Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
dziwne stuki w silniku [Janes15644]
Autor Wiadomość
kubas9311
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-01, 20:01   

Zaczęło kopcic tuż przed stukaniem w głowicy, w piątek sprawdzamy kompresję i ewentualnie będziemy coś więcej działać. Nic innego Niż tłok nie pozostaje chyba:-/
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-04-01, 20:33   

U mnie olej znikał, ale nie kopciło. Spadek mocy i zastukało... przyczyną była korba i przytarty tłok.
Jeżeli olej jest na tłoku to tak jak habit napisał - ciśnienie będzie dobre. Jeżeli okaże się kiepskie to wlej troszkę oleju przez otwór świecy -jeżeli z olejem będzie kiepskie to znak, że coś jest nie tak z głowicą.
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-04-02, 08:25   

A jeżeli nalejesz oleju na denko i pokręcisz i będzie dużo lepsza komprecha to pierścionki i tłok.
 
 
     
kubas9311
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-03, 10:26   

Habit napisałeś, że jeśli uszczelniacze to tylko po postoju, a jakby to ssące padły nie zasysalby oleju podczas pracy silnika? :?:
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-03, 18:01   

Musiałby ich nie być... w sensie, że zupełłnie zsunąć się z prowadnicy i nie ważnie czy ssące czy wydechy...
Ale jest to praktycznie niemożliwe!
Długość trzonka od prowadnicy (miejsca gdzie przylega uszczelniacz) do grzybka ma ze 3cm, a szczelina mędzy trzonkiem a prowadnicą okoł 0,05mm.
Odpowiedzmy sobie więc tak realnie ile oleju jest w stanie tamtędy spłynąć do cylindra w czasie kiedy silnik pracuje i zawór się otwiera i zamyka..? NIC
Pisałem, że niechce wykrakać i,że nikomu tego nie życze... Ale chyba musicie zainwestować w szlif i tłok...
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-03, 18:39   

habit napisał/a:
Musiałby ich nie być... w sensie, że zupełłnie zsunąć się z prowadnicy i nie ważnie czy ssące czy wydechy...
Ale jest to praktycznie niemożliwe!
Długość trzonka od prowadnicy (miejsca gdzie przylega uszczelniacz) do grzybka ma ze 3cm, a szczelina mędzy trzonkiem a prowadnicą okoł 0,05mm.
Odpowiedzmy sobie więc tak realnie ile oleju jest w stanie tamtędy spłynąć do cylindra w czasie kiedy silnik pracuje i zawór się otwiera i zamyka..? NIC
Pisałem, że niechce wykrakać i,że nikomu tego nie życze... Ale chyba musicie zainwestować w szlif i tłok...


Odpowiadam realnie: dużo, robiąc przy tym zadymę jak parowóz z dodawaniem gazu i bez dodawania, tak to u mnie wyglądało przy całym prawidłowo założonym, organoleptycznie całym uszczelniaczu fakt że na wydechu
 
     
kubas9311
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-04, 20:38   

kompresja na tle maniek i mojego moto wyszła podobna. Na zimnym silniku ponad 8barów, a po zalaniu 20ml oleju na tłok zwiększyła się do prawie 11. Zajrzeliśmy od strony króćca na zawory i trzonki są tłuste, wszystko jest tam tłuste i pokryte jakby złotą, cienką warstwą oleju, a w miejscu gdzie zawór styka się z gniazdem jest jakby złoto-brązowy przypalony nalot. Moto kopci dalej jak kopciło, na wolnych obrotach leciuteńko dymi ale jak dodamy gazu zaczyna kopcić jak parowóz.
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-04-04, 22:29   

może złej jakości te nowe uszczelniacze zaworowe użyte do regeneracji głowicy??

Albo specjaliści tacy jak ci co mi połówki wału złożyli z 3mm biciem;] Głowica chyba do reklamacji...

Współczucia, znam ten ból jak trzeba się narobić przez błędy "specjalistów" :/
 
     
kubas9311
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-12, 10:40   

Witam. Zdjąłem wczoraj cylek i jak się okazuje na cylku ani tłoku nie ma żadnych śladów przetarć. Pomierzyłem z Mańkiem cylek i mieści się w limicie serwisowym. Niestety z pierścieniami jest chyba coś nie tak, po włożeniu samego pierścienia w cylek przerwa między początkiem, a końcem pierścienia wynosi gdzieś 5mm! Serwis przewiduje od 0,2-0,4mm. Miało to prawo chodzić? Co więcej pierścień olejowy (te dwa małe pierścionki co trzymają "sprężynkę") po włożeniu w cylek wpadają do środka, czy to normalne? Jak je założę na tłok to w ogóle nie wystają.
Co dalej robić? Myślę wymienić narazie same pierścienie i zobaczyć co się będzie działo. Przypomnę, że kompresja na tych pierścieniach na zimnym silniku wynosiła ponad 8barów, a po zalaniu oleju na tłok wzrastała do 11. Sworzeń także się mieści w limicie, ma nawet spory zapas. Proszę o jakieś porady.
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-04-12, 11:07   

a nie jest ulamany gdzies ten pierscien? ja taki wlasnie wyciaglem, 'krotszy' z jednej strony
byl gdzies wontek o dorabianiu pierscieni, opcja dwa to pierscienie z aso 250zl a wypada to blado jak OMPa mozna dorwac za troche ponad 300 jak sie przykombinuje
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-12, 11:13   

Mial 8 barów bo olej stsl na tloku, jak dolaliscie oleju to jeszcze zwiekszyliscie cisnienie w cylindrze. Jakbyście dolali jeszcze wiecej olejuto bylaby jeszcze wieksza.
 
     
kubas9311
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-12, 13:50   

Myśle, czy podejdą te pierścienie od OMP, różnią się olejowym ale może wymiary pasują. Ma ktoś może możliwość zwymiarowania pierścieni od tłoka OMP?
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-12, 16:12   

Zwymiarowac Ci mogę ale w poniedzialek dopiero...
 
     
kubas9311
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-12, 23:49   

jeśli wymienię pierścienie to muszę cylek dać do honowania?:)
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-04-13, 00:59   

Pasowałoby, bo honowanie jest po to aby dotrzeć pierścienie do powierzchni cylindrycznej.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13