Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Problem ze smarowaniem góry silnika (pompa Oleju??)
Autor Wiadomość
ADAMS
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-30, 16:25   Problem ze smarowaniem góry silnika (pompa Oleju??)

Witam . Do tej pory wystarczało mi szukanie i wasza wymiana zdań az do dziś . Mój problem wygląda następująco ; kręce rozrusznikiem luzuję górną śrubę od przewodu olejowego olej się pokazuje po krótkiej chwili , silnik odpala oleju nie ma ani na górnej śrubce przy głowicy ani na dolnej przy filtrze . Pierwsza myśl "pompa oleju" tak też zrobiłem kupiłem drugą używana z gwarancją założyłem, problem pozostał . Czy możliwe jest że druga pompa jest wadliwa. Raczej nie . Gdy odkręcę wąż powrotny do ramy olej idzie jak szalony gdy kręce rozrusznikiem na odpalonym nie próbowałem. Nie wiem co może być przyczyną ze po odpaleniu silnika nie ma smarowania góry ( odma czyszczona dolot też i wszystkie przewody olejowe, olej nowy filtr też) Motocykl to Honda NX 650 z 1991r
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-07-30, 21:04   

ADAMS, jak zakładasz pompę to masz tulejkę w niej i oring uszczelniający dekiel silnika z pompą?
 
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-31, 06:00   

wojtekk napisał/a:
ADAMS, jak zakładasz pompę to masz tulejkę w niej i oring uszczelniający dekiel silnika z pompą?

Ja zobrazuję :roll:

DSC02622.JPG
Plik ściągnięto 258 raz(y) 3,48 MB

 
     
ADAMS
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-31, 09:48   

Tak mam nowe oringi 3 szt zdaje mi sie na połączeniach , dziś znów zdjąłem dekiel i tu niespodzianka pompa nie pompuje oleju krućcem który prowadzi do głowicy czyli tym na obrazku z oringiem pompa podłączona w silniku kręce rozrusznikiem i nie pompuje oleju czyli pompa tak . Ale czemu jak ją zdemontuję i naleje do niej oleju to wszystko działa jak powinno. testowałem nawet w misce pełnej oleju zanurzałem pompe i też działa to czemu w silniku nie , nie ma siły pociągnąć oleju z kanału dolotowego . ZGŁUPIAŁEM

t_dsc02622_256.jpg
Plik ściągnięto 205 raz(y) 35,84 KB

 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-07-31, 10:49   

Hmmm a ile wlałeś oleju do ramy?
 
 
     
ADAMS
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-31, 13:34   

Normalnie 1,9l i na bagnecie jest olej na połowie
 
     
mbx
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-31, 20:13   

a wymieniłeś wszystkie oringi ,miałem tak i mam nowe moto choć stare naprawiłem za 40groszy tylko krzywki się z tarły ,
zobacz tą stalową rurkę przy pompie :?:
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-01, 09:43   

mbx napisał/a:
zobacz tą stalową rurkę przy pompie :?:

Ta rurka to smarowanie skrzyni biegów więc raczej to nie to .
A filterek oleju to kiedy zmieniałeś ? I czy dobrze założyłeś dekielek od filtru oleju, który ma otworek z boku.
Jeśli dałeś go 1/4 le to nie ma przepływu na górę silnika .
Chodzi o ten dekielek (na czerwono) i jak go wyjmiesz ma podłużny otworek z boku i ten otworek ma być po tej stronie co niebieska kreska.

DSC02815.JPG
Plik ściągnięto 274 raz(y) 272,79 KB

 
     
ADAMS
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-01, 16:12   

Witam. Po dwóch dniach spędzonych w garażu dziś w końcu rozwiązałem problem ,ale nie tak szybko najpierw rozłożyłem chyba wszystko co się dało , co związane jest ze smarowaniem silnika i nie tylko , zmierzyłem pompę i wyniki były zaskakująco dobre 0,10 na małym rotorze w środku i 0,15 na zewnątrz , podobnie na dużym rotorze, więc w czym problem?? mianowicie przyczyna leżała w tłoczku który uwalniał olej do głowicy na zdjęciu w środku tego otworu . Wyczyściłem go papierem 2000 dałem nowy olej i DZIAŁA sam nie mogłem w to uwierzyć ale przyczyna była taka prosta, tłoczek musiał być przypieczony lub się zastał ( nowa "stara" pompa z alledrogo) . Próbowałem zrobić to samo z moją pompą którą wyjąłem wcześniej i nie pomogło więc pompa była uszkodzona. Z góry dzięki za wszystkie sugestie oringi sa nowe a wszystkie rurki i wężyki drożne, tak więc motocykl jest sprawny.

t_dsc02622_256.jpg
Plik ściągnięto 610 raz(y) 45,21 KB

 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-03, 07:58   

Ciekawy temat nigdy nie sprawdzałem smarowania na tym odcinku zawsze zakładałem że jest :lol: tzn nie sądziłem że ten tłoczek może stanąć.
Przykładowo jeśli ten tłoczek ma za duży luz olej zamiast zatrzymywać się w ramie po zgaszeniu spływa do silnika co też jest nie zdrowy bo musi przepompować całość z powrotem do ramy a i olej sprawdzić ciężko bo po zgaszeniu zaraz znika bagnetu.
 
     
Grzesiek7751
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-02, 08:12   PROBLEM Z SILNIKIEM

Witam! pociło mi sie z pod pokrywy zaworow. uszczelnilem, zawory ustawilem i pojawiło sie nierownomierne, metaliczne stukanie w pokrywie na wolnych obrotach. jak stuknie dwa razy(raz po raz) to moto gasnie... to stuka dekompresator? mam tez problem z pompa oleju. jak odkrece przewod z prawego dekla to pryska olejem az na zbiornik. ale jak odkrece go na gorze od pokrywy to oleju nie ma(przewod na 100% jest dobry!) walnieta pompa i daje za małe cisnienie ze nie da rady tłoczyc oleju na gore??? i z tad te stuki???????? PROSZE O POMOC!!!!



Scaliłem tematy - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2014-04-04, 16:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-02, 08:33   

Grzesiek7751 napisał/a:
jak odkrece przewod z prawego dekla to pryska olejem az na zbiornik. ale jak odkrece go na gorze od pokrywy to oleju nie ma(przewod na 100% jest dobry!)


Najwyra 1/4 niej nie jest dobry...

Grzesiek7751 napisał/a:
pociło mi sie z pod pokrywy zaworow. uszczelnilem


czym?
 
     
Grzesiek7751
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-02, 08:43   

Uszczelniłem smarując minimalną ilością pasty dirko(szarą) blaszaną uszczelkę - pocenie zniknęło. Apropo tej srebnej rurki to przedmuchiwałem ją sprężarką i na 100% nie jest zapchana.
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-04-02, 09:32   

Grześku pierwsze pytanie: Czy dobrze ustawiłeś zawory? Może ustawiłeś luz na załączonym dekompresatorze.

Przeglądnij jeszcze samą śrubę co wchodzi do pokrywy zaworów od tej rurki. Rurkę przepłucz w jakimś rozpuszczalniku bo może na ściankach są jakieś syfy, które przepuszczają powietrze.
 
 
     
Grzesiek7751
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-02, 10:11   

Zawory są ustawione wg książki serwisowej. Rurka jest na 100% dobra, przedmuchiwałem ją sprężarką. Problem w tym, że pompa nie podaje oleju na górę do pokrywy. Jak sądzisz to wina pompy?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 18