Czy ktoś z Was wymieniał już uszczelniacze i przeciwpyłowe w zacisku hamulcowym? Powiedzmy, że jestem w trakcie regeneracji (zdążyłam już zjechać łebek trzpienia klocków xD) i chciałabym wiedzieć, czy jest z tym większy problem, na co zwrócić uwagę i te sprawy, bo zestaw naprawczy do tanich nie należy, jak za parę gumek Szukając w internecie natykam się tylko na regenerację tłoczków w samochodzie
Że zmieniam? Zatarł mi się jeden tłoczek i przeciwpyłowy był ściorany. Co się stało, że pytam? Nagadali mi, że są jakieś super hiper techniki zakładania tych gumek :P
Habit [Usunięty]
Wysłany: 2014-02-03, 21:24
Tłoczek czyścisz papierem 2000 na wodę. a super hiper technika zakładania gumek... hmm każdy ma swoją:)
smarujesz płynem hamulcowym tłoczka i gumki i wkładasz...
Do tej powłoki doczepia się specyficzny "nalot", który najlepiej na początek usuwać chemicznie. Chemicznie - czyli jakieś środki odrdzewiające i ewentualnie pomagać niemetalową szczoteczką. Mnie się właśnie tak udało, choć miejscami są przetarcia wynikające ze współpracy tłoczek-guma.
Nie wiem czy tak samo wygląda to w Brembo (nie pamiętam z którego roku masz NX-a), bo miałem tylko do czynienia z Nissin-ami
Jakby co, to ja mam Nissiny Oznajmiam wszem i wobec, że rocznik 1996 miał jeszcze hamulce Nissin! xD
Dobra, skoro nie ma żadnych hmm elementów delikatnych i czynności, które można łatwo zepsuć, to spoko :D Dzięki za odp.
Paweł [Usunięty]
Wysłany: 2014-02-04, 16:39
Może nie błysnę tu żadną nowością, ale do składania elementów zacisku hamulcowego używa się specjalnie przeznaczonego do tego smaru, który nie rozpuszcza się w płynie hamulcowym (ja miałem różowy). Do tego warto pamiętać o zaokrąglonym ale dość cienkim pomocnym narzędziu drewnianym, czasem się przydaje :) Nie powinno być problemów z regeneracją, tylko używaj dobrych kluczy, twardych, żeby śrub nie popaprać :)
manga w drugiej części pan mówi żeby nie używać nieczego innego niż płyn hamulcowy
szymon [Usunięty]
Wysłany: 2014-02-05, 22:24
Ja mu wierzę ;) Fajny gość, po długim i konsekwentnym prowadzenia moto vloga na youtube, Discovery zaproponowało mu współpracę. Pewnie stworzą ciekawy motocyklowy program :)
Udało mi się poskładać, chyba bez problemów. Jak to chodzi przekonam się jutro, jak podłączę zacisk do systemu. Po przeczytaniu całego internetu doszłam do wniosku, że do "smarowania" użyję tylko płynu hamulcowego.
Wyczyszczone tłoczki (po lewej polerka z pastą, po prawej papierek 1200)
Nowe gumki na miejscu:
Nowe i stare gumki, przeciwkurzowe mają dość kurzu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum