Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Uszczelniacze zaworowe - jakie i gdzie.
Autor Wiadomość
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2013-12-04, 19:15   

fotki zuzytego (przed demontazem trzymal szczelnosc) oryginala i nowego zamiennika, porownajcie, na oryginalach jest napis: T 1,15 NOK; na zamiennikach jest napis: NE

nr_czesci_zamiennik.JPG
Plik ściągnięto 174 raz(y) 603,2 KB

numer_czesci_japoniec_nx_uszczelniacz.JPG
Plik ściągnięto 165 raz(y) 652,04 KB

wnetrze.JPG
Plik ściągnięto 147 raz(y) 161,74 KB

sprezyna_duza_roznica.JPG
Plik ściągnięto 171 raz(y) 181,64 KB

uszczelniacze_nx_zamiennik_sprezyna.JPG
Plik ściągnięto 158 raz(y) 434,69 KB

uszczelniacze_nx_sprezyna.JPG
Plik ściągnięto 198 raz(y) 522,14 KB

uszczelniacze.JPG
Plik ściągnięto 187 raz(y) 378,81 KB

 
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2013-12-29, 21:57   

Oryginalne uszczelniacze są nieprzyzwoicie drogie (2 stówki za komplet to za wiele), zamienniki z Italy-racing na Allegro rozpuszczają się po 1000 km. Optymalnym rozwiązaniem są uszczelniacze do Opli - 2,50 za sztukę. Wymagają trochę zachodu - bo są gumowo-metalowe i mają coś w rodzaju wystającej podkładki, co trzeba zeszlifować, by nie kolidowało ze sprężyną zaworu (pierwszy uszczelniacz spieprzyłem, ale to mała strata). Potem trzeba je nabić używając odpowiednio dobranej rurki i młoteczka. Tak osadzone trzymają się bardzo solidnie. Zresztą przetestowałem na dystansie prawie 2 tysięcy km i jest O.K. Pół godziny roboty i 190 zł w kieszeni.
To były dość uniwersalne uszczelniacze (Niemcy są pragmatyczni), a tu są w cenie 2 zł:
http://www.opel-shop.pl/p...roducts_id=2387
Najważniejszym wymiarem jest szerokość otworu na trzonek zaworowy. Część nachodząca na prowadnicę i tak jest z gumy i da się naciągnąć.
LINK POPRAWIONY



USZCZELNIACZ PRĘTA ZAWORU

Wysokość [mm]: 9,7
?rednica 1 [mm]: 6
?rednica 2 [mm]: 8,8
?rednica 3 [mm]: 12,2

Model:
Corsa C (2001-
Meriva A (2003-2010)
Signum (2003-2008)
Vectra B (1996-2001)
Vectra C (2002-2008)
Zafira B (2005-
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-02-10, 17:20   

czy to ma tak wyglądać ?


bo szukalem wg tych rozmiarow i ni hu hu nie maja takich coby pasowały, wszycy mi takie pokazują:


ten co kupilem by pasował na zawor ale dolny otwor na prowadnice ma za duzy bo 12mm i wchodzi na gladko, oryginalne maja kolo 11mm
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-10, 20:06   

Prawdę mówiąc to dołu nie mierzyłem, nabiłem rurką na siłę, uszczelniacz nie był lu 1/4 ny, trzeba było użyć siły. Postaram się wygrzebać głowicę od XBR (jest luzem), rozepnę zawory i zrobię zdjęcia. Odwiedzę też sklep, w którym kupiłem te uszczelniacze i postaram się nabyć znowu, wtedy wszystko się wyjaśni. Wyniki przedstawię. Wstępnie przewiduję realizacje tych zadań na piątek, do godziny 22.
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-14, 18:50   

Mój plan nie do końca się ziścił. Chciałem zademonstrować uszczelniacze zamontowane na prowadnicach w głowicy pochodzącej z mojej Hondy XBR, która była już z nimi użytkowana. Złośliwość rzeczy martwych sprawiła, że zginął mi własnej produkcji przyrząd do ściągania sprężyn, ale nic to. Głowic u mnie dostatek.

Tak więc w tym samym sklepie co poprzednio zakupiłem jeszcze jeden uszczelniacz, taki, jak pisałem i prezentuję go Wam na tle innej głowicy, pochodzącej z zakupionego w zeszłym roku silnika Dominatora.

Zdjęcia są cienkie - lepszych telefonem nie udało mi się zrobić. Widać jednak, że uszczelniacz niemal pasuje, tzn. trzeba użyć siły, by go osadzić i, jak już pisałem, trzeba spiłować tą szerszą część, tą niby-podkładkę u góry uszczelniacza, bo inaczej koliduje ze sprężyną.

Cytat:
ten co kupilem by pasował na zawor ale dolny otwor na prowadnice ma za duzy bo 12mm i wchodzi na gladko, oryginalne maja kolo 11mm

W tym uszczelniaczu, który kupiłem ten wymiar wynosi 10,93.

Sprzedawca oferuje te uszczelniacze jako przeznaczone do silników Opla Astry F i Corsy B w wersjach 8v 1.4 i 1.6.
A oto namiar na owego sprzedawcę, u którego można też zakupić korespondencyjnie:

P.H. "Turenkow" Auto - Części
ul. ?w. Wojciecha paw. 19-22
43-190 Mikołów
tel.: 32 738 08 57, kom.: 507 240 681
turenkow@poczta.onet.pl
http://turenkow.republika.pl

(R)Zdjęcie0385.jpg
Plik ściągnięto 158 raz(y) 390,88 KB

(R)Zdjęcie0384.jpg
Plik ściągnięto 160 raz(y) 409,56 KB

(R)Zdjęcie0383.jpg
Plik ściągnięto 152 raz(y) 400,3 KB

(R)Zdjęcie0382.jpg
Plik ściągnięto 166 raz(y) 383,11 KB

(R)Zdjęcie0381.jpg
Plik ściągnięto 166 raz(y) 373,59 KB

 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-02-14, 19:29   

no teraz widze sie informacje zgadzają, oznaczenie będzie naprzyklad ELRING 586693 i pod takim panowie w sklepie powinni bez problemu znalesc

dzieki cezary :-)
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-02-15, 19:14   

Kurde kupiłem zajeb#$te uszczelniacze z hondy w nadziei, że będą miały podwójne sprężynki (góra,dół) a wyglądają IDENTYCZNIE (konsystencją też) jak najtańsze za 8pln atheny z allegro (te też mam z jakiegoś kompletu uszczelek top end). Ale te z hondy kosztują 40pln:((

Wtopa na maxa
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2014-02-15, 19:43   

moim skromnym zdaniem jeśli nie przegrzewasz silnika to każdy uszczelniacz będzie trzymał . Te które założyłem w zeszłym sezonie w pracy z wysokimi temperaturami silnika wyglądają identycznie jak te nowe i tak samo trzymają oś zaworu i mają tą samą miękkość.
 
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-01-15, 09:24   

http://allegro.pl/ir-uszc...4992915268.html taki uszczelniacz powinien pasować?wystarczy kupić cztery takie i założyć?Dzięki,znalazłem w larssonie po 12 zł.
Ostatnio zmieniony przez Artek 2015-01-15, 15:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-01-15, 10:20   

Tak
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-01-15, 13:54   

Alibaba, i jak warto dopłacać czy brać po taniości bo już troszkę polatałeś a ty spec jesteś ostatnio hihi.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2015-01-15, 20:33   

Po mojemu ciężko powiedzieć przelatałem xr na tych hądowskich na razie z 2tyś km, nic się nie dzieje, oleju praktycznie wcale nie ubywa pomiędzy wymianami. Ćwiartka od remontu głowicy przelatała na oryginałach na bank więcej niż 6-7 tyś km, też nic się nie dzieje.

Nie mam doświadczenia osobiście z tymi tańszymi bo pomimo że przychodziły z zestawem uszczelek to ich nie zakładałem . Ale wyżej forumowicze testowali i działają dobrze. Znając hądę to po prostu naciągneli mnie na kasę sprzedając mi o 30pln więcej te za 9pln:/ a ja się dałem zrobić bo niby zajebiste.

samochodowe uszczelniacze są po 2pln i jeżdżą po 300kkm jak nie więcej, czyż nie??

Z tymi uszczelniaczami to chyba wyjdzie jak z olejami:D Ja jeżdżę na orlenie od lat i jest dobrze no ale jak bym zalał motul to wiadomo +30km/h do szybkości maksymalnej i przebiegi międzyremontowe ze 400kkm przy ostrym pałowaniu:D
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2015-01-15, 20:43   

Pierwsze uszczelniacze kupiłem w larsonie 2 lata temu , długo na nich nie latałem bo motór i tak brał oleum, w zeszłym roku założyłem te które mi przysłał Habit z zestawem uszczelek do remontu silnika. Myślę że każdy uszczelniacz rekomendowany do nx będzie dobry , wystrzegał bym się raczej uszczelniaczy dobieranych od samochodów i od silników chłodzonych cieczą.
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2015-07-17, 22:36   

no i się posrało , bo uszczelniacze przestały uszczelniać po 10 tysiącach i ostrym pałowaniu na Podlasiu potem na zlocie w Filipowie więc poważnie zastanawiam sie nad oryginałami chyba że znajde coś tańszego ale nie ateny
 
 
     
Artek 
Bus drajwer


Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 612
Skąd: Stąd
Wysłany: 2015-07-18, 07:06   

Alibaba, Przykro.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14