Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
OLEJE DO DOMINA/STAN/DOLEWKI
Autor Wiadomość
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2012-10-13, 19:22   

Dotychczas je 1/4 dziłem na :



Jak powyżej w wątku opisywałem, byłem bardzo zadowolony z tego oleju.
Lecz jak wiadomo w warunkach podróży jest on na stacjach benzynowych i w sklepach motoryzacyjnych niedostępny. Do kupienia w drodze są tylko drogie oleje motocyklowe w sklepach "motocyklowych". Gdzie wszystko z napisem motocyklowe jest o 100% droższe na samym wejściu.

Więc rozpoczynam eksperyment ze zwykłym najbardziej pospolitym olejem samochodowym, który idzie kupić wszędzie, nawet w niedzielę w nocy.



Żeby nie było, motór ma wymienione okładziny sprzęgła i sprężyny. Będzie to pierwszy olej którym zaleje silnik po tej wymianie. Nie jest to co prawda dominator, ale cb 450 n. Jednakże moc jest podobna 43KM, więc siły przenoszone przez sprzęgło, jak i sama jego konstrukcja praktycznie identyczna.

Chce obalić mit, że zaje 1/4 dzi się sprzęgło olejem samochodowym. Osobiście uważam , że jest to możliwe, ale tylko olejami syntetycznymi z dodatkami typu energy saver itp.

A jak moje założenia okażą się mylne, to cóż. Poświęcę jedno sprzęgło w imię nauki:D:D
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2012-10-13, 21:40   

Fajnie że w końcu ktoś pierwszy to zrobi ;-) chociaż Raviking testował chyba , ponoś sprzegło ślizga .Też używam tego oleju co ty po przejściu z motula a powiedz w cenie jaka różnica samochodowy a motocyklowy ?
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-10-14, 07:55   

ja jezdze na elfie samochodowym i sprzeglo nie slizga a przy 4 litrach wychodzi po 20zl, najtansze motocyklowe od 29 sie chyba zaczynaja
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2012-10-14, 08:20   



kosztuje 55,15 zł za 4,5l



kosztuje 70,81 zł za 4l

ale jest dostępny praktycznie tylko na stronie orlenu sklep z olejami orlenu lub allegro. W trasie zakup niemożliwy.
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-10-14, 15:37   

adziad, na pierwsze zalanie po wymianie sprzęgła wlałbym jednak motocyklowy :-P

MaciekTOS, ja od dawna latam na "samochodowych" :mrgreen: tanio i można częściej wymieniać :mrgreen:
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2012-10-14, 20:25   

No właśnie chcę od początku po wymianie sprzęgła zalewać samochodowym, aby nie mieć wątpliwości co do sukcesu lub porażki eksperymentu. Na razie przejechałem jakieś 300km i sprzęgło działa normalnie. Jest dozowalne i ani odrobinę nie ślizga.

Zaznaczam, że zalewam zwykłym tanim olejem, a nie jakimś syntetycznym mega zajebiaszczym z super dodatkami.

Rav, dlaczego pierwsze zalanie byś zrobił motórowym, uzasadnij

W sumie jak porównywałem specyfikacje producenta tego orlena motórowego i samochodowego to jest dokładnie to samo, tylko jest różnica kilkuprocentowa w dodatkach myjących, jeżeli dobrze zrozumiałem składowe chemiczne.
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-10-15, 15:00   

zeby sie okladziny nasączyly coby zminimalizowac prawdopodobienstwo slizgania
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-10-15, 16:18   

adziad, w motocyklowych niby jest "dodatek do mokrych sprzęgieł "
Zalej samochodowym od razu to się dowiemy czy Obalisz mit :mrgreen: życzę Ci tego
 
 
     
fiacik69
[Usunięty]

Wysłany: 2012-10-15, 20:53   

slyszalem ze nie dodatek a inne dodatki, jak zalejesz samochodowym moze zaczac sie slizgac sprzeglo
ja kiedys zalalem gn 125 samochodowym i do dzis chodzi bez zazutu
zalalem dr 650 i musialem wymienic sprzeglo
"to jest ruletka
jak by mial lac samochodowy to tylko lubro- bez zadnych dodatkow :)
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2012-10-15, 21:16   

Raviking napisał/a:
adziad
Zalej samochodowym od razu to się dowiemy czy Obalisz mit :mrgreen: życzę Ci tego



Zalej zalej , bo ja czekam na jaki olej zmieniać :mrgreen:
 
     
fiacik69
[Usunięty]

Wysłany: 2012-10-16, 15:01   

a do oleju moto doktor - jak byla jakas padlina to dolewalismy z kumplami i nieraz jeszcze ze 2 sezony pociagla
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2012-10-16, 19:37   

Pomimo swoich 75000km cebulka padliną nie jest, dzielnie śmiga lekkim tempem 160km/h, a jej dzielne 43rumaki na szosie pokonałyby każdego dominatora!! :D

Na samochodowym już 600km i rośnie. Wszystko w należytym porządku, sprzęgło narazie malina. Zobaczymy dalej.

Problem pojawił się w mojej xr, zalałem olejem megasyntetykiem MOTOCYKLOWYM 10w50 i padaka się zrobiła, sprzęgło ślizga do momentu rozgrzania, potem już ciągnie równo.
Więc chyba wymiana okładzin się szykuje, bo nawet na syntetyku nie powinny puszczać. Jeszcze sprawdzę, jak tego syntetyka przepali i zaleje też samochodowym, nie ma nic do stracenia. Jak się "naprawi" to będzie cud nad cudami. A jak będzie tak samo to wywalam okładziny. W sumie 30 min roboty.
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-10-17, 14:46   

na slizgajace sprzeglo polecam sprobowac papierka sciernego, okladdziny kolistymi ruchami papierkiem 300 a przekladki metalowe 80 - usuwa to zeszkloną powierzchnie i pomaga
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2012-10-18, 12:59   

dzięki Madart, zobaczę, może spróbuję tak zrobić.

bo poprzedni właściciel mówił, że wymieniał....... :]

ale sami wiecie jak to jest, w sezon bym sprzęgła nie zaje 1/4 dził myślę
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-19, 12:29   

Jakie mogą byś skutki przejścia z półsyntetyka na syntetyka o tych samych wartościach 10w40 dodam że nieświadomie , lałem orlen 10w40 ten najzwyklejszy a teraz wlałem valvoline syntetyka 10w40
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12