Wysłany: 2013-11-23, 19:58 Ciężko pali, kopci, ga 1/4 nik?
Problem w mojej maszynie polega na tym, że czasami, raczej po dłuższym postoju ciężko pali. Czytałem w innych postach, że inni też mieli takie problemy i było to związane z odparowaniem paliwa z ga 1/4 nika.
Po odpaleniu często (ale nie jest to reguła) kopci niemiłosiernie na szaro-biało. Zapach spalin raczej nie jest od spalonego oleju, raczej czuć paliwem. Wiem, że może mieć na to wpływ włączone ssanie, ale to przesada, że pół ulicy jest zadymione. Po rozgrzaniu dymienie ustaje, nawet przy przegazówkach mocno nie dymi. Ostatnio wymieniłem uszczelke pokrywy zaworów i uszczelniacze zaworowe.
Podejrzewam, że ga 1/4 nik wymaga czyszczenia i regulacji, lub ma jakieś nieszczelności.
Pomijam lekkie stuki zaworów czy dekmpresatora, bo to chyba norma, która raczej nie ma wpływu na takie zachowanie się silnika jak u mnie.
2 pytania:
1. Czy jest sposób, żeby zapobiec temu odparowywaniu paliwa z ga 1/4 nika? (O ile to właśnie jest powód...)
2. Czy macie jakiś link, czy opis jak krok po kroku wyczyścić i wyregulować ga 1/4 nik? Ewentualnie na co zwrócić uwagę i co przy okazji warto wymienić, gdy bedę wyciągał ga 1/4 nik? Wolałbym po polsku
dampsik, panu Adminowi chodziło pewno o to, że te tematy wielokrotnie się powtarzały na forum
repek92 [Usunięty]
Wysłany: 2013-11-24, 21:35
witam mam pytanie jak w xl 600 reguluje sie gazniki? tzn przed podjazdem jak dodam gazu ma taką chwile zastanowienia (ale to przy gwaltowny dodaniu gazu) i dopiero zaczyna sie wkrecac. troche mnie to wybija z rytmu i chiałbym to wyregulowac w jakis sposób
dampsik [Usunięty]
Wysłany: 2013-11-24, 22:55
W forach zabawne jest to, ze zawsze trzeba coś szukać. Nawet jeżeli się nie da czegoś znale 1/4 ć i wspomina się o tym, i poszerza temat lub temat jest trochę inny niż już przerobiony to szanowni admini, jako guru, zawsze odsyłają do świetego "search". Jeżeli znalazłbym podpowied 1/4 to d..y bym nie zawracał.
Sorki za irytację ale przecież zadałem konkretne pytania. Jeżeli było wałkowane to poproszę o link.
EDYT: po 15min
maniek napisał/a:
samoobsługa
wprawie ciężkiego palenia po dłuższym postoju to przed zgaszeniem zakręć kranik wypali benzynę z ga 1/4 nika i nie będzie miało co wietrzeć
To już wyczytałem. Jestem ciekawy, czy da się temu zapobiec i odpalać normalnie. Wczoraj nie zakręciłem kranika i dziś odpalił normalnie. Tzn prawie normalnie, bo chmura dymu była znowu.
Chyba będę musiał zajżeć do ga 1/4 nika, bo dziś zaliczyłem taką glebę, że gdy ponownie ruszyłem domi trzymał 3 tyś obrotów. Po kilku kilometrach się unormowało, ale chyba coś jest nie tak. Swoja drogą zgięło sie mocwanie kierownicy
Scaliłem posty - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-11-24, 23:44, w całości zmieniany 1 raz
... Po rozgrzaniu dymienie ustaje, nawet przy przegazówkach mocno nie dymi. Ostatnio wymieniłem uszczelke pokrywy zaworów i uszczelniacze zaworowe...
Zostają jeszcze pierścienie - jakie zużycie oleju?
dampsik napisał/a:
2 pytania:
1. Czy jest sposób, żeby zapobiec temu odparowywaniu paliwa z ga 1/4 nika? (O ile to właśnie jest powód...)
Nie, w komorze pływakowej musi panować ciśnienie atmosferyczne. Dodatkowo kanały przelewowe zabezpieczają przed zalaniem całego ga 1/4 nika.
Wypalaj paliwo albo jeżeli ufasz na tyle pływakowi to zostawiaj odkręcone i zakręcaj tylko na dłuższe postoje w garażu.
dampsik napisał/a:
2. Czy macie jakiś link, czy opis jak krok po kroku wyczyścić i wyregulować ga 1/4 nik? Ewentualnie na co zwrócić uwagę i co przy okazji warto wymienić, gdy bedę wyciągał ga 1/4 nik? Wolałbym po polsku
W forach zabawne jest to, ze zawsze trzeba coś szukać. Nawet jeżeli się nie da czegoś znale 1/4 ć i wspomina się o tym, i poszerza temat lub temat jest trochę inny niż już przerobiony to szanowni admini, jako guru, zawsze odsyłają do świetego "search". Jeżeli znalazłbym podpowied 1/4 to d..y bym nie zawracał.
Sorki za irytację ale przecież zadałem konkretne pytania. Jeżeli było wałkowane to poproszę o link.
LINK
Szukać by nie zaśmiecać.
Da się znale 1/4 ć jeżeli "szukajka" Cie zawodzi to przeglądaj tematy na forach. Np. szukasz info o ga 1/4 niku, no to działy "REGULACJE i USTAWIENIA" oraz "ZASILANIE I WYDECH" czasem "RÓŻNE" - przeglądasz nazwy tematów i zawsze coś się znajdzie.
Nie dziw się adminowi bo tematów o dymieniu i ga 1/4 niku jest już kilka.
dampsik napisał/a:
EDYT: po 15min
maniek napisał/a:
samoobsługa
wprawie ciężkiego palenia po dłuższym postoju to przed zgaszeniem zakręć kranik wypali benzynę z ga 1/4 nika i nie będzie miało co wietrzeć
To już wyczytałem. Jestem ciekawy, czy da się temu zapobiec i odpalać normalnie. Wczoraj nie zakręciłem kranika i dziś odpalił normalnie. Tzn prawie normalnie, bo chmura dymu była znowu...
Chyba będę musiał zajżeć do ga 1/4 nika, bo dziś zaliczyłem taką glebę, że gdy ponownie ruszyłem domi trzymał 3 tyś obrotów. Po kilku kilometrach się unormowało, ale chyba coś jest nie tak. Swoja drogą zgięło sie mocwanie kierownicy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum