Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Moto-czkawka
Autor Wiadomość
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-22, 05:28   Moto-czkawka

Ostatnio obserwuję wzmożoną czkawkę na wolnych obrotach. To zjawisko zawsze zresztą towarzyszyło zawsze mojej XBRce. Na wolnych obrotach motocykl chwilę pracuje regularnie, po czym nagle mu się czka, obroty spadają nagle o 500 a często silnik gaśnie. Zawsze mam problem przy mierzeniu poziomu oleju, bo rzadko udaje mi się, by zdołał pracować na wolnych obrotach przez 3 minuty. Zwykle do tego czasu zdąży samoczynnie zgasnąć, więc zwykle trzymam rękę na manetce i w razie potrzeby szybko reaguję.
Mogę powiedzieć, że to już drugi silnik, który się tak zachowuje, bo po modyfikacjach jest to już w 80% Dominator.

Ostatnio miałem obroty ustawione na 2000 a i tak w czasie jazdy parę razy silnik mi gasł, tj. po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu gazu. A to już jest wkurzające.

Czy ktoś zna przyczyny czkawki i wie, co się z tym robi (tylko nie mówcie, że trzeba silnik przestraszyć)?
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-08-22, 07:08   

Cezary napisał/a:
Czy ktoś zna przyczyny czkawki i wie, co się z tym robi (tylko nie mówcie, że trzeba silnik przestraszyć)?


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jak nie chcesz go straszyć, fakt wtedy może zacząć się jąkać - daj mu cukru albo szklankę wody ;-)

A tak serio mój kiedyś też miał czkawkę, bardzo rzadko gasł podczas zmiany biegów, natomiast podczas postoju na wolnych obrotach często mu się zdarzyło.
Ja niestety za pó 1/4 no się zorientowałem że wypadanie zapłonów spowodowane było u mnie uszkodzonym modułem.

Nie wiem czy to właściwy trop jeśli chodzi o twoje moto ale chyba stosunkowo łatwo to sprawdzić
Już po przelutowaniu modułu stwierdziłem że mogłem przecież "pomierzyc" cewkę WN jeśli jest sprawna założyć na świecę fajkę z takim super bajeranckim światełkiem jak za czasów motorynki stosowałem i obserwować czy w momencie kiedy moto dostaje czkawki lampka błysnęła czy nie (iskra była czy nie).
Oczywiście cała operacja tylko na 100% sprawnej świecy
 
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-22, 08:42   

Oczywiście sprawd 1/4 to co napisał nx-rider a ode mnie zobacz w jakim stanie jest przewód zasilający pompkę przyśpieszającą (ten który zaczyna się przy króćcu w ga 1/4 niku i idzie górą do pompki z tyłu po prawej stronie).
Kiedyś go przez przypadek przeciąłem i miałem coś takiego tylko w o wiele większym natężeniu.
 
     
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-22, 22:18   

Ja stawiam na dekompresator... Była o tym mowa w kilku postach... Ktoś kiedyś nawet wstawił schemat, co trzeba wymieniać (jakieś sprężynki czy cuś....). Wpisz w zakładce SZUKAJ - dekompresator... U mnie tak właśnie też jest... I też mnię to wkurza.... Pozdro..

http://hondadominator.pl/...esator&start=15


Oooo tu! Znalazłem:

http://hondadominator.pl/...der=asc&start=0
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-23, 04:58   

ptasiu napisał/a:
Ja stawiam na dekompresator...

U mnie ten motyw odpada - dekompresator jest na linkę. Moduł raczej też odpada, bo zakładam drugi, od chińskich skuterków i jest podobnie.
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-23, 11:16   

Podstaw gaznik od sprawnego motora, sprawdz czy gdzies nie ciagnie falszywego powietrza, u mnie bylo tak samo ze na zimnym chodził ok ale jak sie tylko rozgrzał to pracował dziwacznie i gasł, przyczyna to nieodbijajace ssanie taki kupiłem motylek ze musialem go przypiłowac zeby odbiało do konca ssanie ok.
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-23, 20:16   

Ja oprócz przypiłowania skróciłem jeszcze śrubkę regulacyjną, mieszankę mam wykręconą 3.25, wymieniłem przewody podciśnieniowe i połatałem małą membranę(podciśnienie odpowiada za mieszankę przy schodzeniu silnika z obrotów przy zamkniętej przepustnicy) obecnie obroty po rozgrzaniu trzymają się na 1100-1200 obr no i nie gaśnie przy dojazdach do świateł
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-12, 17:35   

Czkawka definitywnie skończona. Winna była zbyt bogata mieszanka. Problem ustąpił po wymianie dyszy głównej na nieco mniejszą.
W dodatku wolne obroty mogę ustawić nawet na 1000 i przy gorącym silniku utrzymują się.
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-10-12, 19:38   

Cezary, no to gratki :mrgreen: mam nadzieje,że teraz częściej będziemy się widywać .Napisz jeszcze rozmiary dysz
 
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-12, 20:13   

Teraz mam 120. Wiem, że to duzo mniej niż oryginał, ale ja mam ten wałek :sportowy" od ?wiątka. Niemniej co do zasady redukcja dyszy o 5 powinna załatwić sprawę. W Larsonie jest cała rozmiarówka. Dysza występuje jako typ KJ.
 
     
fiacik69
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-31, 15:02   

ja wymienilem deko a czkawke ma nadal
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-31, 18:08   

Ja wymieniłem silnik, a czkawka została.
 
     
fiacik69
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-31, 20:49   

czyli modul
 
     
Cezary
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-01, 04:26   

Oryginalny moduł został otwarty i przelutowany. Do tego mam dwa inne, jeden to moduł z Chińczyka, a drugi - programowalny. Na każdym czkawka występuje, choć z różnym natężeniem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12