Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Problem po remoncie (SLR)
Autor Wiadomość
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-08-19, 15:04   

adiSLR650 napisał/a:
Ja sam jestem mechanikiem


adiSLR650 napisał/a:
Co to jest ten TPS na pewno nie ma nic wspólnego z mieszanką to urządzenie jest wstanie ustawiać przepustnicę nie sądze.


Throttle Position Sensor (TPS)
 
 
     
adiSLR650
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-19, 20:43   

Dobra skrót rozszerzony ale nadal nie wiem z czym jest to połączone? wiadomo nie jestem specem od tych gadżetów elektronicznych ale mam własny warsztat zajebisty
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-08-19, 21:02   

adiSLR650, moduł do ga 1/4 nika z TPSem ma 20 pinową wtyczke,i dziewięć "wypustek" położenia czujnika wału do impulstora

poczytaj ten temat http://hondadominator.pl/...er=asc&start=60



co nie zmienia faktu,że coś Spitoliłeś podczas remontu,fajnie,ze Jesteś mechanikiem ale z zakładaniem starej uszczelki pod głowice dałeś dupy ;-)

z mojej strony to wszystko w temacie
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-08-20, 05:46   

Raviking, skąd ja to zdjęcie pamiętam :mrgreen: .
Byłem po remoncie u Adriana (to właśnie On zmieniał mi opony) warsztat OK moto też chodziło elegancko ale przed remontem mówiłem Ci Adi że zostawić starą to możesz pod deklem czapki a nie pod głowicą. Może akurat się udało ale zawsze będą wątpliwości czy aby nie too właśnie jest powodem.
 
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-20, 10:19   

Ja uszczelek pod pokrywą nie wymieniałem już kilka lat po tym jak kupiłem nową i pocił się bardziej niż na starej :lol: trzeba ją tylko ładnie wyczyścić + sylikon i heja
Ile to 120zł za uszczelkę w porównaniu do ceny nowego tłoka i szlifu...
 
     
adiSLR650
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-20, 11:04   

No dobra ale co może się stać wiadomo że nie powinno się składać na starej ale co sprawdzę ciśnienie nie wiem jakie ma być 12bar coś takiego pewnie i jak będzie ok to zostawię narazie

Na pewno usczelka nie jest powodem kopcenie na czarno na wysokich obrotach olej spala się w innym kolorze tylko z rana na siwo kopci minimalnie. Jak zdejmowałem głowicę to uszczelka nawet się nie przykleiła :mrgreen: a to parę razy już było :roll:
Ostatnio zmieniony przez managa 2013-08-20, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Agathocles 
ZIELARZ POLSKI


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 222
Skąd: Gorzyce/Nürnberg
Wysłany: 2013-08-20, 11:56   

adiSLR650 napisał/a:
sprawdzę ciśnienie nie wiem jakie ma być 12bar

W serwisowce jest napisane jakie ma byc...

adiSLR650 napisał/a:
Na pewno usczelka nie jest powodem kopcenie na czarno na wysokich obrotach olej spala się w innym kolorze tylko z rana na siwo kopci minimalnie. Jak zdejmowałem głowicę to uszczelka nawet się nie przykleiła :mrgreen: a to parę razy już było :roll:

Chociaz patrzac na ten slowotok, szczerze watpie czy takie cos jak serwisowka bedzie do ogarniecia. A juz nie daj boze po niemiecku :lol:
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-08-20, 12:40   

Cytat:
W serwisowce jest napisane jakie ma byc...

Agathocles zawsze jesteś tak pomocny ?

O ile pamiętam to honda podaje ciśnienie 125kPa - oczywiście nx 650, ale seler powinien mieć podobnie a właściwie tak samo
Jak znajdę jaki jest limit to podeślę

Dobra już mam limit ciśnienia (sprężania) dla nx 650 z roczników 88'-89' wynosi od 10,5 do 12,5 kg/cm2
 
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-20, 13:20   

nx-rider napisał/a:

Dobra już mam limit ciśnienia (sprężania) dla nx 650 z roczników 88'-89' wynosi od 10,5 do 12,5 kg/cm2

Potem były jakieś zmiany w silnikach że tylko dla tych roczników podałeś?

I co do kopcenia na czarno to pewne to ssanie, może przepustnica się wytarła.
A jak ze spalaniem?
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-08-20, 13:36   

Damianel napisał/a:
Potem były jakieś zmiany w silnikach że tylko dla tych roczników podałeś?


Serwisówka której używam jest na te właśnie lata więc je przytoczyłem. Nawet jeśli były jakieś zmiany i to na minus to po zrobieniu kapitalki góry silnika nie ma mowy aby ciśnienie było niższe niż limit czyli 10,5 i to przy założeniu że jeszcze nie wszystko się ułożyło (dotarło) jak trzeba bo potem powinno wzrosnąć

AdiSLR kilka pytań aby to uporządkować
- czy oprócz wymiany tłoka wraz ze szlifem wymieniłeś pierścienie? (w brew pozorom to nie jest głupie pytanie)
- na jaką wartość został dopasowany tłok 0,06 czy 0,07 a może na inną?
- ile masz zrobione km od remontu?

Damianel napisał/a:
I co do kopcenia na czarno to pewne to ssanie, może przepustnica się wytarła.

Pamiętam jak nie mogłem dojść do ładu z MZ 250 nie chciała palić, gasła nonstop ją zalewało. Rozbierałem ga 1/4 nik i nic nie wyglądało podejrzanie dopóki się nie zainteresowałem dla czego na przepustnicy od ssania jest jakiś minimalny czarny nalot, wtedy się okazało że jej uszczelniacz delikatnie się rozpuścił po latach eksploatacji - wystarczyło polerować przepustnice i wymienić oring - rezultat nie ten motor co przedtem.

Dlatego właśnie jak rozbierałem do czyszczenia ga 1/4 nik w nx delikatnie wszystko przepolerowałem i wymieniłem gumki.

Adi najpierw odpowiedz na moje pytania a wtedy może coś zaradzimy
 
 
     
adiSLR650
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-20, 14:16   

Tłok jest nowy pierścienie nowe nie wiem na jaką wartość jest dopasowany robiła to firma we Wrocławiu dopasowywali tłok firmy OMP. Sprawdzałem to ssanie było niedomknięte i jak odłączyłem linkę to wyra 1/4 nie sprężyna wciągła linkę głębiej była naciągnięta narazie nie je 1/4 dziłem wiele i nie mam licznika ale wydaje mi się że pali dużo szczerze to nawet bez filtra dymił i strzela aż w siedzenie waliło. Gumki ta od przepustnicy ssania wygląda ok

DSC05283.JPG
W takim stanie jest ta przepustnica
Plik ściągnięto 127 raz(y) 1,6 MB

DSC05284.JPG
Plik ściągnięto 92 raz(y) 1,5 MB

 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-08-20, 14:41   

adiSLR650 napisał/a:
tylko z rana na siwo kopci minimalnie

usczelniacze nie trzymają

adiSLR650 napisał/a:
Na pewno usczelka nie jest powodem kopcenie na czarno

z tym się zgodze,obstawiam na zasyfiony ga 1/4 nik.Masz dostęp do myjki ultradzwiękowej ?
Może skład mieszanki? jak śrubka? może nie ma na niej oringu ?
 
 
     
adiSLR650
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-20, 15:28   

Uszczelniacze nowe ssące ga 1/4 nik błysk tylko nie wiem co to jest przy ga 1/4 niku taka mała membrana ze sprężynką :!:
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-08-20, 16:06   

air cut,zawór powietrza ,rozbierałeś ? może założyłes odwrotnie ?
Uszczelniacze na wydechach dostają "popalić" w przenośni i dosłownie

ga 1/4 nik .JPG
Plik ściągnięto 131 raz(y) 589,63 KB

 
 
     
adiSLR650
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-20, 17:57   

Kupiłem kiedyś uszczelniacze zaworowe jeden z nich spadał z zaworu prawego nie pomagało nawet zmiana storn ale postanowiłem założyć stare do dzisiaj je 1/4 dzi. Gdy uszczelniacz spadał to było wyra 1/4 nie widać że lał się olej po zaworze.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15