moja zapinka po 20 000km ma się bardzo dobrze, żaden cross nie lata na zakówce, tam się tylko zapinki wymienia bo się ścierają od ślizgów
kuzyn załatwił 2 łańcuchy i nie pękły na zapińce
kult zakówki faktycznie
Chodzi mi o to , że w dominatorze raczej nie potrzeba 2 razy na sezon zdejmować wahacza więc zakuwka będzie niezawodna i praktycznie wieczna. Zapinki trzeba pilnować, u mnie w xr muszę zmieniać ze dwa razy w sezonie, bo dostaje luzów i chce spaść. A to trochę słabo gdyby się to stało a łańcuch zaklinował o karter. Przerabialiśmy to 2 razy niestety.
Podsumowując na zakuwce przejechałem na zestawie dominatorem ponad 20kkm bez problemów, na końcu trza było napinać łańcuch co 200km;]
A w xr muszę jednak tej zapinki pilnować, bo każda kolejna się z czasem luzuje.
No ale można się upierać, że zapinka jest lepsza, bo można jednak łańcuch rozpiąć bez narzędzi w polu. Ale po co???
Ja mam łańcuch z zapinką , przejechałem 12 kkm . Jak montowałem ten łańcuch blaszka ogniwa pod zapinką wchodziła b. ciasno musiałem wbijać ją młoteczkiem. Jak rozbierałem po 12 kkm zchodziła bardzo ciężko i tak samo wchodziła w trakcie ponownego montażu. Nie sadzę żeby zrobiła sie lu 1/4 na w trakcie następnych 10 kkm.
Postaram się nakręcić jakiś filmik co dzieje się z moją aktualną zapinką, ale z tego co pamiętam to muszę zamówić nową. Cyba z tego co Ali piszesz dużo zależy od sposobu eksploatacji. W sumie nie zdarza mi się zbyt często po asfaltach je 1/4 dzić. Więc może mieszanka błota i już dosyć leciwych ślizgów łańcucha robi swoje.
Eliza w ćwiartce raz zerwała zapinkę, a drugi raz normalne ogniwo. U mnie się zapinki systematycznie luzują. Jak miałem w domi zakuwkę to zapominałem o problemie. Więc SUBIEKTYWNIE (nikogo nie namawiam na siłę;]) uważam zakuwki za trwalsze rozwiązanie, ale z wiadomymi ograniczeniami
No ale jak to Rav napisał ja za dużo sprzęgła używam to przez to pewnie też te zapinki wykańczam:)))
Taniocha ja za swój dałem coś koło 450zł według oznaczeń: łańcuch japońskiej marki RK. Łańcuch typu 520 SO O-Ringowy z zakuwką. Zastosowanie: motocykle do 650 cm3 i mocy do 60 KM. Jak musisz wymienić to bierz .
wojtekk, To o tym nie wiedziałem , dzięki za info. Pozdrawiam
elfeti [Usunięty]
Wysłany: 2014-04-08, 07:28
no właśnie tego się boje, jest tam napisane "baujahr: 19 88 bis 19" czyli do którego ;) poza tym mam 500 więc już jest nietypowo... chyba dziś suwmiarką muszę pomierzyć...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum