Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: managa
2014-02-28, 20:23
Różnice między NX a innymi silnikopodobnymi
Autor Wiadomość
szeroki10 


Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 121
Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 2015-02-11, 13:05   

a może to zwykła locha :-)
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-02-17, 07:24   

Cezary, Wszystkie źródła wskazują że to ten sam wałek bez deko



Ale jak już zamieniać to lepiej na taki "tunungowy" z hotcams. Zresztą już gdzieś na forum była o tym dyskusja
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-02-17, 14:48   

Myślałem że wałek W XR ma ostrzejsze krzywki niż w dominatorze.
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-02-17, 14:51   

To gdzie ukryte jest te 15 kucyków więcej?
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2015-02-17, 15:40   

15 koni to jest między rodziną silników RFVC a silnikiem z Hondy XR650R, ale to jest zupełnie inny silnik. Myślę, że każde RFVC czy to z XR czy to z NX można zmodzić żeby zapierdzielało. To głównie kwestia zasilania tak jak pisał adziad.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-02-17, 17:25   

Artek, Napisałem "ten sam wałek" w sensie, że oba pasują w łoże głowicy i można je stosować wymiennie, ale krzywki mogą być inne wnioskując z ostrzejszych parametrów xr.
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-02-17, 20:09   

W końcu 650l ma też 61 koni czy tylko r chłodzona cieczą?
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2015-02-17, 20:11   

Tylko XR650R, XR650L ma silnik RFVC taki jak w NX i ma coś koło 45 KM.

Taka ło:

http://allegro.pl/honda-x...5075599015.html
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-02-17, 20:47   

Bicio, wiem jak to wygląda bo siedzę trochę w nx-o podobnych. Tylko kilka razy spotkałem się z podaną mocą w 650l 45 kW
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2015-02-18, 17:15   

wojtekk, Masz racje ,Bicio hooya się zna na RFVC :mrgreen:
 
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2015-02-18, 17:43   

:mrgreen: to fakt, ale i tak nie wierzę :mrgreen: przekonać mnie jest w stanie tylko wykres z hamowni :twisted:
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-02-18, 19:11   

Raviking, czekałem na te ciepłe słowa jak na zbawienie :mrgreen:
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-02-19, 19:48   

No dobra temat jest o różnicach w silnikach rfvc, wielu pyta o ukryte konie mechaniczne.
Znalazłem ciekawy projekt gościa, który wsadził do fmx silnik stockowy od xr650l (czyli to samo co siedzi w dominatorze, z moich informacji). Uwidocznione jest na wykresach z hamowni jakie zmiany prowadzą do znacznego wzrostu mocy o szybko licząc jakieś 40%. Tylko nie wiem co to za jednostka na wykresie WhlPwr???? może ktoś wie??

http://www.thumpertalk.co...548-my-fmx-650/



"it has the xr650l engine without any changes...

stock it dynoed at 30 at the wheel on a superflow dyno which is a bit tight comparing with a dynojet 250...i put a full arrow exhaust, a dna filter with some air box cutting and a tm40-6 mikuni...it went up to 37...

a month ago i put the head on my bench did some work and got a 11/1 je 101mm and a hotcams stage 1...

it went to 46 but it died badly after that as it used to do before, ending at 30 at the limiter...

i believed the problem was at the exhaust,so i designed a full system and fabricated it at a local guy who did exactly as told and made a good piece...i also used a ti-force carbon can...without any fuel changes it went 50 and kept 44 at the limiter...13 up from before...

i'll tune it shortly and let you know...for the time being it's been fun...:thumbsup:'



edit:

hehehe WhlPwr -> Wheel Power ;] tylko nie uściślili czy to KM czy kW, będąc realistą to KM;]
 
     
Bicio 
biczson


Wiek: 106
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1299
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2015-02-20, 07:40   

Pytanie ile jest straty na kole, internety mówią, że do 20%. Rozumiem, że zielony wykres to po zamontowaniu Mikuni TM40 i przelotowego arrowa, czyli nie aż taka rzeźba a wynik wyraźny.
 
 
     
tomek77 


Wiek: 47
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 56
Skąd: Hajnówka
Wysłany: 2015-02-26, 14:29   

nav napisał/a:




L ma zabierak, R zębatka jest przykręcana do koła
oj chyba nie
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13