Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Jaką świece polecacie ?
Autor Wiadomość
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-13, 10:28   Jaką świece polecacie ?

Poszukuję jakiejś porządnej świecy, stara działa, ale mam moto niecały rok i nie wiem kiedy była wymieniana. Co ile wymieniacie i jakie polecacie ?
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-02-13, 12:28   

Najlepiej wymieniać co sezon. ?wiece zakładam zwykłą i nie miałem z iskrą jeszcze problemu.
Gdzieś widziałem dyskusję na temat świec irydowych i wyszło na to, że nie warto przepłacać.
 
 
     
krzys_yy
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-13, 14:48   

Witam.
Ja jeżdże na świecy irydowej. Z moich obserwacji wynika że moto lepiej zapala i szybciej się rozgrzewa. problem tylko tego typu że nie lubi zbyt dużo oleju więc jak moto już trochę kopci to nie polecam !!!!
 
     
Agathocles 
ZIELARZ POLSKI


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 222
Skąd: Gorzyce/Nürnberg
Wysłany: 2014-02-13, 15:20   

?wiece irydowe maja taki sens jak pompowanie kół azotem (czyli wyciąganie kasy z jeleni).

?wiecę należy dobrać w zależności od zakresu temperatury w jakim ma pracować (chodzi o temperaturę otoczenia, nie silnika), po to żeby mogła się odpowiednio chłodzić (świeca).
http://www.ngksparkplugs...._HeatRanges.pdf

Rozważmy świecę DPR8EA-9. Interesuje nas cyfra '8', cyfra ta oznacza tzw.
Heat Range. 2 = hot, up to 10 = cold.

Wieksza cyfra oznacza że świeca ma lepsze chłodzenie.

http://www.math.uwaterloo.ca/~rblander/NGK.txt

Tak wiec powinno się mieć jedną świecę na lato (np. DPR8EA-9) i jedną na zimę (np. DPR7EA-9, DPR6EA-9)

i jeszcze z innego forum:

?wieca Denso X22EPR-U9, odpowiednik świecy NGK DPR7EA-9 jest przewidziana jako świeca standardowa do moto.
Natomiast świeca Denso X24EPR-U9, odpowiednik świecy NGK DPR8EA-9 jest przewidziana do ekspolatacji przy robieniu na moto długich przelotów z wysokimi prędkościami.
W Twoim moto jest przewidziana do stosowania także świeca Denso X20EPR-U9 odpowiednik świecy NGK DPR6EA-9, jest to świeca zalecana do stosowania przy ekspoloatacji moto w temp poniżej 5° C.
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2014-02-13, 16:32   

Agathocles napisał/a:
Rozważmy świecę DPR8EA-9


Przecież to jest świeca jak Pan Hąda przykazał w serwisówce :mrgreen:
 
 
     
Agathocles 
ZIELARZ POLSKI


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 222
Skąd: Gorzyce/Nürnberg
Wysłany: 2014-02-13, 19:34   

Raviking napisał/a:
Agathocles napisał/a:
Rozważmy świecę DPR8EA-9

Przecież to jest świeca jak Pan Hąda przykazał w serwisówce :mrgreen:

No. A DPR7EA-9, DPR6EA-9 na zime, DPR9EA-9 na wycieczke do Afryki ;-)
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-02-15, 19:21   

mogę dodać jedynie od siebie, że założyłem do xr400 irydówkę choć "specjaliści" ze sklepu motocyklowego upierali się, że to baaardzo zły pomysł bo coś tam coś tam. No i odpalanie na kopkę z tłokiem 450 o podwyższonej kompresji motoru bez akumulatora (gdzie iskra jest taka jak mocno kopniesz) przychodzi duuuuuużo łatwiej. Co do osiągów i spalania to bez zmian, albo jest to niezauważalne
 
     
HAL_9000
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-20, 23:23   

A jaką irydówkę dla Domi polecacie ?
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-21, 15:20   

Ja od tamtego sezonu mam taką - NGK DPR8EIX-9
Też słyszałem, że irydówki są beee... Jednak przy odpalaniu na zwykłej musiał zakręcić ze dwa/trzy razy, a przy irydówce od razu robi "bum" w cylindrze .
Co do samej jazdy to nie zauważyłem żeby coś się zmieniło na gorsze lub lepsze ;-)
 
     
Agathocles 
ZIELARZ POLSKI


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 222
Skąd: Gorzyce/Nürnberg
Wysłany: 2014-03-12, 08:45   

Różnica miedzy zwykłą świecą a irydową polega na tym że irydowa ma cieńszą elektrodę i dlatego iskra jest tłuściejsza. Różnica w cenie bierze się stąd że do wykonania irydowej używane są droższe materiały np. platyna.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-03-12, 19:43   

Agathocles napisał/a:
Różnica miedzy zwykłą świecą a irydową polega na tym że irydowa ma cieńszą elektrodę i dlatego iskra jest tłuściejsza. Różnica w cenie bierze się stąd że do wykonania irydowej używane są droższe materiały np. platyna.


:D no "prawie" jest tak jak piszesz

tylko że do wyrobu świec irydowych potrzeba irydu, a do platynowych platyny

raczej nie robi się irydowych z platyny i zdaje mi się, że abarotnie też to nie działa.

(wiem, czepiam się ;] )
 
     
Aras 


Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 173
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-04-04, 16:06   

Wykręciłem dziś (po 600 km przebiegu) świeczkę do oceny:




Na moje oko jest ok. Mam rację?
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-04-04, 17:06   

Mi się wydaję, że trochę za uboga mieszanka.
Ja świecę miałem kawa z mlekiem i podejrzewam, że mogłem mieć zbyt ubogą mieszankę... a jak wiadomo im bogatsza tym lepiej odebrane ciepło od tłoka. Teraz jak będę regulował ga 1/4 nik to dam bogatszą i sprawdzę jak spalanie.

EDYT:
Silnik się nie grzał bardziej?
 
 
     
Aras 


Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 173
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-04-04, 17:13   

No właśnie ostatnio rozebrałem ga 1/4 nik, ale nie regulowałem go i trochę mi falują jałowe obroty. ?rubki od mieszanki co prawda nie wykręcałem, ale mam nowy wydech wiec z tego co wyczytałem ga 1/4 nik i tak powinien być wyregulowany.
Temperatura oleju podczas jazdy praktycznie nie schodzi mi poniżej 100 stopni.
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-04-04, 17:49   

Jak utrzymuje się tak długotrwale to olej w takiej temp. nie ma swoich właściwości.
W moim olej (jak jeszcze chciało mi się mierzyć) po powrocie z przejażdżki miał w granicach 80°C.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12