Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Silnik do remontu - kmaj
Autor Wiadomość
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-02-16, 02:10   Silnik do remontu - kmaj

Cześć,
Na zakończenie sezonu moto zaczęło popijać olej i pewnego dnia znacznie straciło moc. Dodatkowo zastukało w silniku. Postawiłem na wieszający się dekompresator ale w przeczuciach miałem, że jak miało się spier...ć to konkretnie :evil: .
Niestety od kilku dni rozbieram silnik i mierze co tylko można zmierzyć :-D .
Obraz zniszczeń: zatarty wossner, główka korbowodu z przytarciami i poza limitami (czuć luz w rękach), sworzeń przytarty, cylinder porysowany czy bardziej obklejony sam nie wiem... wygląda jakby kawałki aluminium się na nim roztarły - rysy na tulei są niewielkie.
Pozostałe elementy w stanie dobrym, wałek rozrządu jak nowy, głowica cała i szczelna, w silniku nie ma opiłków.

Myślę, że po założeniu nowego tłoka i odświeżeniu głowicy korba dostała jak przy wyje 1/4 dzie z fabryki w Tokio. Tylko, że ta już miała swoje przejechane.
Co do tłoka, nadal zastanawiam się co mogło być przyczyną. Zatarcie jest od strony ga 1/4 nika, co wskazywało by na przegrzanie. Może luz na korbie spowodował dodatkowe przemieszczenie tłoka...hmm?
Przegrzanie wydaje mi się najbardziej prawdopodobne, ponieważ w sezonie 2013 je 1/4 dziłem z plecaczkiem i tobołami po Czechach i Słowacji w czasie największej fali upałów. Były dni, w których termometry pokazywały 40° w cieniu, a powietrze przy asfalcie było naprawdę gorące. Motocykl, który śmiga po pustyni, jest topiony w błocie jest niezniszczalny - taka myśl przyświecała w te upalne dni (muszę się w końcu zebrać do opisania tego wyjazdu). Olej na pewno dopływał do korbowodu, bo kanały są drążnie. Tłok czysty, nieprzypalony od wewnętrznej strony, ale w miejscu przytarcia od wewnątrz na tłoku zrobiło się tak zwane "masło" - od braku chłodzenia czy już przy zacieraniu?

Myślałem o zakupieniu nowszego silnika ale nic zdrowego w ogłoszeniach nie ma :roll: Oglądałem się też za samymi wałami ale ze zdjęć sprzedających widać, że główka korbowodu zmęczona. Nie chcę, żeby historia się powtórzyła więc myślę o nowym korbowodzie. Cenowo wstawienie nowego korbowodu + tłok + łożyska wychodzi jak zakup używanego silnika.

Nowy korbowód - mam kilka zastrzeżeń co do korbowodu np. PROX (tylko taki dostępny w PL). PROX nie ma na małym końcu miedziowanej powłoki która w oryginale zapewne nie była dodana dla ozdoby.
Kolejną sprawą jest to w jaki sposób Honda składała wały, a składała je na gorąco o czym świadczą barwy nalotowe na przeciwwagach. Dzwoniłem po kilku warsztatach gdzie wymieniają korby, ale nikt nie robi tego na gorąco. Widziałem na ADVrider wał po wyminie korbowodu w NX, tam jakiś spec przyłapał spawem sworzeń do przeciwwagi. Problemem jest również ściągnięcie i ponowne zamontowanie koła napędzającego wałek wyrównoważający - koło zasłania połowę sworznia.

Może ktoś już spotkał się z podobną zagwozdką?
Co myślicie o wpakowaniu nowego korbowodu?
Zna ktoś dobrego specjalistę, który dobrze złoży taki wał?

Poniżej zdjęcia:

DSCF2144.JPG
Plik ściągnięto 206 raz(y) 5,41 MB

DSCF2124.JPG
Plik ściągnięto 209 raz(y) 5,36 MB

DSCF2128.JPG
Plik ściągnięto 683 raz(y) 5,52 MB

DSCF2121.JPG
Plik ściągnięto 216 raz(y) 5,86 MB

 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2014-02-16, 09:23   

kmaj, Pisz do Wojtkka,może uda Mu się załatwić silniczek z Selera np.
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-02-16, 09:32   

kmaj, to paskudna przypadłość , jakie miałeś pasowanie wosnera po szlifie może za ciasno ? widać wyra 1/4 nie ze zassał jakieś opiłki tylko skąd ? Czy tłok był dobrze założony w odpowiednią stronę ( IN do środka silnika ) pytam bo każdy z nas chciałby uniknąć takich niespodzianek . Popytam kto mógłby mieć taki korbowód . Ale wydaje mi się że najlepiej i chyba najtaniej będzie wymienić cały korbowód z bebechami .
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-02-16, 10:19   

Zassanie jakiś opiłków czy drobin piachu raczej wykluczam. Bo górna część tłoka jest uszkodzona tylko w tylnej części i do tego lekko. Od dołu też nic by się nie dostało bo w silniku czysto, śruba magnetyczna miała na sobie kilka drobinek.
Pasowanie tłoka miałem 0,06 - tak zalecał wossner.
Kierunek montażu w dobrą stronę.
Właśnie poluje na coś takiego jak Wojtek. Obdzwaniam co jakiś czas handlarzy ale mają na stanie tylko roczniki poniżej 95.
Najtańszy korbowód jaki znalazłem u nas to około 750zł, rozglądnę się po zagranicy ale cena z przesyłką będzie zbliżona. Od razu montowałbym nowy korbowód gdybym tylko miał pewność, że ktoś poprawnie wprasuje sworzeń i ustawi wał.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-02-16, 11:05   

Dawałem do przebicia ostatnio korbę od xr400 i powiem, że poskładali mi to normalnie bez problemu. Prosto założyli zębatkę od przeciwwagi. Nie mogę się przyczepić. A czy wał jest dobrze wycentrowany to nie jestem w stanie sprawdzić, nie mam przyrządów. Ale są specjaliści np Motor-tech co robią to wysyłkowo, czytałem same dobre opinie...
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-02-16, 11:49   

W motor-tech pan Woryna bo u niego zwsze robię szlif dał mi namiar na pana który robi właśnie wały korbowe i jak zadzwoniłem do niego to powiedział, że bez problemu przebije główkę korby i wstawi tulejkę.
Nawet zapewniał, że tulejka lepsza od tej powierzchni oryginalnej. Mówił też, że jak na dole wału nieciekawie to oceni koszta czyli chyba dół wału też robi. Tyle tylko, że z nim rozmawiałem jak miałem remontować stary silnik czyli ponad rok temu.

Witam Pana .
Odpowiem dyplomatycznie:-) jak zobaczę to odpowiem:) Jeżeli będzie się
nadawał do regeneracji tzn.stopa nie będzie zbyt mocno zużyta a
główka
korbowodu nie będzie zbyt cienka ( nie wiem bo same nazwy niewiele mi
mówią:-[ a nie pamiętam jakie główka ma wymiary) to naprawię to
.Koszt
ok.450PLN Przy naprawie samej główki to koszt 250PLN
Jeżeli nie da rady reanimować starego to niestety będzie potrzebny nowy
korbowód może być Wossner około 850PLN. Koszt przełożenia korbowodu
160PLN +koszt przesyłki
Pozdrawiam Marek Olachowski
tel.606747018


To jest jedna z odpowiedzi na moje pytania wraz z namiarami pana Marka.
Osobiście nie robiłem u niego więc nie podpowiem o jakości.
 
 
     
slawi2006
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-16, 12:35   

kmaj, ja pier... współczuje . :(
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-02-16, 13:56   

slawi2006, albo mam pecha albo ten motor jest pechowy...

Dzięki wojtekk, odezwę się do niego.
Niestety mam luz na dole korby, potwierdzę to dopiero jak zawiozę do pomierzenia. Na razie wybadałem ten luz poprzez opukiwanie zawieszonego wału (zawieszonego na korbowodzie). Limit jest 0,05 chyba, że w serwisówce znów gdzieś zero im się machnęło.

adziad, tez czytałem pozytywne opinie o tej firmie, wykonam do nich telefon na dniach.
Powiedz czy u Ciebie wał w okolicy sworznia też ma barwy nalotowe od grzania?
Koło zębate od wałka wyrównoważającego też masz tylko na ciasne pasowanie bez żadnego wpustu?
Najbardziej mnie to męczy żeby jak zaprasują na nowo pasowanie trzymało przez kolejne lata.
 
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-16, 16:19   

kmaj napisał/a:
slawi2006, albo mam pecha albo ten motor jest pechowy...


Uwierz mi, że nie tylko Ty masz pechowy ;-)
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-02-16, 17:22   

kmaj, jak zaglądam w moim to też widzę przebarwienia od połowy korby do główki jest brązowy a po niżej granatowy czyli to chyba norma.
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-02-16, 23:48   

Alibaba, mierzyłeś dokładnie ? Ja jak wkładałem nowy tłok to korba była elegancka... Teraz jeżeli mam wsadzić nowy tłok to wsadzę OMP. Cierpliwie czekam na twoją opinię o tym tłoczysku ;-) -OMP bo jest najbliższy kształtem oryginału.
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-02-23, 22:37   

kmaj, jak na razie pierwszych 100 km bez zarzutu , tłok pracuje cichutko i co najważniejsze czuje moc pod manetką . Wymieniłem olej i sprawdziłem zawory zobaczymy jak będzie dalej.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-02-27, 13:50   

Powiem Wam jedno, warto SPRAWDZAĆ to co przyjdzie z regeneracji!!! Mój wał korbowy niby wyglądał dobrze po przebiciu korbowodu. Wsadziłem go niestety w jedną połówkę silnika z łożyskiem (wszystko na gorąca z luzem bez szarpania) Jak wystygło zakręciłem wałem , a tam drugi koniec ma bicie około 3mm !!!!!!!!!! Service limit to 0,12mm.

Załamać się można, poszedł z powrotem do reklamacji. łożysko już jestem w plecy bo jak znowu to na prasie wybiją to będzie do D :(
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-27, 15:12   

Bo w wiekszosci takich mamy własnie fachowców w PL, robią byle jak, ( jak sie uda ) byle skasować, a jak własciciel sie nie kapnie co do jakosci wykonanej usługi to dobra jest :-) robią to tak jakby od niechcenia i jakby za darmo mieli robić, jedni jojczą loboga, loboga, a inni dawaj młot siekiere i jakoś sie zrobi bez problemu :mrgreen: i taka to jest ich jakość ( może bedzie ) ;-)
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-02-27, 18:09   

Nie mogę pojąć jak można odesłać komuś 1/4 le zregenerowaną część, a terminy i cenniki prawie jak w ASO. Pieniądze w błoto...

adziad, wał (wała) robili Ci w Motor-Tech?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14