Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
AMORTYZATOR - demontaż z motocykla.
Autor Wiadomość
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2013-02-03, 12:18   

czy ktos próbował zdjąć amorek bez demontowania airboksa , jeśli tak to proszę o instrokcje.
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-02-03, 13:09   

we włochu to normalka :-P :lol:
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2013-02-03, 14:08   

ja mam japońca czy twierdzisz że to nie mozliwe ?
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-02-03, 16:06   

Alibaba, Popuść wszystkie śruby airbox-a i przesuń go maksymalnie w lewo. Mi się udało ;-) ale jest trochę kombinowania. Obróć śrubę przy montażu, żeby na przyszłość się nie naciągać.
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-02-03, 18:14   

Alibaba, wczoraj to robiłem i specjalnie dla Ciebie mam fotkę. Zaraz ją poszukam i Ci zapodam.
Tak w skrócie wiadomo siedzonko, osłonki i bak zdejmujemy, luzujemy opaskę łączącą dolot powietrza z airboxa do ga 1/4 nika, luzujemy airbox odkręcamy 2 śrubki z prawej i 1 z lewej i przeszkadza jeszcze dekielek od airboxa na 4 śrubeczki czyli ten przez który wymieniamy filtr powietrza. Od strony lewej włożyłem między airboxa a ramę listewkę airbox do tyłu i wyciągnąłem wspomniaą śrubkę. Nie ma problemu.
Powodzenia.

Wspomniany amorek.JPG
Plik ściągnięto 122 raz(y) 64,91 KB

śrubeczka górna amorka i airbox.JPG
Plik ściągnięto 99 raz(y) 66,79 KB

śruba górna amorka wyciągana bez demontażu airboxa JAPONIEC.JPG
Plik ściągnięto 97 raz(y) 53,54 KB

 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2013-02-15, 15:36   

wojtekk, dzięki wielkie , jeszcze muszę zdemontować zwojowisko rurek odpływowych i śruba na wierzchu :mrgreen:
 
 
     
cubiacus 
Husky TE 310


Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 932
Skąd: Łódź - Kraków
Wysłany: 2013-04-03, 17:10   

Ali, nie wiem od którego japońca te zdjęcia (ja mam zwykłą nakrętkę jeszcze, co komplikuje dodatkowo sprawę), ale też mi się udało (rocznik 91) tylko potem warto włożyć śrubę tak, aby była od strony wydechu - łatwiej się skręca i manipuluje na przyszłość - sam zdecyduj :-D

Aha, MaciekTOS fajnie się spisują stare klucze rowerowe (taka kosa trochę;) i młotek albo po prostu duży śrubokręt i ... młotek - nawet bez zdejmowania amorka można tak sobie podkręcić ;-P
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-08-19, 11:57   

Siemka
Czy ktoś kto to przerabiał podpowie w jakiej kolejności lepiej montować amortyzator?
- najpierw górna śruba a potem walczyć z dołem (tak zrobiliśmy podczas ostatniej zlotowej naprawy, ale potrzebowaliśmy do tego 4 osób pieńka i podnośnika samochodowego - a teraz będę to robił sam)
czy może
- najpierw poskładać dół a potem jakoś walczyć z górną śrubą - tylko jak?

Z góry dzięki
 
 
     
Mateusz 


Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 89
Skąd: Zagłębie | SD
Wysłany: 2013-08-19, 12:19   

Ja to robiłem sam, nie powiem że było łatwo, ale da się.
Najpierw góra.
Moto podpieram pod silnikiem, blokuje przedni hamulec i wstawiam klin pod koło.
Tylne koło zdjęte.
Kiwaczka zamontowana do ramy i amortyzatora. Zostaje połączyć ją z wahaczem.
Klinuje rurkę miedzy kiwaczką a ramą i opieram o ziemię. W ten sposób powstaje całkiem przyjemna d 1/4 wignia.
Teraz najzabawniejsza część, kładę się w poprzek kanapy, nogami stoję po jednej stronie moto, a resztą tułowia zwisam z drugiej, i w tej jakże wygodnej pozycji, obciążam jak najmocniej tył moto, rurka napiera na kiwaczkę i zciska sprężynę, zanim całą krew spłynie mi do głowy, staram się wepchnąć śrubę na miejsce.
Jeśli będziesz miał drugą osobę do pomocy, która obciąży zamiast Ciebie moto to powinno Ci się z wykorzystaniem takiej d 1/4 wigni udać bez większych problemów.
Pozostaje jeszcze kwestia twojej wagi. Ja mam trzy cyfry, więc jest czym obciążać ;)
Uważaj, żeby nie wywrócić moto na bok, w chwili obciążania nie jest zbyt stabilny.

Pozdrawiam, Mateusz.
 
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-08-19, 12:35   

Mateusz napisał/a:
zanim całą krew spłynie mi do głowy, staram się wepchnąć śrubę na miejsce.

:-D :-D :-D

Dzięki za opis

Czy jest ktoś kto robił odwrotnie (lub przynajmniej próbował), tzn najpierw dół a potem jakimś magicznym sposobem góra?
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-08-19, 19:09   

nx-rider, kurcze ja to robiłem sam bez problemu ale ja mam centralną podstawkę i na pewno górę zakładałem na samym początku.
 
 
     
cubiacus 
Husky TE 310


Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 932
Skąd: Łódź - Kraków
Wysłany: 2013-08-20, 07:33   

hm, dziwię się że trzeba takie hopki odwalać :-P u mnie na rozkręconej śrubie wkładałem bez żadnych ceregieli (a była przedłużana dodam sprężyna)... ale na pewno góra najpierw a potem bawić się z dołem :-D

tylko już nie psuj kolejnych :-P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14