Wiek: 39 Dołączył: 14 Mar 2014 Posty: 121 Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 2015-01-10, 11:57
wracam do tematu? Czym się różnią silniki nx i xr? W końcu mają inną moc więc gdzieś musi być różnica. Jeśli jest to w sumie ta sama jednostka napędowa to i z nx można pewnie wykrzesać więcej koni mechanicznych. Tylko jak ?
silnik od dominatora i xr600 różni się rozrusznikiem, średnicą tłoka i gaźnikiem. Czyli można powiedzieć, że to te same silniki. Moc można zwiększyć przez zastosowanie akcesoryjnych wałków rozrządu (tak te od xr 600 pasują do dominatora, oczywiście bez autodeko), wsadzenie lepiej przepuszczającego powietrze filtra, wolnego wydechu i co ważne zwiększenie dysz w gaźniku aby puścić więcej paliwa, bo przez nowy filtr i wydech będzie za dużo powietrza do paliwa. Tak idzie najłatwiej uzyskać więcej mocy/momentu. Aby zmienić reakcję na gaz można zastosować w dominatorze gaźnik mechaniczny zamiast CV tak jak to jest w xr, lub wręcz mechaniczny z pompką przyspieszającą.
To jest opis bardzo uproszczony bo to temat rzeka. Przez samą zmianę wydechu idzie sporo namieszać i w zasadzie uzyskać całkiem niespodziewane efekty (czasem bardzo niekorzystne) Na przykład gdy tylko obetnie się końcówki wydechu w dominatorze to zmienia się charakterystyka silnika. Wzrasta moment obrotowy w dolnym średnim zakresie obrotów i jest tam większy kop, ale za to moc maksymalna spada i nie osiąga się już takiej prędkości max jak wcześniej.
To tak z doświadczeń przy grzebaniu w dominatorze i tuningowaniu xr;] Aby osiągnąć dobry wynik to trza by mieć hamownię. W innym przypadku to mozolne sprawdzanie efektów w terenie, a jak wiemy ocena kierowcy jest baaardzo subiektywna i zależy silnie od dnia i humoru;]
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2015-01-11, 19:47
Dodam jeszcze ,że róznice pomiędzy XR 600/650 a NX to inna skrzynia biegów (przełożenia) ,inny kosz sprzegłowy (róznica w ilości zębów wał-kosz ) tarcze pasują
mochel2 [Usunięty]
Wysłany: 2015-01-20, 15:16
Wracają do FMX, zastanawiam się jaki będzie efekt zmiany zapłonu na ten od Domina? Jeżeli nie sprzedam to planuję parę usprawnień w swoim FMX.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-01-20, 22:44
NIe wiem jak z tps-em w gaźniku bo w dominiku nie ma tego ustrojswa. Chyba że zmieniasz też gaźnik.
Pewnie powróci kilka koni ale nie wiem czy tak odczujesz. Silnik vigora w ramie dominatora z zapłonem dominatora - wydaje mi się, że moc jest taka jak w innych dominatorach. Raczej nikt pomiarów nie robił.
No już jak Managa pisze, odlicz sam akumulator wraz z rozrusznikiem potem rama trzymająca o wiele większy reflektor przedni + liczniki, do tego metalowy zbiornik a w xr plastikowy. Cała tylna część ramy jest bardzo odchudzona w xr, dominator ma takie jakby nadkole dodatkowe z chlapaczem i montowaniem rejestracji + płyta pod bagaż. 2/3 mniej instalacji elektrycznej w xr. Na deser podnóżki pasażera i kieruneczki:D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum