Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Problem po remoncie (SLR)
Autor Wiadomość
adiSLR650
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-16, 11:11   Problem po remoncie (SLR)

Witam niedawno założyłem nowy tłok + szlif motor chodzi gorzej jak przed remontem czy może to być wina tylko ga 1/4 nika czy coś jeszcze może być przyczyną? lipa straszna nie wiem co robić dodam że rozrząd jest dobrze ustawiony, zostawiłem tylko uszczelkę pod głowicę starą bo wyglądała dobrze ale jak kopci na czarno to raczej nie brałby oleju z pod uszczelki i ta świeca cały czas czarna regulacja ga 1/4 nika nic nie daje, nawet filtr powietrza zdjełem.
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-16, 11:53   

U mnie dymiło na czarno, jak był zabity filtr powietrza i ssanie nie odbijało do końca, musialem przyszlifowac ten motylek od ssania
 
     
adiSLR650
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-16, 12:05   

też tak myślałęm że może ssanie nie dochodzić do końca tylko że świeca jest czarna i parę dni chodzi fajnie a po np 4 dniach już nie pali świece czyszczę i pali od strzałą nie wiem coś skombinuje
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-16, 12:26   

Moze uszczelniacze na zaworach ? ale to by dymił na siwo.
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-08-16, 14:04   

napredzej to ssanie by dawalo takie objawy
opisz dokladniej to 'chodzi gorzej niz przed'
 
     
adiSLR650
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-16, 14:38   

Przede wszystkim silnik przed rozbiórką miał wysokie obroty mimo że brał olej bardzo ale lepiej palił ale też świece miał czarną i się grzał do 150C teraz mniej ok 120C ale pojeżdze tak parę dni popiecuje trochę i zostawię do ostygnięcia to na drugi dzień nie zapali może wina świecy ale nie koloru nie wiem ga 1/4 nik może ma jakiś sekrety kanał który jest zatkany nie wiem.
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-08-16, 15:33   

adiSLR650, jak chodzi to przynajmniej nie wydaje niepokojących dzwięków ;-) . Szukaj na podmiankę ga 1/4 nika i tyle.
 
 
     
adiSLR650
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-16, 20:19   

Wojtekk do mnie masz nie daleko :-D jak byś miał kiedyś wolny czas to wpadnij to podmienimy jak
możesz oczywiscie?
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-08-16, 20:54   

adiSLR650, no z czasem kiepsko ale jak by co to no problem. Tylko wiesz co, w slr jest ga 1/4 nik z tps-em a u mnie nie ma tego ustrojstwa. Najlepiej
zapodać ga 1/4 nik ori. Chłopaki z Bodzanowa powinni mieć z tego vigora co brałem silnik.
 
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-17, 09:05   

Wyjmij raz jeszcze ga 1/4 nik przyświeć jakąś latarką w kanał od ssania z jednej strony i z drugiej zobacz czy na pewno zamyka się do końca u mnie linka się minimalnie zawieszała i też był mały cyrk przez chwile no i wiadomo po wymianie tłoka i szlifie silnik się uszczelnił potrzebuje innej mieszanki więc też skład na wolnych musisz ustawić, sprawd 1/4 jak membrany. W swoim ga 1/4 niku miałem jeszcze taką usterkę że widełki które podnoszą przepustnice podciśnieniową razem ze skrzydełkową po prostu przyrdzewiały i kolejne cyrk więc dobrze obadaj gaziora.
Jeśli uważasz że może być gdzieś przypchany to daj go na myjkę ultra d 1/4 więkową ale mając za bogato to na pewno nie jest to wina przypchania :-P
Jeśli w swoim ga 1/4 niku masz TPSa to spróbuj go odpiąć możliwe że coś się w nim zacięło i leje paliwem ale jak odpinałem TPSy w motocyklach to nie czułem różnicy on tylko delikatnie wzbogaca mieszankę na zadanych obrotach.

Ogólnie rzecz biorąc ja bym stawiał na ssanie ;-)

I powiem ci ze swojego doświadczenia bo też kiedyś byłem zmuszony złożyć na starej uszczelce pod głowice to tylko kwestia kilkuset km jak uszczelka zacznie się pocić i będzie puszczać, stać cie było na tłok to i uszczelkę było kupić. Oszczędny dwa razy płaci...
Czym przykręcałeś głowice?

A i jeśli byś już myślał na zmianą ga 1/4 nika to pomyśl na mechanicznym od XR600 sam myślę czy by nie wsadzić tego do swojego :lol:
 
     
Agathocles 
ZIELARZ POLSKI


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 222
Skąd: Gorzyce/Nürnberg
Wysłany: 2013-08-17, 18:22   

Ale co ma wspólnego ga 1/4 nik z remontem cylindra? Był ga 1/4 nik rozbierany? Nie? No to coś jest 1/4 le poskładane. Kto daje stara uszczelkę pod głowicę?!
 
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-17, 19:54   

Wiesz Agathocles przy takiej wymianie trzeba wyregulować ga 1/4 nik na nowo ale co do uszczelki to powiedzieć że wyglądała ok jest śmiesznym stwierdzeniem...
Wiesz w ogóle jak działa uszczelka pod głowice? To blacha z przetłoczeniem które dopasowuje się do powierzchni stykowych w dodatku jest pokryta powłoką która przy pierwszym zagrzaniu się wulkanizuje nie ma możliwości żeby uszczelniała tak samo dwa razy.
I samo przykręcanie głowicy jeśli nie zrobisz tego w odpowiedni sposób z takimi samymi siłami to śruba przykręcona lżej będzie puszczać uszczelke i dupablada.
Prędzej czy pó 1/4 niej będziesz musiał ją wymienić więc zrób to teraz i skręć wszystko jak należy będziesz przynajmniej tego pewien.
Potem jest strach kupować motocykl w Polsce bo każdy próbuje sam naprawiać nie każdy potrafi i rozbierając silnik widzisz że uszczelka pod cylindrem jest z opakowania po paście colgate :lol: kiedyś trafiłem na coś takiego powaga :mrgreen:
 
     
Agathocles 
ZIELARZ POLSKI


Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 222
Skąd: Gorzyce/Nürnberg
Wysłany: 2013-08-17, 21:37   

Ja właśnie dzisiaj skończyłem składać i odpaliłem DR650 w którym pierwotnie głowica i cylinder były położone na starych uszczelkach i silikonie. Makabra.

Z tą regulacją ga 1/4 nika polemizowałbym. Co tam chcesz regulować? Wolne obroty? W tej DR wsadziłem ga 1/4 nik tak jak był i odpaliła od strzała. Tylko że DR jest dobrze poskładana i dzisiaj zrobiła pierwsze 100km :-P

Tak więc też radzę jeszcze raz to rozebrać i poskładać jak jest w książce napisane ;-)

PS. DRa jest kupiona w Polsce, z okolic Krakowa :->

http://www.youtube.com/watch?v=DatPmzHMj0s
 
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-18, 02:23   

Agathocles napisał/a:
Z tą regulacją ga 1/4 nika polemizowałbym. Co tam chcesz regulować? Wolne obroty?

W sumie racja.
no nie ma co tu dużo gadać musisz rozłożyć i złożyć jak powinno na nowych uszczelkach i kluczem dynamometrycznym ale nie tym w łokciu

Agathocles też nie twierdze że każdy motor u nas jest zajechany ale widzimy jak ludzie składają sprzęty do kupy :lol:
i słowo kupa nabiera tu nowego znaczenia :lol:
 
     
adiSLR650
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-19, 14:58   

Ja sam jestem mechanikiem i głowicę dokręcałem z momętem 38Nm a usczelka była już wymieniana tylko że uszczelniacz mi spadł na zaworze wydechowym badziewie kupiłem jakieś
stąd ponowne rozebranie głowicy, sam wymieniałem wszystko rozrząd też sam ustawiałem banał ale dla pewności sprawdziłem jeszcze raz. Ga 1/4 nik wygląda idealnie membrana bez dziur, widełki co ją wstępnie unoszą też świecą jak nowe ale sprawdziłem ssanie faktycznie było niedomknięte stąd czarna świeca i na świecy był taki nagar miękki że szmatą schodził czyli nie dopalał mieszanki jak skręcałem głowice to w miejscach ciśnieniowych dałem cięką warstwę silikonu i jak na razie je 1/4 dzi moc ma tylko czarna świeca jest nie puszcza przez uszczelkę. a nie będę kupował nowej bo kosztuje 120zł
śmiech na sali do aut są tańsze. Co to jest ten TPS na pewno nie ma nic wspólnego z mieszanką to urządzenie jest wstanie ustawiać przepustnicę nie sądze.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13