Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwny objaw
Autor Wiadomość
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-23, 15:16   

michal_dr350 napisał/a:
O tego to nie wiedziałem, ale np słyszałem że nmr robi szlify cylindrów w świdniku :-)

Hehe oni mają swoje dojścia ale szef i właściciel to profesjonalista i wybiera tylko najlepsze usługi wiem bo pracowałem z nimi ;-)

michal_dr350 napisał/a:
a no jest nas trochę z pięknego wschodu :mrgreen: okolice chełma ;-)

to jak będziesz wolny w terminie 6-8.09 polecam
http://suzukidr.pl/forum/...=17720&page=0#8
tereny mamy naprawdę zajebiste ekipa też będzie spoko więc zapraszam w imieniu kolegi Trocina :-P ja mam poprawkę 6 ale postaram się przyjechać na sobotę

blaadee napisał/a:
Niestety ale bede musiał sciagnac cylinder bo wydaje mi sie ze jest jakis luz na tłoku lub zworzniu, mianowicie daje przykladowo 4 bieg i szarpiac kołem tylnym cos puka przy tłoku :-/ głównej sróby zaslepki przy wale nie moge odkrecic poniewaz ktos tam obrobił srube. Wydaje mi sie ze warto to sprawdzic teraz niz pózniej rozdzierac jeszcze raz wszystko :roll:

Jak dla mnie to dzwięk kasującego się luzu na wałku wyrównoważającym bo gdy korba taki luz miała to na poprzednim filmiku widzielibyśmy jak wychodzi bokiem :lol:
A co do tej nakrętki tez tak miałem polecam delikatnie nacinać szlifierką żeby nie dojść do gwintu w deklu i zbijać nakrętkę śrubokrętem i młotkiem ja tak zrobiłem i wsadziłem zaślepkę od XL bo jest na wewnętrzny i zawsze lepiej ;-)
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-23, 16:24   

ten stukot przesladuje mnie od łebka, czyli jakies 18 lat temu mialem etz-mz 250 electronik i zawsze dawalem po pizdzie i co 1,5 roku remont i tak z 3 remonty zrobilem :) no i teraz widze ze mam powrót do przeszłosci :shock: silnik rozdarłem bo sie cos własnie w nim tłucze :idea: najwyrazniej brzeczy góra tłoka, bo jak przesówam tłok miedzy góra, a dołem to równiez przesówa sie stukot tam gdzie jest tłok, a korba nie wyszła bokiem bo niezajechałem go do końca :arrow: wszystko zaczeło sie od strzelenia w rure, moze pękł tłok na sworzniu nie wiem trzeba sciagnac cylinder.
Ucho przytykam centralnie do tłoka jak jest w górnym punkcie i to tam puka, a nie gdzies na dole silnika :idea: mysle ze jego godziny były juz policzone co do minuty jezeli bym go nierozdarł. Na ostatnim kursie do domu cos zaczelo przypiskiwac i zgasł ale odpaliłem i te 300m dojechalem do domu i tyle.
Ostatnio zmieniony przez blaadee 2013-08-23, 16:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-23, 16:37   

to na co czekasz drzyj jak wcześniej raczą i tyle i tak musisz to obadać i tak więc nie trać sezonu na czekanie ;-)
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-23, 21:43   

Przed chwila sciągłem cylinder, nie mam pojecia co tam sie wydarzylo tłok z jednej strony przytarty, w trybach na wale jest jakies chyba aluminuim nie wiem skąd sie wzięło, byc moze to z tłoka opiłki, pukanie nadal jest w silniku, to tak z grubsza ogledziny.
http://www.sendspace.pl/f...04e8008c1d/view

http://www.sendspace.pl/f...4d3178fcbb/view


To wszystko wydarzylo sie zaraz po podwójnym mocnym wystrzale z ruru wydechowej, motor natychmiast stracil moc, co tam sie wydarzylo :roll: czy czeka mnie rozpoławianie silnika :oops: chciałbym tego uniknąć :-/ chyba ze tam jakies oderwane aluminium w komorze jest hmmm Tego sie nie spodziewałem :-? ale cóż umarłemu sie nie przydarzy i historia lubi sie powtarzac.
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-08-23, 23:22   

Tłok paskudnie przytarty :-/
Wyciągnij sworzeń i oglądnij główkę korbowodu. Przyglądnij sposoby pomiaru (wybranych elementów) w serwisówce.

Zlokalizowałeś co stuka?

Obawiam się, że przy takich ciałach obcych rozpoławianie Cie nie ominie.
 
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-23, 23:52   

Ciało obce to odrobiny aluminium chyba, w wiekszych i mniejszych kawałkach, wydaje mi sie ze cos w skrzyni rozwaliło, cos oderwało. Nie wiem, gazik caly, głowica tez oprucz tego ze jest peknieta. W silniku cos sie tłucze ( puka ) tak terkotka od tamtej usterki tylko ze troszke ciszej niz zaraz po awari gdzie stracil moc na 3km. Na filmiku na 1 stronie to słychac przy przygazówkach.


Dzisiaj przyczaiłem troszke, i patrzac w komore tam gdzie pracuje łańcuszek rozrzadu ( ten tryb co widac znajduje sie koło zebatki rozrzadu ) i w strone dekla zewnetrznego cos tam wygląda jakby było przemielone :roll:
foto
.


Druga sprawa to cylinder, pisałem ze jest igła, ale tylko z jednej strony, tam gdzie było przytarcie wyglada tak



Pewnie trzeba bedzie robic szlifa :roll: czy ktos z Was stosował tłoki OMP ?
Co za fatum i urok ktos rzucił na mój motor to nie wiem :evil: do tego jeszcze amor tylny wymiekł wylał sie olej w ostatnim dniu jazdy. Naped kupiłem nowy ponad 400zl i lezy sobie na półce.
 
     
michal_dr350
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-24, 13:56   

Damianel napisał/a:
to jak będziesz wolny w terminie 6-8.09 polecam
http://suzukidr.pl/forum/...=17720&page=0#8
tereny mamy naprawdę zajebiste ekipa też będzie spoko więc zapraszam w imieniu kolegi Trocina :-P ja mam poprawkę 6 ale postaram się przyjechać na sobotę


widziałem temat, termin niestety odpada :-( a szkoda bo bardzo blisko mam i chętnie bym z wami poje 1/4 dził

blaadee napisał/a:
Pewnie trzeba bedzie robic szlifa :roll:


no to nie 1/4 le, szlif obowiązkowo

blaadee napisał/a:
Co za fatum i urok ktos rzucił na mój motor to nie wiem :evil: do tego jeszcze amor tylny wymiekł wylał sie olej w ostatnim dniu jazdy.


no ale wiesz, nic nie jest wieczne, to wszystko ma swoje lata, i tak długo służyło, pisałeś wcześniej że tłok jeszcze oryginalny... .

Co do tłoka OMP, to zadaj sobie pytanie jak długo zamierzasz tym motocyklem jeszcze je 1/4 dzić, jak krótko, to kup tani tłok, jak dłużej, to zainwestuj w coś konkretniejszego.
Ja zamierzam swoją XL jeszcze pośmigać przynajmniej 4 lata, dałem cylinder do szlifu i kupiłem tłok wossnera za coś około 630zł, głowica po kompletnym remoncie 520zł, nie miałem już kasy na łańcuszek rozrządu więc dopiero teraz będę go wymieniał.

Sam musisz zadecydować, nie mówię, że omp to szitowe tłoki, a sporo takich opinii można wyczytać na forach, na pewno będziesz na tym je 1/4 dził, jak długo :?: cholera wie, być może krócej niż na wossnerze a może i tak samo, ja nie chciałem eksperymentować i w niedalekiej przyszłości znów bawić się w wymianę tłoka więc kupiłem kutego wossnera
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-27, 21:08   

Kupilem glowice bez pekniec przy gniazdach, z tym ze zauwazylem ze delikatnie sie rózni od mojej ma dwa otwory które to idą do komory wydechowej obok zaworów, u mnie jest to zaslepione
foto
http://www.sendspace.pl/f...f3224e0ec0/view

i co teraz mam zrobic :-( zaspawac to czy co :roll:
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-08-28, 07:34   

blaadee, dobra podkładka, zaślepka w tym miejscu i już.
Kiedtyś rozmawiałem z kolegą habit i tak się robi.
 
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-28, 14:30   

A do czego są te otwory?
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-08-28, 20:36   

Damianel napisał/a:
A do czego są te otwory?


Do puszki mocy / dopalacza. Dopalacz / Puszka mocy / Eko-puszka ;-)
 
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-29, 12:04   

No i nie wiem, czy rozpoławiac ten silnik :roll: czy wyplukac go benzyną. Zauwazylem ze od slizgu oderwał sie mały kawałek ale czy to on był sprawca to nie wiem. Nie chce rozpoławiac na darmo bo lekko na pewno nie bedzie. Alternator ( koło ) i sprzeglo mam juz sciagniete. W sitku nie ma nic, wał i tryby na nim wygladaja ok, opiłki które byly miedzy trybami prawdopodobnie sa z tłoka....
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-08-29, 13:51   

Blaadee nad czym ty się zastanawiasz :?:
Coś, gdzieś, po coś, jakoś narobiło Ci w silniku (cylindrze) niezłej kaszany, nie wiadomo ile opiłków zdołało przedostać się niżej do skrzyni korbowej a ty się zastanawiasz czy rozbierać czy tylko przepłukać ?
Człowieku masz silnik na stole, w części (i to nie małej) rozebrany nad czym ty się zastanawiasz - koniecznie chcesz po złożeniu silnika modlić się do wszystkich bogów aby było O.K. ?
Chcesz za każdym razem jak odjedziesz pow 5 km od domu albo jak wjedziesz w jakiś ciężki teren zastanawiać się czy moto wytrzyma dojazd do powrotny do domu czy też nie wiadomo (a w zasadzie wiadomo) czemu powie pierdo.... nie jadę ?

Jeśli na przynajmniej 2 z powyższych pytań odpowiesz TAK - to wystarczy płukanie i dmuchanie kompresorem co przynajmniej na chwilę zaoszczędzi ci czasu i kosztów.
Choć jakie efekty da takie postępowanie - to się dopiero okaże.

Pamiętaj do naprawy motocykla drut i trytytki są dobre ale tylko jak ci błotnik w terenie odpadnie i jakoś do domu trzeba dojechać :!:

Moja rada: zrób to tak jak się powinno a nie kombinuj - ROZBIERAJ SILNIK
 
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-29, 14:11   

Zgadza sie, doloze okolo 1500zl i chcialbym być pewien ze bedzie to iles tam lat jezdziło. Moto przechwaliłem, ciagle mówiłem ze silnik jest niedozaj...ania i w kazdej chwili moge objezdzac kule ziemską :mrgreen:
Treaz mam jeszcze szybkie pytanie, czy sróbki na imbus 5 te które sa przykrecone połówki odkrecać zwykłym kluczem czy pneumatem :?: bo niechce ich poobrabiać.
I mam nadzieje ze w razie czego pomozecie to poustawiac i poskładac.
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-08-29, 14:25   

blaadee napisał/a:
Zgadza sie, doloze okolo 1500zl i chcialbym być pewien ze bedzie to iles tam lat jezdziło.

Nie kumam - rozpoławianie ma cię dodatkowo tyle kosztować ?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12