Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Uklad smarowania-kontrola
Autor Wiadomość
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-02, 22:34   Uklad smarowania-kontrola

W naszych Domi nie ma czujnika ciśnienia oleju. Jak skontrolowac prawidłowość dzialania ukladu smarowania w silniku?
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-04-02, 23:09   

Odkręć lekko śrubę mocującą rurkę do pokrywy zaworów. Jak zacznie solidnie lecieć olej oznacza, że sekcja A daje rady. Możesz jeszcze zaglądnąć podczas pracy przez dekielek do regulacji zaworów. Jeżeli nie zobaczysz nic poza mgłą olejową to jest OK. Jeżeli trzyma podczas pracy poziom oleju w ramie w rożnych zakresach obrotów to oznacza, że sekcja B dział poprawnie. W serwisówce podana jest wydajność objętościowa każdej sekcji: A 7,5l/min przy 530obr/min, B 10l/min przy 5300 obr/min
 
 
     
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-03, 11:09   

No to u mnie jest OK. Olej dochodzi do głowicy, przy odkręconej zaślepce olej pryska po "gębie" aż miło.

Tak nawiasem mówiąc, czy pompę oleju oddaje się do regeneracji ? Czy w razie czego można jakoś zmniejszyć luzy ? Czy dorabia się "wirniki" ? Czy od razy trzeba myśleć o nowej "starej" pompie ?
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-04-03, 18:41   

wirniki do pompy nie sa takie drogie, wychodza chyba 150zl w aso
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-03, 18:42   

Jak masz odpowiednią ilość oleju a po wykręceniu śrubki w okolicach hamulca nożnego nic nie poleci wtedy jest ok rurka mówi tylko o tym że nie zapowietrzył się układ i jest cyrkulacja.
 
     
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-03, 21:40   

Możesz wytłumaczyć dokładniej o co chodzi z tą śrubką ?
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-03, 21:53   

w załączniku

1.jpg
Plik ściągnięto 86 raz(y) 522,33 KB

 
     
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-03, 23:57   

Sprawdzać na odpalonym silniku tak ?
 
     
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-19, 18:31   

No to podkładam się pod tę śrubkę, co wyżej. Dziś, podczas dzidowania po lesie nieszczęsna się zgubiła, olej oczywiście został na drodze i motongu. Jak tylko zorientowałem się, że coś nie tak, zatrzymałem silnik, ostudziłem na spokojnie, sholowałem hanię do domciu. O dziwo, silnik po uzupełnieniu śrubki i oleju odpalił bez większych problemów, ale daleki jestem od zaśpiewania sobie "nic się nie stało, Polacy nic się nie stało"... Miał ktoś może taki przypadek i jak to się może odbić na silniku? Dać jakąś specjalną śrubę ze specjalną podkładką (np. miedzianą), czy może zwykłą stalową?

srubencja.jpg
Plik ściągnięto 58 raz(y) 312,01 KB

Ostatnio zmieniony przez ptasiu 2014-04-20, 07:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-04-19, 18:34   

mozesz dac cokolwiek, sklanialbym sie do uzycia kleju niebieskiego :)
duzo ubylo oleju? przy pracujacej pompie wiekszosc jest w ramie wiec tam nie tryska a co najwyzej chlapie
 
     
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-19, 18:43   

madart napisał/a:
duzo ubylo oleju?


Dolałem niecałe 2 litry, a po uzupełnieniu na bagnecie pokazało się lekko ponad maks. więc chyba sporo wyleciało.... A tak przy okazji, co to to ten "klej niebieski"?
Ostatnio zmieniony przez ptasiu 2014-04-20, 07:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-04-19, 18:59   

I silnik działa cicho jak wcześniej?? Sprawdzałeś luzy zaworowe, nie zwiększyły się drastycznie? To byłby cud jak się d 1/4 wigienki nie zatarły, albo korba. Jeżeli na prawdę nic się nie stało to masz duuuuuuużo szczęścia;]
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-04-19, 23:40   

wygląda na to że całkiem wychlapałeś olej , tylko jest pytanie ile czasu jechaleś bez oleju ? Jeśli po uzuoełnieniu wszystko pracuje jak do tej pory to nie ma bólu , gdybyś go przegrzał bez oleju na pewno słychać niepokojące odgłosy.
 
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2014-04-20, 14:59   

To są takie kleje żeby się śruby samoistnie nie odkręcały,niebieski kolor to taki że się śruba sama nie poluzuje,ale kluczem odkręcisz,a czerwony kolor kleju jest tak mocny że nie odkręcisz kluczem a urwiesz śrubę.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13