość tarczy
Step for: dźwignię wkręcić do solidnego imadła tak, aby szczelina była wygodnie dostępna i widoczna
Step fajf: włączyć kątówkę i alleluja i do przodu z zachowaniem behape
Step seks: dla fanatyków dobrej roboty można wyczyścić ząbki w wałki zmiany biegów

U mnie patent działa już drugi rok i co najważniejsze, nie muszę nic spawać, czasem warto mieć możliwość demontażu....
 
     
Krzycho
[Usunięty]

Wysłany: 2017-04-20, 16:31   

Tylko jak szczelina będzie za duża to przy skręcaniu (a ściślej wkręcaniu śruby) zerwie śrubę i dupa. Czyszczenie jak najbardziej jeśli są jeszcze jakieś rowki :)
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2017-04-20, 18:08   

ptasiu, znam tę metodę ale ja miałem złamaną na wieloklinie.
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2017-04-29, 21:25   

Alibaba napisał/a:
ptasiu, znam tę metodę ale ja miałem złamaną na wieloklinie.

U mnie nie pękła, ale mimo stosowania metody zwiększania szczeliny, stosowania kontry na dłuższej śrubie i tak wieloklin się obrobił - prawdopodobnie drgania silnika miały w tym udział.

Poniżej wstawiam porównanie nowo zakupionej dźwigni z oryginalną.





Od razu dokładam dłuższą śrubę 8.8 z podkładka i nakrętką samohamowną.

 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2017-04-30, 18:32   

Udało mi się zespawać i na razie trzyma , już sprawdziłem w offie do Kosianki
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2017-06-28, 18:10   

No to po ostatecznym obrobieniu i wymęczeniu wałka oraz zastosowaniu wszystkich powyższych patentów nadszedł czas na kolejny krok w przód;]






Gdy zęby na wałku bezpowrotnie się wytrą, szlifujemy szczelinę w dźwigni na większą, otwór na śrubę przewiercamy wiertłem 7mm aby pozbyć się gwintu w stopce. Dobrze jest też podszlifować z ukosa miejsca gdzie jest łepek śruby i z drugiej strony nakrętka, aby przy dokręcaniu śruba nie gięła się w pałąk (giąć się będzie z powodu większej szczeliny). Tak przygotowaną dźwignię dokręcamy do wałka (trzeba to zrobić w odpowiedniej dla Was pozycji bo od tej pory zostanie tak już na wieki). Bierzemy wiertło 4mm i wiercimy otwór na granicy dźwigni i ośki. Jak wywiercimy to luzujemy z powrotem dźwignię, w wywiercony otwór wbijamy przycięty trzon wiertła 4,2mm lub 4,3mm. Po wbiciu skręcamy dźwignię śrubą i nakrętkami o podwyższonej twardości 8.8 lub 10.9, nakrętki na klej lub samo kontrujące, albo z kontrą. Podkładki też wzmocnione grube, aby się nie rozwałkowały od siły skręcenia..

Tak to się robi u nas na wsi w Koszalinie;] I nie piszcie , że druciarstwo bo drutu nigdzie nie zastosowałem:D
 
     
Bart76 
Wolverine


Wiek: 47
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 438
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 2017-06-28, 20:41   

Nie no piknie ! Profesjonalny Biedatech Zmotafikejszyszyn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
     
dzoana 
krwiopijca


Wiek: 49
Dołączyła: 22 Maj 2011
Posty: 526
Skąd: Skoczów
Wysłany: 2017-06-28, 21:02   

no powiem, ze ja na taki patent nie wpadłam:( poszłam na łatwiznę i wspomogłam fortunę Olka Motocykle, a można było się wysilić.
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-06-29, 06:24   

Ja pierdolę nobel z motania adziad :-D
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2017-06-29, 07:40   

Kto nikt nigdy nie "biedatechował" niechaj pierwszy rzuci kamień

Znam ten patent dokładnie, taki był zastosowany w moim byłym Dominatorze - tylko zamiast profesjonalnego, twardego trzonu wiertła ja miałem jakiś kawałek śrubki.

Wygląda z dupy, ludki się z tego śmieją - ale działa i ty też się śmiejesz jak co jakiś czas objeżdżasz tych którzy muszą się zatrzymać aby dokręcić swoja dźwignię zmiany biegów.
 
 
     
dzoana 
krwiopijca


Wiek: 49
Dołączyła: 22 Maj 2011
Posty: 526
Skąd: Skoczów
Wysłany: 2017-06-29, 07:57   

ja nie biedatechowałam:) może dlatego, że Tezla by mnie zabił gdybym nawet o takim patencie wspomniała do bety lub Gienka. I nie byłaby to śmierć szybka i bezbolesna:)
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2017-06-29, 10:01   

Cytat:

ja nie biedatechowałam:)

Więc nie należysz do "naszego gangu" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2017-06-29, 13:47   

znakomite rozwiazanie z tych z ostatniej instancji :-) Sam bym nie wpadl na tak oryginalne a jednoczesnie skuteczne i budzetowe rozwiazanie :idea:
 
 
     
dzoana 
krwiopijca


Wiek: 49
Dołączyła: 22 Maj 2011
Posty: 526
Skąd: Skoczów
Wysłany: 2017-06-29, 17:44   

nx-rider napisał/a:
Cytat:

ja nie biedatechowałam:)

Więc nie należysz do "naszego gangu" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


nigdy nawet nie pomyślałam, ze należę;)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13