Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Łańcuch napędowy do Hondy nx650
Autor Wiadomość
blaadee 


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 192
Skąd: z kosowa
Wysłany: 2013-07-25, 17:37   Łańcuch napędowy do Hondy nx650

Witam, czy ktos móglby mi podac dokladne dane (wymiary) łańcucha do tego diabła tasmańskiego :roll: czy musze na allegro wpisac słowo w napędach nx650 zeby kupic łańcuch do tego modelu ? czy jest to rozmiar 520 i tyle czy cos jeszcze ? jaki łańcuch polecacie w miare dobry ? bo co dwa sezony wymieniam :) tak jak i tylną opone, oczywicie ostra jazda non stop i cały czas w momecie obrotowym gotowy do strzału :) z jednej tylnej zebatki az zrobiło sie jajo :) 45 zebów, teraz mam 46 ale tez juz końcówka :-/ jako ze 75% jezdze po asfalcie to zamówilem 43 zeby sobie silnik lekko pracowal, teren tylko na 10 browarów :). Znalazłem łańcuchy dida 520nz na allegro i nie wiem czym one sie od siebie róznia oprócz tego ze do hondy kosztuje 240zl, a taki sam do bmw 197zl niby krótrzy o 2 ogniwa, ale jako ze zebatke bede miał 43 pewnie by był hmmm

http://allegro.pl/honda-n...3424045046.html

http://allegro.pl/lancuch...3358304610.html


czym one sie róznią :?: jakie oznaczenie musi miec łańcuch do mojego motora :arrow:

tak wygląda moja stara (jajo) :)
http://www.sendspace.pl/f...576e8ce4e3/view
tutaj obecna
http://www.sendspace.pl/f...0864e6541a/view
Ostatnio zmieniony przez blaadee 2013-07-26, 10:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 29
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3541
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2013-07-25, 17:46   

http://italyracing.ceti.p...hp?p=EMTEwNjI=M tu masz jeszcze taniej ten łańcuch :P
 
 
     
madart 


Wiek: 100
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1733
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-07-25, 17:51   

jakos sie mi 2 lata na bezoringu średnio malują nawet na asfalcie..
za to 200 to spokojnie mozna kupic sfr nawet na Xringu którego katuje w kacie, moze wytrzyma
za swojego dida xringa dałem 350zł 4lata temu i zrobiłem na nim już 19k i tylko jedną przednia zebatke wymieniłem, tył to sunstar do ktorego mam zaufanie
 
     
blaadee 


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 192
Skąd: z kosowa
Wysłany: 2013-07-25, 17:59   

Moze taki
http://allegro.pl/lancuch...3376500609.html
tylko na niektórych aukcjach pisza do jakiej pojemnosci nadaje sie max, a tutaj nic. Co byscie polecili w miare dobrego w rozsadnej cenie ?
http://allegro.pl/lancuch...3417842840.html
Ja juz nie wiem, oprucz tego ze rozbieznosc cen jest kosmiczna.
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 30
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1126
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-07-25, 20:04   

blaadee, ostatnio zakupiłem zestaw 520 (DID, JT)
Taki jak na tej aukcji http://allegro.pl/show_item.php?item=3404890035 - za szary o 20 zł tańszy od gold-a.



EDYT:
Założyłem 15 i 47 -czyli standard. Pasuje na to łańcuch 108 i 110 ogniw. Na mniejsze zębatki wiadomo zakładaj 108 bo braknie ci za jakiś czas naciągu. Ogólnie zauważyłem że w sprzedaży jest więcej 110 (może przypadek).
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-07-25, 21:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
mbx 
wheelie instruktor


Wiek: 39
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 204
Skąd: szczodre wrocław
Wysłany: 2013-07-25, 20:42   

blaadee, NZ nie kupuj bez oringowych szkoda kasy kup droższy a jeszcze zaoszczędzisz twój czas na kolejne wymiany i kasę na łańcuchy osobiście polecam VM ultrawzmacniany,, (VX2) lub VX superwzmacniany to są x-ring
na VM zrobiłem 30 000km i jeszcze jest ok ,czeka znowu na kolejkę
bo mam VX nówkę od rd08 bo zmieniłem cały komplet przy modernizacji
z rd02 na rd08
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 36
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 834
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-07-26, 05:53   

Witam
Jako że mam do wymiany łańcuch pytanie do Was
jak długość łańcucha przy zestawie 15/50 :?: Może ktoś już miał taki zestaw i odpowie mi czy 110 wystarczy.
Tylko proszę nie piszcie żebym sobie zmierzył łańcuch i kupił taki sam bo obecnie na moto mam założone 14/47 a nowe zębatki wiszą na haczyku na ścianie.

O rodzaj nie pytam - jak mniemam od o-ring w górę
 
 
     
Habit 
SM!PoBłocieSeNeDa!


Wiek: 31
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 712
Skąd: DW
Wysłany: 2013-07-26, 06:26   

Ja ma teraz 15/49 i łańcuch 112 ogniw..
Naciąg wygląda tak:

26072013100.jpg
Plik ściągnięto 184 raz(y) 1,14 MB

 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 36
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 834
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-07-26, 06:54   

Dzięki HABIT, czyli nic innego jak 112 ogniw mnie nie będzie urządzało.
Czy ewentualnie ktoś ma jakieś uwagi w tym temacie ?
 
 
     
Habit 
SM!PoBłocieSeNeDa!


Wiek: 31
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 712
Skąd: DW
Wysłany: 2013-07-26, 08:34   

Jak założysz 110 to tylne koło będziesz miał maksymalnie przysunięte do przodu...
To też nie dobrze bo na 15/50 będzie Ci strasznie na koło rwał, a tak zawsze o te 2 cm zwiększysz rozstaw osi:)
 
     
blaadee 


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 192
Skąd: z kosowa
Wysłany: 2013-08-03, 15:00   

Jeszcze raz podbijam temat, poniewaz wepchalem sie w skadanie napedu niestety :-/ kupiłem zebatke na tył taką http://allegro.pl/ir-zeba...3441712807.html
na przód taką http://allegro.pl/ir-zeba...3421623858.html

i teraz nie wiem czy kupic jakis tani łańcuch na przykład taki
http://allegro.pl/lancuch...3434714425.html

, a nastepnym razem zmienic cały komplet na did vx oring, czy kupic teraz odrazu tego dida vx za 260zl jest na allegro, na te badziewne zebatki hmmmm :roll:
nie wiem co to za firma ta esjot i czy wytrzyma szał pał w moim motorze na licencji czołgu t4 :) ?
2 lata temu kumpel kupił yamahe tdm 850 zalał do pełna po kupnie i 3 dni po zakupie urwał sie łańcuch który wyladowal w przedniej zebatce uszkadzajac blok silnika, po prostu pękł blok silnika przez urwanie łańcucha :idea: łańcuch urwał sie na zapince, ja preferuje zawsze zakówke.
Jak to widzicie ?
takie cos mam na oku
http://allegro.pl/lancuch...3419173120.html
lub dolozyc kilka zlotych i kupic złoty
http://allegro.pl/lancuch...3446437937.html
 
 
     
madart 


Wiek: 100
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1733
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-08-03, 18:37   

powiem tak, po 1 strasznie kombinujesz zamiast kupic najlepsze i byc pewnym za 100zl ze nie zostaniesz w dupie i bedziesz z buta szedł pare kilosow po kogos z traktorem zeby ci moto wyciągnął
po 2 nie wazne co kupisz bo jak sie ma urwac to sie urwie, kuzyn kupil dwa lancuchy oba po kilku godzinach padły i to nie na zapince a urwało się ogniwo
po 3 wiele zerwań kończy sie rozwaleniem karteru jesli nie ma sie metalowej prowadnicy kilka mm od lancucha na 2/3 obwodu przedniej zebatki bo lancuch wysunie się i zablokuje
 
     
blaadee 


Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 192
Skąd: z kosowa
Wysłany: 2013-08-04, 11:46   

Po przemysleniu bylbym zainteresowany takim czyli did vx2 gold http://allegro.pl/lancuch...3376745582.html
Teraz mam pytanie do znawców, jak odróżnić podróbke od orginału ??? bo wiadomo jak jest, prawie wszystko chinskie i podróbek nie brakuje, czy na orginale na kazdym ogniwie jest wytłoczone logo D.I.D ?
I jeszcze jedna sprawa, co polecacie do jego smarowania ?
i jeszcze sprawa tych zebatek jakiejs firmy IR italy racing :) mam znajomego który robi w fabryce przy hartowaniu śrub, czy jest sens je zahartowac porządnie czy zostawic tak jak jest ?
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 30
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1126
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-08-12, 14:25   

blaadee napisał/a:
Po przemysleniu bylbym zainteresowany takim czyli did vx2 gold http://allegro.pl/lancuch...3376745582.html
Teraz mam pytanie do znawców, jak odróżnić podróbke od orginału ??? bo wiadomo jak jest, prawie wszystko chinskie i podróbek nie brakuje, czy na orginale na kazdym ogniwie jest wytłoczone logo D.I.D ?

Tak na każdym ogniwie jest wytłoczenie ,,DID". Mam D.I.D. VX2 przejechałem na nim około 3tyś. km. i nic złego się z nim nie stało ;) Wykonany jest na moje oko bardzo dobrze.

blaadee napisał/a:
I jeszcze jedna sprawa, co polecacie do jego smarowania ?

Do smarowania masz pełno preparatów. Kiedyś (jeszcze przy innym moto) dostałem w prezencie smar spray-u. Spray ładnie pokrywał łańcuch jak i inne elementy w jego okolicy :mrgreen: i był lepki - więc piach i inne zanieczyszczenia trzymały się elegancko.
Teraz smaruje olejem przekładniowym i w wolnej chwili biorę się za budowę olejarki.
Wątpię, że smarowidło w spray dostawało się pod tulejki w łańcuchu, więc jak dla mnie olej wygrywa.

blaadee napisał/a:
...i jeszcze sprawa tych zebatek jakiejs firmy IR italy racing :) mam znajomego który robi w fabryce przy hartowaniu śrub, czy jest sens je zahartowac porządnie czy zostawic tak jak jest ?


Zostaw tak jak jest, bo zębatki poddawane są obróbce cieplnej już w fabryce.
Złe utwardzenie powierzchni lub całego materiału może w przyszłości spowodować wyłamanie zęba lub pękniecie zębatki, a wynikiem będzie pęknięcie karteru lub zablokowanie tylnego koła.
 
 
     
estor 


Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 35
Skąd: P-ń
Wysłany: 2013-10-16, 16:03   

czy wymiana zębatki czy wymianie łańcucha to mus ? czy można wymienić sam łańcuch ?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 15