Wysłany: 2013-08-30, 12:54 Strzela w tłumik, szarpie, czarna świeca.
Witam, mam problem z Dominem. A mianowicie gdy silnik jest zimny na niskich obrotach prawidłowa praca silnika ale powyżej 3000 obr szarpanie i nie może się wkręcić wyżej. Gdy silnik się zagrzeje objawy występują również w niższym zakresie obrotów. Często "strzela" w tłumik, szczególnie przy redukcji i próbie utrzymania obrotów np 3500. Po około 10 min pracy silnika jazda jest niemożliwa. ?wieca mocno okopcona na czarno. ?wieca, filtr powietrza, przewody, ga 1/4 nik sprawdzone. Jeśli ktoś mógłby pomóc byłbym wdzięczny. Z góry dzięki. sorry jeśli powieliłem pytanie ale szukałem i nie znalazłem nic coby pasowało.
Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 874 Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-08-30, 13:35
Cytat:
sorry jeśli powieliłem pytanie ale szukałem i nie znalazłem nic coby pasowało.
Sorry jeśli powieliłem odpowiedzi ale nic innego nie przyszło mi do głowy
Sprawd 1/4 jeszcze raz ga 1/4 nik oraz luzy zaworowe.
Sprawdzając ga 1/4 nik zwróć również uwagę na jego połączenie czy oby jest wszystko szczelne, następnie sprawd 1/4 sam króciec czy nie jest pęknięty (metoda na papierosa)
pojawiło się to po około 1000 km po wymianie łańcucha rozrządu, być może to luz na zaworach. bede probowal
Cezary [Usunięty]
Wysłany: 2013-08-30, 21:32
Jeśli tak jak w nagłówku - świeca czarna - to znaczy, że mieszanka za bogata. Zakładając, że filtr powietrza jest OK, należałoby wkręcić śrubę mieszanki aż do wyczuwalnego stłumienia, potem nieco wykręcić. Jak nadal czarna, trzeba by wymienić dyszę główną na mniejszą, ale w taką konieczność nie wierzę, jeśli dotąd było dobrze. Na pewno czarna świeca nie ma nic wspólnego z zaworami ani łańcuszkiem rozrządu.
NomadmaN [Usunięty]
Wysłany: 2013-08-31, 09:35
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
NomadmaN [Usunięty]
Wysłany: 2013-09-05, 20:17
No i moto działa. Cezary miales racje. Zły sklad mieszanki. Po mimo wszystko wymieniłem filtr powietrza na nowy delikatne regulacje gaznika i hula, tylko jeszcze w tłumik strzela przy gwałtownym odpuszczeniu gazu. Ale da sie z tym zyc. Jeszcze raz dzieki wszystkim za podpowiedzi szczegolnnie dla Ciebie Cezary. Pozdr.
marcinek9511 [Usunięty]
Wysłany: 2014-03-18, 17:09
Mam jeszcze jeden problem a mianowicie gdy silnik jest zimny chodzi normalnie lecz po kilkunastu sekundach zaczyna przerywać i spadać z obrotów i wtedy muszę go trzymać na obrotach lecz i tak nie da się je 1/4 dzić, regulowałem już mieszankę śrubką w ga 1/4 niku lecz to nic nie pomogło i świeca jest cała czarna z sadzy, macie jakieś pomysły bo już ręce opadają, z góry dzięki za odpowiedzi.
Posty przeniesiony z innego tematu. Marcinek pisz w odpowiednich tematach. - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2014-03-18, 19:40, w całości zmieniany 1 raz
Ssanie ssaniem, zgadzam się z Alibabą, ale w czasach kiedy WSK i Dezamet były na topie, opisane objawy były często spowodowane zbyt pó 1/4 nym zapłonem!
Zwłaszcza jeśli zubożenie mieszanki pomogło, a strzały w tłumik pozostały kierowałbym się w tę stronę.
Nie wiem na ile skomputeryzowany jest układ zapłonowy w Dominie, ale w ETZ na przykład, mimo elektronicznego zapłonu, czujnik halla był montowany na pływającej płytce, którą można było przemieszczać w zakresie kilku stopni.
Zastanów się czy to nie jest podobny przypadek?
Zwłaszcza jeśli twoje moto, mimo dziwnego zachowania, ponadnaturalnie zyskało na pierd..tego..lnięciu w zakresie bardzo wysokich obrotów. Jeśli ma nienaturalnie korzystną charakterystykę po wkręceniu się, to do mieszanki dodałbym zbyt pó 1/4 ny zapłon
+ zastanowiłbym się czemu nagle zaczęła lać mieszankę ??? ktoś ci śrubkę celowo przekręcił ?
Jesli to wykluczasz, to być może właśnie właściwie ustawiłeś ubogą mieszankę dla mocno pó 1/4 nego zapłonu i teraz z każdym suwem wypalasz sobie gniazda zaworowe na wydechu, bo temperatury spalania wzrosły w tym przypadku radykalnie!
Dodam jeszcze nieistotną ciekawostkę: dwusuw z odpowiednio rozregulowanym zapłonem potrafi pracować równie dobrze w przód i w tył! SAM mieliłem moją wioskową wueską zapaloną na pych do tyłu! W przypadku 4T taki test niestety nie przejdzie, ale w dawnych czasach często był stosowany w celu szybkiego zdiagnozowania zbytnio przyspieszonego zapłonu :P
Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 874 Skąd: Żywiec
Wysłany: 2014-03-21, 07:04
marcinek9511 napisał/a:
regulowałem już mieszankę śrubką w ga 1/4 niku lecz to nic nie pomogło i świeca jest cała czarna z sadzy
Albo 1/4 le regulowałeś, albo koledzy sugerujący ssanie mają rację - sprawd 1/4 obie rzeczy
OFF TOP
zetembe napisał/a:
Dodam jeszcze nieistotną ciekawostkę: dwusuw z odpowiednio rozregulowanym zapłonem potrafi pracować równie dobrze w przód i w tył! SAM mieliłem moją wioskową wueską zapaloną na pych do tyłu! W przypadku 4T taki test niestety nie przejdzie, ale w dawnych czasach często był stosowany w celu szybkiego zdiagnozowania zbytnio przyspieszonego zapłonu :P
W MZ 250 potrafiłem włączyć 5 biegów wstecznych (sprawić by silnik pracował "do tyłu) trzymając wciśnięty hamulec przedni i przyduszając poprzez puszczanie sprzęgła na 1 bez gazu. W odpowiednim momencie trzeba było wcisnąc sprzęgło spowrotem żeby moto nie zgasł i największy FUN był wtedy z palenia gumy - do tyłu wychodziło to wręcz rewelacyjnie.
Jeszcze raz przepraszam za off top - ale taka nostalgia mnie dopadła
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum