sanie jest w porządku, dzieje sie tak od nie dawna, a światła wysiadły właśnie ostatnio, może przez to ze go na "pycha" chciałem odpalić ? bo wydawał mi sie jak by zalany, i to pomogło.
Postaram sie go w następnym tygodniu podrzucić do znajomego mechanika, ciekawe co on na to powie
Zmierzyłeś impulsator?
s2nter [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-21, 21:39
Ja mam bardzo podobny problem, ale zacznę od początku.
Otóż w czwartek wybrałem się w trasę i w pewnym momencie motocykl zaczął zachowywać się jakby się zalewał i tak zapewne było. Gasł, nie chciał odpalić.
Rozebrałem ga 1/4 nik na części pierwsze, wyczyściłem, wyregulowałem. Okazało się, że uszczelka komory pływakowej była wygnieciona i nie trzymała - cały czas był mały wyciek, pewnie też ciągnęło tamtędy powietrze czy gubiło podciśnienie.
Po tym zabiegu znacznie spadło spalanie oraz nie zalewa się.
Dziś jednak pojawił się nowy problem. Otóż w czasie równej jazdy z prędkością obrotową do 4000, silnik na ułamek sekundy przerywa jakby nie miał paliwa, ale równocześnie na ułamek sekundy opada wskazówka obrotomierza. Kiedy się zatrzymam również potrafi zgasnąć i wtedy jest bardzo ciężko odpalić, strzela w wydech, a jak już zapala to na chwilę i sam gaśnie, także przy dodaniu gazu. Pomaga czasem wyłączenie zapłonu czy to przyciskiem czy kluczykiem.
Na postoju nie gaśnie jeśli utrzymuję obroty pomiędzy 2500-3500.
Dolegliwość ta znika po chwili postoju. Generalnie im bardziej rozgrzany silnik tym staje się to bardziej dokuczliwe. Po ostygnięciu przez kilka km jest dobrze, a w trasie nawet kilkanaście.
Jutro chcę zabrać się za poszukiwania przyczyny, ale może macie jakiś pomysł od czego zacząć?
Zaraz przejrzę serwisówkę i spróbuję zlokalizować ten impulsator oraz moduł zapłonowy, bo one mogą powodować takie problemy?
silnik na ułamek sekundy przerywa jakby nie miał paliwa, ale równocześnie na ułamek sekundy opada wskazówka obrotomierza.
typowe niedomaganie modułu
Moduł bierze sygnał z impulsatora, obrotomierz podłaczony jest do cewki. Jeśli moduł nie da impulsu na cewke to obrotomierzowi opadnie. A moduł nie da impulsu jeśli nie dostanie sygnału z impulsatora. Zacząłbym od impulsatora ;)
s2nter [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-22, 23:48
Zacznę zatem od impulsatora, bo jest to łatwiejszy element do zbadania.
Jutro powinienem już mieć jakieś dane :)
s2nter [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-24, 19:43
Ok, sprawdziłem wczoraj impulsator. Było z tym trochę problemów, ponieważ zostało złącze wypsikane smarem medziowym... Miernik wariował nawet. Wyczyściłem styki oczyszczaczem i psiknąłem środkiem poprawiającym przewodzenie. Opór cewki w normie serwisowej.
Przejażdżka wykazała brak oznak, jakie występowały wcześniej, ale to działo się po dobrym zagrzaniu silnika, więc muszę dłużej poje 1/4 dzić.
Dorobiłem jednak klucz do świecy i okazało się, że jest czarna i mokra... Ustawianie śrubką pod spodem ga 1/4 nika wiele chyba nie pomoże, bo ona odpowiada za mieszankę głównie w niskich obrotach. W miarę wzrostu obrotów rolę zaczyna przejmować przepustnica na membranie. Czy jedynym wyjściem jest wyciąganie ga 1/4 nika i opuszczenie iglicy? Jest tam w ogóle regulacja?
nie ma zadnej regulacji na iglicy, jjedynie wymiana dyszy jesli ktos ci wsadzil wieksza niz powinna byc
s2nter [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-25, 21:47
madart napisał/a:
nie ma zadnej regulacji na iglicy, jjedynie wymiana dyszy jesli ktos ci wsadzil wieksza niz powinna byc
Dysza jest "148", więc chyba taka jak powinna być oryginalnie.
W sumie pozostaje jeszcze zmiana mieszanki śrubką. Mimo tego, że jest ona od wolnych obrotów, to ma wpływ na wyższe również do pewnego momentu. Przynajmniej tak zrozumiałem z opisu działania ga 1/4 nika tego typu.
Chyba, że ssanie przepuszcza jakoś? Domyka się i lekko chodzi - to sprawdziłem. Ale może coś jeszcze jest tam nie tak..
s2nter [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-27, 07:40
Czy ktoś orientuje się jaka dysza główna powinna być w ga 1/4 niku Dominatora z 95 roku (RD02)?
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2014-04-27, 10:37
s2nter, Wykręć śrubke od składu,bo może już nie ma tam oringu i dlatego takie jaja są
s2nter [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-27, 11:22
Zanim kolejny raz wyjmę ga 1/4 nik, to jeszcze spróbuję regulacji śrubką od wolnych obrotów, ponieważ ostatnio jak regulowałem, to w pewnym jej położeniu motocykl przestał dymić po dodaniu gazu, ale było to położenie niezgodne z serwisówką.
Jednak ga 1/4 nik ma już swoje lata i może trzeba go po swojemu przestroić. Dlatego zmniejszę po prostu dawkę paliwa i będę obserwował kiedy przestanie dymić. Potem sprawdzę świecę i może będzie dobrze. Jeśli nie, to rozbieram jeszcze raz ga 1/4 nik i sprawdzę ten oring :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum