w silniku sa jakies resztki obcego ciała drobne grudki.
druga sprawa to łozyska główne wału, mają zero luzu ale troszke szumią, ile takie łozyska kosztuja nie mówie o orginalnych z hondy ale o japońskim odpowiedniku, bo jakbym mial za dwa łozyska dac 500zl to
żeby sprawdzić łożyska musisz je umyć do czysta benzyna ekstrakcyjną, dopiero jak nie będzie tam ani kropli oleju poczujesz czy pracują dobrze czy nie
mozna je kupic za 200zl chyba, gdzies jest opis jakie to
co do wałka to nie wiem
Teraz zastanawiam sie nad tłokiem, chcialbym jak najwiekszy dla ciut wiekszego momentu i mocy. Z wossnerów najwiekszy to 101,93, dowiedzialem sie równiez ze mozna dostac i wieksze ale w USA trzaby miec znajomego, sa 675cm, nawet 720cm :) jakby byla mozliwosc zakupienia w PL w przyziemnej cenie pewnie bym sie zastanawiał. Druga sprawa czyli jakbym zakupil tego wossnera jak go pasowac z cylindrem czy na 0,06 czy tak jak pisze na pudelku 0,07
Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 874 Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-09-02, 12:06
blaadee napisał/a:
Druga sprawa czyli jakbym zakupil tego wossnera jak go pasowac z cylindrem czy na 0,06 czy tak jak pisze na pudelku 0,07
Przecież nie będziesz robił szlifu sam w piwnicy tylko jak sądzę oddasz do zakładu który się w tym specjalizuje a oni niejako decydują za Ciebie. Większość robi pasowanie 0,07 i jak się uprzesz że chcesz 0,06 to pewnie zrobią ale mogą odmówić udzielenia gwarancji
blaadee [Usunięty]
Wysłany: 2013-09-02, 13:01
Ciekawe tłoki sa na ebayu ponoc od hondy xr 650 podchodza, tłoki wiesco 102,41 166$, ale nigdy nie kupowałem na ebayu i nie wiem jaki bylby calkowity koszt z dostawą
http://www.ebay.com/sch/i...+xr650&_sacat=0
Niewiem czy sie bawic w dolary itd... czy kupic najwiekszego Wossnera i tyle.
Jak to jest z tym stopniem sprezania hmm czy warto kupic takiego tłoka gdzie sprezanie jest wyzsze, czy trzeba tez zmieniac gaznik.
Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 874 Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-09-02, 14:17
blaadee napisał/a:
tłoki wiesco 102,41 166$, ale nigdy nie kupowałem na ebayu i nie wiem jaki bylby calkowity koszt z dostawą
w aukcji masz zakładkę "Shipping and payments" gdzie podają że koszt przesyłki do Niemiec to 59,95$, jeśli wysyłają do Polski to koszt będzie podobny.
blaadee napisał/a:
czy kupic najwiekszego Wossnera i tyle.
Kurde blaadee ty serio z tym powiększaniem cylindra ???
Sam pomysł zwiększenia pojemności jest O.K. ale nie w ten sposób ! Pytałeś na "SzouBoks" i napisałem Ci że można policzyć i to dokładnie o ile się zwiększy pojemność. Nadal nie chcę mi się liczyć dokładnie więc zobrazuję Ci to tak:
oryginalny tłok ma średnicę około 100 mm
tłok który chcesz sprowadzić ma średnicę 102,41mm
nadwymiar to 2,41% więc 650cm3 + 2,41% = 665cm3
zyskałeś całe 15 cm3
Tu proszę całe szanowne grono o nie doktoryzowanie się nad sposobem obliczeń. Wiem nie tak się to liczy aby było dokładnie - chodzi tylko nakreślenie że wymiana tłoka na większy to nie jest dobra droga w tym przypadku do podniesienia mocy
a teraz pytanie:
- czy "mięsa na tulei cylindra wystarczy ?
- czy inny kształt denka tłoka nie spowoduje problemów związanych z zawirowaniem mieszanki?
- co zrobisz z cylindrem jeśli się okaże że nie działa w tej konfiguracji wstawisz tuleję na nowo czy kupisz cały nowy cylinder?
Oczywiście znaczne (zauważalne) zwiększenie pojemności wcale nie jest łatwiejsze ani nie przynosi z sobą trudności, wtedy pytania są inne:
- jak ustawić ga 1/4 nik, jakich użyć dysz bo oryginały nie dają rady?
- co zrobić z wałkiem rozrządu?
- czy wytrzyma korba i łożyska
Ale te wszystkie problemy ktoś tu już przerabiał a właściwie przerabia (chyba Cezary) więc on powie więcej
Podsumowując
Czy ty na prawdę masz mało kłopotów w życiu i nie będziesz miał w przyszłości się o co martwic ???
Napraw ten motor jak "Bóg przykazał" i przestań kombinować, a jak masz za dużo $ w portfelu to podeślę Ci mój nr konta
Blaadee ja nie chcę Cię urazić, chcę Ci uzmysłowić że brniesz w temat który łatwy wydaje się tylko gimnazjalnemu tuningowcowi amatorowi i którego możesz bardzo żałować
michal_dr350 [Usunięty]
Wysłany: 2013-09-02, 14:37
nx-rider napisał/a:
Czy ty na prawdę masz mało kłopotów w życiu i nie będziesz miał w przyszłości się o co martwic ???
Napraw ten motor jak "Bóg przykazał" i przestań kombinować, a jak masz za dużo $ w portfelu to podeślę Ci mój nr konta
Blaadee ja nie chcę Cię urazić, chcę Ci uzmysłowić że brniesz w temat który łatwy wydaje się tylko gimnazjalnemu tuningowcowi amatorowi i którego możesz bardzo żałować
nic dodać nic ująć
masz kasę na wossnera, to kupuj wossnera, zawie 1/4 cylinder do zakładu niech pomierzą i powiedzą ci jaki nadwymiar masz kupić i tyle w temacie tłokowo cylindrowym
blaadee [Usunięty]
Wysłany: 2013-09-02, 14:51
Pisałem do kilku dominatorowców którzy stosowali tloki kute wossnera 100,00 i 101,93 mówili ze motor wyraznie lepiej pracuje, czytam równiez po forach tu i tam i nikt nie pisal ze po zmianie tłoka na wiekszy silnik pracuje gorzej. Co do pojemnoisci to ja juz nie wiem, w dowodzie pisze mi 639cm na cylindrze pisze 644cm. Skoro bede robił szlifa to juz władował bym wiekszy tłok. Waga tłoka orginalnego (komplet nominal) jest ciezszy o 50g od Wossnera o srednicy 101,93. Nikt chyba nie ma za duzo $ cena tłoka jest stała niezaleznie od wielkosci chyba nie robia tloki o wiekszej pojemnosci i sprezaniu zeby moto gorzej pracowało
http://www.youtube.com/wa...56AF485D4471674
jak widac przerabiają nawet na 750cm
Ostatnio zmieniony przez blaadee 2013-09-02, 19:51, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-09-02, 19:03
Raviking,
blaadee, zakładając tłok wossnera zwiększasz stopień spreżania więc powinieneś odczuć wzrost mocy. Zapodaj odpowiedni wydech do tego, filtr powietrza i dysze i będzie o niebo lepiej.
Druga sprawa czyli jakbym zakupil tego wossnera jak go pasowac z cylindrem czy na 0,06 czy tak jak pisze na pudelku 0,07
Przecież nie będziesz robił szlifu sam w piwnicy tylko jak sądzę oddasz do zakładu który się w tym specjalizuje a oni niejako decydują za Ciebie. Większość robi pasowanie 0,07 i jak się uprzesz że chcesz 0,06 to pewnie zrobią ale mogą odmówić udzielenia gwarancji
Na fachowcach bym tak do końca nie polegał. W zakładzie gdzie robiłem szlif, tłukłem szlifierzowi kilka razy żeby zrobił na 0,07. A on na to: "Panie na własne ryzyko, bo wszystkie silniki chłodzone powietrzem robię na 0,10 "
blaadee jeżeli starczy Ci czasu, funduszy i chęci by przerabiać silnik w tym kierunku to spox działaj i chwal się efektami
Jednak czasami kombinatoryką można uzyskać zupełnie odwrotny efekt. Ja wychodzę z założenia, że po japońcach nie ma co za bardzo poprawiać (chyba że ma się dużą wiedzę w danym kierunku).
Jeżeli motocykl zostanie u Ciebie na kilka sezonów to bierz części z górnej półki, jeżeli nie to też z górnej - żeby nikt w przyszłości na tobie psów nie wieszał
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-09-02, 19:56
ale właśnie na wossnerze miałem zrobione pasowanie na 0.06 chociaż na pudełku było napisane 0,07.
Wossner jest kuty z żeliwa i robi się wiekszy jak się rozgrzeje,a ori jest stop alu
aaaa i na koniec napisze Wam,żeby mieć więcej mocy na kole nie trza kombinować z tłokami i dyszami....jest prostszy patent... Ci co je 1/4 dzili moim byłym NXem chyba potwierdzą
aaa i nowy właściciel na pewno to potwierdzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum