Wysłany: 2016-04-09, 13:25 Brak oleju i temperatury .
Założyłem silnik , wlałem olej i po jego uruchomieniu temperatura oleju 20 C ( mam termometr w ramie ) przejechałem się przez pięć minut i temp . oleju taka sama ( silnik mocno nagrzany )
Przed wyciagnieciem silnika wszystko nok. . Odkręciłem rurkę oleju od głowicy , nie podaje oleju , odkręciłem dekiel od filtra oleju , sucho ( wiem znaki , wszystko ok ) odkręciłem i przedmuchałem obie rurki które wchodzą do silnika od przodu i dalej nic , anie chcę zniszczyć silnika . Olej w ramie nadal zimny gdy silnik mocno nagrzany . Czy ktoś ma jakiś pomysł ?
adrodax [Usunięty]
Wysłany: 2016-04-09, 13:56
Nie pompuje oleju.
Zobacz czy spust z ramy jest drożny, raz też tak miałem i winna była zapchana rurka z dolnej części ramy.
Ewentualnie gdzieś traci ciśnienie oleju.
Można też dmuchnąć sprężonym powietrzem i może zassie.
Sarmata39, rozkładałeś silnik, czy tylko wyjąłeś i włożyłeś? czy to sitko jest drożne?
Jeszcze jedno, to już by było mistrzostwo świata, nie zamieniłeś miejscami przewodów olejowych wchodzących do silnika?? Nie pamiętam czy idzie, ale może jest to możliwe i zasysa zamiast oleju z dołu ramy to powietrze z góry. Taka teoria.
sorki ,że się wtrącę ,piszesz ,że nie chciałbyś zniszczyć silnika ,ale wydaje mi się ,że już tego dokonałeś ,no chyba ,że te nasze RFVC potrafią jeżdzić bez oleju bo te 5 minut powinno je wykończyć
Silnik na zimę wyjąłem i wymieniłem tylko uszczelniacze zaworowe . Po włożeniu olej wlany przez korki oraz do ramy . Nie mozna pomylić przewodów na dole silnika ponieważ ten od co idzie od ramy ( sitko ) nie dał by rady dostać na zewnątrz silnika ( od strony pedału hamulca ) . Jak odpowietrzyć pompę olejową ?
Sarmata39, ja odkręciłem rurkę od głowicy i lałem oliwę , pomogło można jeszcze lać olej i kręcić wałem odwrotnie wtedy pompa zasie olej z filtra .
pierwsze co robię jak rozbieram silnik i wyjmuje pompę to przed włożeniej jej na miejsce wkładam do oleju i kręcę aż napełni się olejem . później odpalam na chwilę na odkręconej /poluzowanej rurce aby mieć pewność że pompa podaje olej .
Sarmata39, Tak jak żuczek pisze, najpewniej jest zdjąć pokrywę sprzęgła, wyjąć pompę i zalać ją manualnie olejem. Ja zawsze dla pewności że zadziała zalewam ją hipolem. Pamiętaj że jest tam zaworek ciśnieniowy i przepływ jest tylko w jedną stronę więc pokręcanie wałem wstecz niekoniecznie zadziała.
Wróciłem z garażu zadowolony , ponieważ wreszcie pompa pompuje jak należy ale kosztowało mnie trochę pracy . Najpierw próbowałem zlać filtr oleju oraz rurkę doprowadzająca olej do głowicy i po odpaleniu zero oleju ( w między czasie smarowanie jak z przed drugiej wojny czyli strzykawka z olejem ) , następnie wymieniłem rurkę doprowadzającą olej od ramy ( sitko ) do silnika i dalej nic , potem podłączyłem kopresor w celu przedmuchania wszystkich możliwych kanałów olejowych ze skutkiek jak wyżej , wreszcie z niechęcią zabrałem się za ściąganie dekla i wyjęcie pompy olejowej . Zalałem pompę z każdej możliwej strony oraz rozebrałem i wypolerowałem zawór zwrotny . Efekt jest taki że z rurki olejoej w głowicy olej wali aż miło oraz temperatura zaczęła wzrastać . Teraz trzeba coś zaorać bo niedługo zlot na Ukrainie .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum