Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Regeneracja zacisku hamulcowego
Autor Wiadomość
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2014-02-03, 20:19   Regeneracja zacisku hamulcowego

Czy ktoś z Was wymieniał już uszczelniacze i przeciwpyłowe w zacisku hamulcowym? Powiedzmy, że jestem w trakcie regeneracji (zdążyłam już zjechać łebek trzpienia klocków xD) i chciałabym wiedzieć, czy jest z tym większy problem, na co zwrócić uwagę i te sprawy, bo zestaw naprawczy do tanich nie należy, jak za parę gumek ;-) Szukając w internecie natykam się tylko na regenerację tłoczków w samochodzie :-/
 
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-03, 21:10   

a co się stało się??
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2014-02-03, 21:12   

Że zmieniam? Zatarł mi się jeden tłoczek i przeciwpyłowy był ściorany. Co się stało, że pytam? Nagadali mi, że są jakieś super hiper techniki zakładania tych gumek :P
 
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-03, 21:24   

Tłoczek czyścisz papierem 2000 na wodę. a super hiper technika zakładania gumek... hmm każdy ma swoją:)
smarujesz płynem hamulcowym tłoczka i gumki i wkładasz...
 
     
tmarc 


Wiek: 53
Dołączył: 19 Paź 2011
Posty: 137
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-02-03, 23:34   

albo smarem miedzianym
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-02-04, 00:20   

Zanim zaczniesz działać papierem po tłoczku, sprawd 1/4 czy nie zachowała się na nim mosiężna powłoka. Taka jak na tym zdjęciu:

LINK

Do tej powłoki doczepia się specyficzny "nalot", który najlepiej na początek usuwać chemicznie. Chemicznie - czyli jakieś środki odrdzewiające i ewentualnie pomagać niemetalową szczoteczką. Mnie się właśnie tak udało, choć miejscami są przetarcia wynikające ze współpracy tłoczek-guma.
Nie wiem czy tak samo wygląda to w Brembo (nie pamiętam z którego roku masz NX-a), bo miałem tylko do czynienia z Nissin-ami ;-)
 
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2014-02-04, 00:25   

Jakby co, to ja mam Nissiny ;-) Oznajmiam wszem i wobec, że rocznik 1996 miał jeszcze hamulce Nissin! xD

Dobra, skoro nie ma żadnych hmm elementów delikatnych i czynności, które można łatwo zepsuć, to spoko :D Dzięki za odp.
 
 
     
Paweł
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-04, 16:39   

Może nie błysnę tu żadną nowością, ale do składania elementów zacisku hamulcowego używa się specjalnie przeznaczonego do tego smaru, który nie rozpuszcza się w płynie hamulcowym (ja miałem różowy). Do tego warto pamiętać o zaokrąglonym ale dość cienkim pomocnym narzędziu drewnianym, czasem się przydaje :) Nie powinno być problemów z regeneracją, tylko używaj dobrych kluczy, twardych, żeby śrub nie popaprać :)
 
     
szymon
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-04, 16:55   

Może filmik Ci pomoże... Krok po roku w dwóch częściach. Pokazuje na co zwracać uwagę przy wymianie gumek ;)
http://www.youtube.com/watch?v=EDfNb_9YkcI
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2014-02-04, 17:07   

szymon, o widzisz, nie natrafiłam na ten filmik :)
Paweł, no właśnie mi smutno, bo nie mam tego smarowidła :/
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-02-04, 18:09   

manga w drugiej części pan mówi żeby nie używać nieczego innego niż płyn hamulcowy
 
     
szymon
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-05, 22:24   

Ja mu wierzę ;) Fajny gość, po długim i konsekwentnym prowadzenia moto vloga na youtube, Discovery zaproponowało mu współpracę. Pewnie stworzą ciekawy motocyklowy program :)
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2014-02-10, 18:39   

Udało mi się poskładać, chyba bez problemów. Jak to chodzi przekonam się jutro, jak podłączę zacisk do systemu. Po przeczytaniu całego internetu doszłam do wniosku, że do "smarowania" użyję tylko płynu hamulcowego.

Wyczyszczone tłoczki :mrgreen: (po lewej polerka z pastą, po prawej papierek 1200)


Nowe gumki na miejscu:


Nowe i stare gumki, przeciwkurzowe mają dość kurzu ;-)
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2014-02-10, 20:29   

Brawo,Brawo :mrgreen:
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-02-10, 20:43   

managa, super, ale ten z lewej zrób tak samo :mrgreen:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12