Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Kolce
Autor Wiadomość
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-12-31, 09:39   

habit napisał/a:
powłoka lodu jakieś 5cm, na adcinku 200m wyjebałem się z 15 razy i wróciłem:D

:-) :-) :-) :-) :-)

Habit musisz zmienić podpis z:
SM!PoBłocieSeNeDa!

na:
SM!PoBłocieIlodzieSeNeDa!
:-P
 
 
     
michal_dr350
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-02, 00:37   

habit napisał/a:
michal_dr350, za dużo nie poje 1/4 dziłem, jazda próbna odbywała się na oblodzonej asfaltowej ulicy, powłoka lodu jakieś 5cm, na adcinku 200m wyjebałem się z 15 razy i wróciłem:D


:mrgreen: znając moje szczęście, to pierwsza wyjebka na lodzie = coś złamanego :-)

Nie wiem czy jest sens bawić się w takie opony w tym roku, bo śniegu to chyba nie będzie :roll: Kret w telewizorni mówił, że przez najbliższe 2 tyg albo deszcz, albo słońce i temp powyżej 0
 
     
ARQ
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-31, 10:51   

michal_dr350 napisał/a:

[...]
Mi chodzą po głowie takie kolce, ciekawe ile takie opony ważą :roll: ktoś już robił podobne :?: jakie wrażenia :?:


Je 1/4 dziłem na czymś takim. Po śniegu sypkim, ubitym, po lodzie moto idzie jak czołg. Trakcja jest. Bokiem da się latać. Tylko trochę mniej tych śrub miałem. Jak dla mnie bomba. Stosowałem śruby M6 na tyle i M5 na przodzie. Na obwodzie były trzy rzędy śrub, po 36 szt. w każdym rzędzie. ?ruby zamkowe (takie z okrągłym gładkim łbem) i powiększane podkładki na zewnątrz. Polecam zrobić to na łysych starych oponach. W kostce nie ma to większego sensu, a więcej energii pójdzie w przygotowanie opony. Rozwiązanie ma jedyną wadę: złamana śruba może zrobić kuku dętce. ?rubkę złamałem na asfalcie. Ile zwiększy się masa można sobie samemu wyliczyć. W moim przypadku oidp to było coś około 1kg więcej na koło. Przy przygotowaniu takiej opony trzeba się sporo napracować, bo ani wiercenie w gumie ponad 200 otworów (dwa koła), ani wciskanie tam śrub nie należy do relaksujących zajęć. ZTCP zajęło mi to 3h/koło łącznie z wrzuceniem tego na felgę. Na każdą nakrętkę dawałem kropelkę super-gluta. Ale czego to człowiek nie był w stanie zrobić jak miał nadmiar wolnego czasu :)

Gdybym teraz miał jeszcze raz zrobić takie koła, to:
1. Nie zmieniałbym ułożenia i ilości śrub.
2. Zamiast M6 z tyłu dałbym M8.

Jest jeszcze inne alternatywne rozwiązanie dla tych, którzy chcą gdzieś dojechać po śniegu motocyklem. Owinąć koła grubym sznurem/linką o średnicy małego palca. Po śniegu jedzie, ale szału ni ma. Za to nie nadaje się na lód, a na twardej nawierzchni (goły szuter czy asfalt) szlag trafia linkę po kilkudziesięciu metrach. To tak na wypadek, gdyby kogoś zastał śnieg daleko w górach ;)

IMG_0494_800.jpg
Plik ściągnięto 84 raz(y) 364,24 KB

 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-01-31, 12:47   

Ahhh koła z TS350 :mrgreen: też kiedyś nakręciłem sobie kolce w tylną oponę. Skończyło się połamanym błotnikiem (nowiusieńkim - nie mogłem przeżałować). Podczas jazdy śruba przebiła dętkę, która od razu wylazła z opony czyniąc spustoszenie :mrgreen: :mrgreen:
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2014-01-31, 13:26   

kmaj napisał/a:
Podczas jazdy śruba przebiła dętkę, która od razu wylazła z opony czyniąc spustoszenie :mrgreen: :mrgreen:


kamaj czyli śmiało możesz powiedzieć że wszystko działało w 110% - przyczepność była taka że zabierało śnieg razem z błotnikiem :mrgreen:
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-01-31, 15:41   

nx-rider, dokładnie 8-) Opona nie tylko chciała gry 1/4 ć ziemię ale i cały motocykl :mrgreen:


PS.
ARQ, brawa za chęci i efekt końcowy prac :!: - zrób jakiś filmik z jazdy.
 
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2014-01-31, 15:46   

kmaj napisał/a:
ARQ, brawa za chęci i efekt końcowy prac :!: - zrób jakiś filmik z jazdy.


Albo zdjęcia - miejsca do kalendarza 2015 nadal wolne ;-)
 
 
     
ARQ
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-31, 22:26   

kmaj napisał/a:
ARQ, brawa za chęci i efekt końcowy prac :!: - zrób jakiś filmik z jazdy.


Ej, ale to są koła od jawy :) Dokładnie od tej: amXTxG5L5cI. Fotki wygrzebałem z mojego archiwum sprzed ponad 5-ciu lat. Chciałem tylko podpowiedzieć ocb.

Jak już ktoś wcześniej wspomniał, gdy dętka pójdzie się ganiać, to zanim się obejrzysz a wywali ją na zewnątrz koła. Ciężko wyczuć moment złapania kapcia. ?ruby mi pękały tuż przy główce/łepku. Dokładnie pomiędzy główką a kwadratem. A gdyby tak musa zapodać... ?

Jeszcze jedna sprawa: ostrzenie końców. Niby fajny bajer na pierwszy rzut oka, ale spokojnie można to pominąć. Szkoda czasu. Najprostsze rozwiązania są zawsze najlepsze. Po przejechanych kilkunastu km śruba i tak się wyciera. Jak znajdę w swoim rozgardiaszu te gumy, to pstryknę fotkę jak to z bliska wygląda.

Po taplaniu się w błocie i kurzeniu na szutrach latem, pędzanie na takim czymś po śniegu i lodzie zimą to następna najfajniejsza rzecz jaką można robić na moto. Kolejna, to jest jazda na sankach :] za motocyklem rzecz jasna.




Kolejne posty z Jawami przeniesione do tematu ;-) -> JAWA - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2014-02-15, 01:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-02-14, 14:19   

 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2014-02-15, 08:14   

kmaj, wyjebisty filmik.
 
 
     
s2nter
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-03, 21:43   

Drodzy Panowie i drogie Panie, co prawda poprzednia zima nie dopisała, ale raczej nie liczyłbym, że zawsze tak będzie ;)

Opony kolcowane - marzenie. Sam wykonałem takie dwa lata temu i przy odpowiednim rozmieszczeniu kolców nie ma mowy o wywrotce :D

Kolce wykonane z śrub M6 na oponie szosowej - kostki odpadają! ?ruby koniecznie muszą być twarde - przynajmniej 8.8 - te do drewna się nie nadają, bo są za miękkie.

Oczywiście pozostaje zabezpieczenie dętki - w środek włożyłem rozciętą oponę od MZ oryginalną. Ale przypuszczam, że dwie stare dętki też powinny dać radę - może trzy.

Każda nakrętka jest lekko zaspawana spawarką, by się nie odkręcała. Nakrętki samokontrujące wykluczyłem, ponieważ są zbyt wysokie oraz za drogie.

Pracy nad jedną oponą jest około 6-8 godzin. Ja nie wierciłem otworów, ponieważ uznałem, że osłabi to znacznie oponę.

Na jedną oponę zużyłem 250 śrub, 250 nakrętek oraz 500 podkładek. Koszt zakupu w Metalpolu w Łodzi to około 80 zł na obie opony. Waga opony zwiększyła się o 4 kg. Jest co d 1/4 wignąć i trzeba uważać, żeby sobie z nią krzywdy nie zrobić :D



Poniżej przedstawiam dokładny tutorial jak to wykonać (mojego autorstwa):

Tutorial na wykonanie kolcowanych opon by s2nter.

Mam nadzieję, że komuś się przyda ;)
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2014-05-04, 13:21   

s2nter, elegancka robota i brawa za materiał z instruktarzem bo oglada sie naprawdę spoko ;-)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16