Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: managa
2014-02-28, 20:23
Różnice między NX a innymi silnikopodobnymi
Autor Wiadomość
szeroki10 


Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 121
Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 2015-01-10, 11:57   

wracam do tematu? Czym się różnią silniki nx i xr? W końcu mają inną moc więc gdzieś musi być różnica. Jeśli jest to w sumie ta sama jednostka napędowa to i z nx można pewnie wykrzesać więcej koni mechanicznych. Tylko jak ?
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-01-10, 12:27   

szeroki10, o jakiej xr mówisz?
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-01-10, 12:33   

silnik od dominatora i xr600 różni się rozrusznikiem, średnicą tłoka i gaźnikiem. Czyli można powiedzieć, że to te same silniki. Moc można zwiększyć przez zastosowanie akcesoryjnych wałków rozrządu (tak te od xr 600 pasują do dominatora, oczywiście bez autodeko), wsadzenie lepiej przepuszczającego powietrze filtra, wolnego wydechu i co ważne zwiększenie dysz w gaźniku aby puścić więcej paliwa, bo przez nowy filtr i wydech będzie za dużo powietrza do paliwa. Tak idzie najłatwiej uzyskać więcej mocy/momentu. Aby zmienić reakcję na gaz można zastosować w dominatorze gaźnik mechaniczny zamiast CV tak jak to jest w xr, lub wręcz mechaniczny z pompką przyspieszającą.

To jest opis bardzo uproszczony bo to temat rzeka. Przez samą zmianę wydechu idzie sporo namieszać i w zasadzie uzyskać całkiem niespodziewane efekty (czasem bardzo niekorzystne) Na przykład gdy tylko obetnie się końcówki wydechu w dominatorze to zmienia się charakterystyka silnika. Wzrasta moment obrotowy w dolnym średnim zakresie obrotów i jest tam większy kop, ale za to moc maksymalna spada i nie osiąga się już takiej prędkości max jak wcześniej.

To tak z doświadczeń przy grzebaniu w dominatorze i tuningowaniu xr;] Aby osiągnąć dobry wynik to trza by mieć hamownię. W innym przypadku to mozolne sprawdzanie efektów w terenie, a jak wiemy ocena kierowcy jest baaardzo subiektywna i zależy silnie od dnia i humoru;]

Powodzenia!!
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2015-01-10, 12:50   

Pamiętaj też, że XR600 jest z 50kilo lżejsze od Domina ;-)
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-01-10, 14:06   

i xr ma inny wał 600 a raczej długość korby z tego co pamiętam i moc około 45-46 koni.
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2015-01-11, 19:47   

Dodam jeszcze ,że róznice pomiędzy XR 600/650 a NX to inna skrzynia biegów (przełożenia) ,inny kosz sprzegłowy (róznica w ilości zębów wał-kosz ) tarcze pasują
 
 
     
mochel2
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-20, 15:16   

Wracają do FMX, zastanawiam się jaki będzie efekt zmiany zapłonu na ten od Domina? Jeżeli nie sprzedam to planuję parę usprawnień w swoim FMX. :-)
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-01-20, 22:44   

NIe wiem jak z tps-em w gaźniku bo w dominiku nie ma tego ustrojswa. Chyba że zmieniasz też gaźnik.
Pewnie powróci kilka koni ale nie wiem czy tak odczujesz. Silnik vigora w ramie dominatora z zapłonem dominatora - wydaje mi się, że moc jest taka jak w innych dominatorach. Raczej nikt pomiarów nie robił.
 
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-01-22, 17:23   50 kilo rużnicy?

Co w dominatorze tyle waży że jest +- 50 kg cięższy od xr?
 
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2015-01-22, 17:41   

Przede wszystkim inna rama, jeden wydech, mniej plastików, brak akumulatora.. ;)
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-01-22, 18:39   

No już jak Managa pisze, odlicz sam akumulator wraz z rozrusznikiem potem rama trzymająca o wiele większy reflektor przedni + liczniki, do tego metalowy zbiornik a w xr plastikowy. Cała tylna część ramy jest bardzo odchudzona w xr, dominator ma takie jakby nadkole dodatkowe z chlapaczem i montowaniem rejestracji + płyta pod bagaż. 2/3 mniej instalacji elektrycznej w xr. Na deser podnóżki pasażera i kieruneczki:D
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-01-22, 19:50   

Wszystko jasne,dzięki.
 
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-23, 07:19   

I alu wahacz w xr:)
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-01-30, 16:46   

aaaaaaaaaaaa jak bym chciał coś zaadoptować do nx,a coś z xr?Wahacz,widelec?warto.
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-01-30, 17:45   

Artek, widelec miał Raviking zamontowany i działał a wahacz to chyba nie podejdzie
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14