Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
OLEJE DO DOMINA/STAN/DOLEWKI
Autor Wiadomość
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-04-28, 17:17   

ArturS, Oczywiście. Jeżeli zagłębisz się w specyfikacje to dojdziesz do faktów, że to to samo co te z dumną nalepką "motocyklowy". Tak samo gdy zajrzysz do instrukcji motocykla, nie ma tam nigdzie nawet wspomniane o tym że trzeba lać jakikolwiek "motocyklowy" olej. Ma spełniać odpowiednią klasę lepkości i jakości.
Do wszystkich motorów od kilku lat leje samochodowe zgodnie z instrukcją producenta motocykli.

Jedyne to nie można zalać olejów typu energy saver . To właśnie one mają dodatki myjące które nie służą sprzęgłu, ale to są oleje o klasie lepkości 5w30 0w20, czyli z zasady odpadają....

Ale wiem, że ponoć jest też takie błoto w spraju specjalne do SUWów i ponoć na nalepce też jest napisane "lepsze od naturalnego" ;] Nie mam na celu nikogo do takich praktyk nakłaniać, sprawdziłem tylko, że to wywalanie kasy w błoto;]

Podaję link do artykułu z charakterystyką i opisem oleju motocyklowego Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50

http://castrol.scigacz.pl...wych,20753.html

i do charakterystyki wyżej wymienionego przeze mnie oleju:

http://www.valvolineeurop...dFiles/4196.pdf

Można sobie to samemu obczaić i dojść do swoich wniosków;] Oczywiście w ramach naszego forum i starych wiatrołapów, a nie najnowszej R1 2015....
 
     
ArturS 


Wiek: 44
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 117
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2015-04-30, 07:49   

Ja wiem, że nasze poczciwe osiołki pojadą i na oleju do starych ciężarowych diesli, testowane nie raz ;) Ale... po co przepłacać? :mrgreen:
http://www.najlepszeoleje...-JASO-MA-2-/985
23zł/l :-D

Uzupełniłem plik o Valvoline: http://riderparts.pl/plik...lasyfikacja.pdf
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-04-30, 08:17   

ArturS, No widzisz, jeszcze lepiej znalazłeś. Na oficjalnej stronie nie ma tego oleju w zakładce motocyklowych, dla tego znalazłem sobie odpowiednik w formie samochodowej;]

http://www.valvolineeurop.../four_45_stroke
 
     
ArturS 


Wiek: 44
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 117
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2015-04-30, 08:41   

Na polskiej stronie brak, jest natomiast na EU http://www.valvolineeurop...dFiles/6382.pdf
 
 
     
Mateusz93
[Usunięty]

Wysłany: 2015-05-18, 18:35   

Czyli podsumowując, jest ktoś w stanie powiedzieć który olej najlepiej wybrać? :D
bo przeczytałem tyle tematów i różnych wypowiedzi, że się kompletnie zdezorientowałem.
jestem za półsyntetykiem 10W40, ale jaka marka?
i jeszcze jedno, lamerskie, ile wchodzi do RD08? :D
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2015-05-18, 18:43   

Mateusz93, IMO marka jakakolwiek, i tak za 3tys km musisz wymienić na nowy ;-) A co do ilości, to wlej 1,9litra, a po jeździe sprawdź bagnet i wtedy dolej do MAXa, jeśli będzie brakować.
 
 
     
krzysiek_DTR 


Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 136
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-05-19, 20:42   

Jeśli chcesz koniecznie z polecenia jakąś markę to ja osobiście polecam Motul 5100 4T 10W40. Warto kupić w jakimś sensownym sklepie a nie z niewiadomego źródła na alledrogo. Łatwo go rozpoznać czy oryginał czy czasem nie jakaś podróbka bo oryginał ma kolor ciemno-czerwonego bursztynu i pachnie tak jakoś przyjemnie, jakby kwiatowo, zupełnie inaczej niż inne oleje silnikowe :) Pozdrawiam
 
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2015-05-19, 20:54   

Midland
można też do ciężarówek ale to już przed remontem :mrgreen:
 
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-07-09, 19:14   

A ja chciałbym pozostać przy gulfie,ale gulf z tych gęstszych to robi 15w50,nie będzie za gęsty?
Z tego co patrzyłem na tronie gulfa,to nie ma 10w50,jest 15-tka,nada się czy za gęsta,czy w typ przypadku należy wziąć pod uwagę że gęstszy olej w dłuższym czasie dociera do tych miejsc gdzie jest naprawdę,bardzo szybko potrzebny,żebym se nie narobił więcej szkody z powodu 15w50.
 
 
     
makarios
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-10, 02:21   

Witam Szanownych :mrgreen:
nie chcąc zakładać nowego tematu w temacie :mrgreen: mam pytanie: własnie kupiłem sprzęta, który zalany jest castrolem 20w40 actevo (czy jakoś tak). poprzedni właściciel twierdzi, że spalał mu po 500 ml / 1000 km. Jest to RD 08 z 96 roku. Co sądzicie o tych informacjach ? mineralny olej, zużycie blisko remontu ? moto gada spoko, nie dymi.... aha przez prawie 3 lata miałem przerwę w moto-loto więc proszę o wyrozumiałość :roll:
 
     
bezioprzemek
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-10, 07:43   

Skoro pali 500ml/1000km i nie dymi to się nie martw, jest ok.
Ale nie wierz sprzedającym, skoro powiedział ci 500 to może być 700 zawsze lepiej trochę zanizyc przy sprzedaży.
Także przejedz te 1kkm i zobaczysz sam.

Mi np. Pali 400ml/1000km ale dymi na lekki biały kolorek na odcince. (Tylko sprawdzałem) po za tym do 6 tys nie puści dymka
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-07-10, 11:46   

Jak mam rozumieć rozdział serwisówki "Lubrication service information" żeby dobrać odpowiedni olej,jeżdżę na gulfie power trac 10w40 tak jak Alibaba i Bart76,Ale niektórzy mądrzy ludzie z forum twierdzą że Dominator powinien mieć olej o wyższej temperaturze pracy,ok,a jeszcze inni twierdzą że też powinien mieć gęstszy olej bo pracuje w wysokich temperaturach,ok.Zaraz muszę zrzucić olej i teraz nie wiem co wlać 10w50,10w60 czy 15w50,a jak 15w50 będzie się zachowywał w niższej temperaturze,gęstszy olej w niższej temp.utrudnia rozruch i silnik musi dłużej czekać na odpowiednie smarowanie,poprawcie jak coś namieszałem,liczę na jakieś sugestie.
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-07-10, 16:28   

Artek, masz pierwszy lepszy link http://www.auto-swiat.pl/...brac-olej/8gqk6
Fajnie by było jak byś lał półsyntetyka przynajmniej a czy 10W czy 15 raczej nie ma u nas znaczenia, chyba że śmigasz w temperaturach poniżej -20 stopni celcjusza.
 
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-07-10, 17:29   

wojtekk, Co ty Postanowiłem że nie będę jeździł jak temperatura spadnie poniżej 0,szkoda kolan,a dlaczego mówisz półsyntetyk,a nie full,no to leję 10w40 (semi),to zmieniać czy nie,czy lepiej by było 10w50.
 
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-07-10, 17:41   

Ch***j tam,ja zostaję na razie przy 10w40,nie bedę na razie kombinował i się zastanawiał,bo z tego nic nie wyjdzie,tylko siwe włosy :D,jak ktoś będzie miał jakieś sugestie,co wlać innego,albo już wlał,co będzie lepiej chroniło nasze piece w średnich i tych wysokich temperaturach,to proszę dać znać. :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12