Probowałem chyba wszystkich rodzajów oleji (olejów? ;) ) po kolei, oto moja subiektywna ocena.
- Castrol - bardzo dobry olej, moto ładnie pomyka, niestety mam wrażenie że jest troche podatny na przepalanie sie podczas jazdy w upale po cieżkim terenie.
- Mobil - tak samo jak Castrol bardzo dobry, wydaje mi się że w porównaniu z Castrolem silnik pracuje trochę ciszej, oprócz tego jest fajny prawie że bezbarwny, w cieżkim terenie jeszcze nie próbowałem
- Motul - taki se, szybko sie przepala i zamienia sie w czarny syf
to że motul jak twierdzisz robi się czarny nie jest spowodowane tym, że zmywa wszelkie nagary itp? a to jest chyba raczej zaletą a nie wadą?
Wypraszam sobie, w moim silniku nie ma żadnych "nagarów", jest czyściutki i świeci się w środku jak psu jajca.
Te czarne "nagary" w oleju to jest właśnie efekt zużycia się oleju.
A jeśli ci chodzi o tzw. nagar to ten zbiera się raczej na tłoku i zaworach w środku a tam lepiej żeby olej nie miał z tym nic wspólnego... tfu...
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-03-22, 21:28
Agathocles, miałeś kiedyś diesla? Jak by twoje tezy były poprawne to w dieslu olej trzeba by było wymieniać co 5 minut bo mniej więcej po takim czasie jest czarny jak smoła po wymianie hehehe.
jarkow [Usunięty]
Wysłany: 2015-03-22, 21:59
Rzeczywiście 61 zł za 4 litry to taniocha.Ja śmigam na Castrolu. ale teraz chyba zmienie na Goufa.W końcu 15 lat jeździłem golfem i działał
Do układu olejowego zawsze się przedostają drobiny zanieczyszczań.
W przypadku naszych silników (jednocylindrowych o dużej średnicy tłoka) producent nie bez powodu zalecił tak częste wymiany oleju. W zależności od właściwości oleju zatrzymuje on w sobie zanieczyszczenia lub wytracają się one z niego na filtrze i innych elementach silnika.
Moglibyśmy zrobić eksperyment z fotografowaniem i opisem filtra oleju po jego wymianie.
Poniżej rys. przedstawiający jak zanieczyszczenia przedostają się z komory spalania do oleju.
Pytanie:
Stosował ktoś z was oleje Bel-Ray?
.
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2015-03-23, 19:28, w całości zmieniany 1 raz
Agathocles, miałeś kiedyś diesla? Jak by twoje tezy były poprawne to w dieslu olej trzeba by było wymieniać co 5 minut bo mniej więcej po takim czasie jest czarny jak smoła po wymianie hehehe.
Znalazłem kolejny bardzo fajny artykuł na temat doboru oleju. Może lepiej samemu się dokształcić i wyrobić sobie własną (niepodważalną;]) opinię. Są tam opisane chyba wszystkie możliwe zależności...
Jak już się wie co to klasa oleju, lepkość kinematyczna, klasa lepkości i inne takie to człowiek potrafi sam sobie ocenić dany olej na podstawie karty charakterystyki udostępnianej na stronach producenta. Gdy zaczniemy wnikać głębiej to okazuje się, że pewna bardzo "znana i ceniona" marka o "bezdyskusyjnej" jakości produkuje oleje o parametrach wręcz sprzed 10 lat, dużo poniżej średniej, za to cena jest już dużo powyżej przeciętnej;] Ale to już sobie sami dojdziecie;] Jeszcze raz polecam śledzić dokumentację, a nie powielać przypowieści ludowe, że kolega szwagra kiedyś wlał i zmienił po 30kkm jak mu dopiero zaczął wtedy się ciemny robić...:D
Adziad bardzo dobry artykuł
Zwłaszcza kawalek ze 80% zuzycia silnika to rozruch i pierwsze kilometry
na tym samym bazuje i podobnie tlumaczy to http://www.cafehusky.com/...how-much.31911/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum