Wysłany: 2014-03-22, 15:25 Tłok Wossner - porównanie z oryginalnym Hondy + (W vs W)
Porównanie tłoków Wossner (kuty) i Honda (odlew). Oceniając po wyglądzie Wossner jest jednym z najładniej obrobionych tłoków jakie widziałem no i bryła ma charakter wyczynowy - odchudzanie na całego.
Warto zwrócić uwagę na rozmieszczenie kanałów olejowych tych przy pierścieniach jak i sworzniu. Różnice są spore... Kupie wagę to dodatkowo podam masy.
Widok w osi symetrii korbowodu.
Wossner - z każdej strony po dwa otwory do odprowadzania oleju. ?rodek otworów wypada na krawędzi rowka. Płaszcz był pokryty powłoką.
Honda - z każdej strony po pięć otworów odprowadzających olej. Otwory zlokalizowane na środku rowka pod pierścień.
Widok wzdłuż osi sworznia.
Wossner - widać jak ten tłok jest odchudzony.
Honda
Wewnętrzna strona.
Wossner
Honda
Widok z góry.
Wossner - płaszczyzna - obróbka skrawaniem. Ocechowane numerem seryjnym i kierunkiem wylotu spalin.
Honda - oznaczenie MN9 i wlot mieszanki. Denko wklęsłe.
Smarowanie sworznia.
Wossner - dwa rowki wzdłuż osi sworznia.
Honda - dwa otwory smarujące.
Długości sworznia.
Wosner & Honda
Rozmieszczenie pierścieni.
Złożone na jednym sworzniu. Lewy wossner prawy honda.
Zdjęcia na jednym sworzniu:
EDYT: 12.04.2014
Różnice w pierścieniach olejowych:
HONDA
Wossner
Pierścienie olejowe Hondy są szersze od pierścieni Wossnera.
BONUS - Różnica pomiędzy Wossner-ami. Zwróćcie uwagę na kąt podcięcia przy płaszczu tłoka. Różnica jest też w powierzchniach cylindrycznych nad pierścieniami (na poziomie denka).
Pierścienie olejowe w kolejnym Wossnerze - inna konstrukcja sprężyny i jeden niedzielony pierścień z otworami.
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2016-06-12, 00:11, w całości zmieniany 4 razy
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 612 Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-01-22, 17:28
dlaczego ludziom się zacierają te Wossnery?????
majora [Usunięty]
Wysłany: 2015-02-25, 18:54
mam do wymiany sworzen i tłok w swoim Domci 650 jaki tłok polecacie?
blaadee [Usunięty]
Wysłany: 2016-06-08, 23:23
To w końcu jak jest z tym pasowaniem wossnerów mam tłok 100.93 i zrobiłem pasowanie 0.06 bo tak tutaj wyczytałem, na pudełku pisze zeby robić 0.07. Przeleciałem kilka tematów i wossner nie lubi ciasnego pasowania bo sie przyciera i jest on bryłą alu, a nie odlewem . Aktualnie składam silnik i nie wiem czy nie dohonować na 0.07 tak jak podaje producent lub nawet więcej żeby nie mieć niemiłych niespodzianek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum