Jak się na tym jeździ? Masz do czego przyrównać? Wygląd zacny, własności jezdne na czarnym na pewno lepsze niż typowa kostka, ale jak w offie? Boczna część opony nie wiele bardziej off niż contiescape, czy anakee 2, teoretycznie więc na mokrych koleinach niema co wymagać bezproblemowej jazdy, ale już po piasku, czy szutrach powinno być całkiem ok. Dobrze główkuję?
Ostatnio zmieniony przez managa 2014-12-26, 10:09, w całości zmieniany 1 raz
Tezla na tym zamiata, brukaliśmy sie w błotnych koleinach w bieszczadach w trakcie deszczu wiec sobie mozna wyobrazic i pod gorke w koncu wyjechalismy :)
lekki off jak najbardziej
pytanko, mam aktualnie opony Bridgestone TW41 z przodu oraz TW42 z tylu. Tylna mi sie juz konczy (a nowa to koszt ponad 4 stowki z tego co widze), przednia ma nadal gdzies z 80% bieznika. Tylna nadaje sie jeszcze na asfalt i suchy teren, ale cokolwiek mokrego i jest lipa. Co myslicie nad zmiana tylnej opony na polecana w tym watku e09? E09 tyl + TW41 przod? Jazda 60 % szutry, 30 % asfalt, 10 % mokry teren. Z gory dzieki za sugestie
Bez sensu jest zakładanie kostki z tyłu kiedy masz z przodu Tw41, na błocie kostka z tyłu będzie powodować konkretną podsterowność. Opona typu "jodełka" to na tył kiedy na przodzie jest kostka, nie na odwrót. Rozumiem, że szukasz w miarę taniego tyłu pasującego do TW na przodzie. Proponuję Heidenau K60 np tu:
http://allegro.pl/heidena...4968678065.html
Tańsza opcja to Mitas e07, twardy i niezajebliwy tylko trochę plastikowy jak wszystkie mitasy.
edyta: generalnie K60 to zajebista opona na takie zastosowania jak napisałeś, gdybym nie jeździł w góry gdzie jednak kostka się przydaje na podjazdach to bym zakładał zestaw K60.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-01-17, 13:14
Bicio, ja tak teraz mam z przodu kostka a z tyłu jodełka niestety
Przód idzie jak chcę czyli elegancko po błotku a tył wali bokiem albo się kopie. Ogólnie daje radę ale jak by przód odjeżdżał to by było nie wesoło.
Tańsza opcja to Mitas e07, twardy i niezajebliwy tylko trochę plastikowy jak wszystkie mitasy.
edyta: generalnie K60 to zajebista opona na takie zastosowania jak napisałeś, gdybym nie jeździł w góry gdzie jednak kostka się przydaje na podjazdach to bym zakładał zestaw K60.
Dzieki Bicio za opinie :) Zalezy mi wlasnie na takim spojrzeniu przez pryzmat doswiadczenia. Dzieki Twojej poradzie nie popelnie gafy. Zatem k60 powinno byc moim wyborem teraz, w sytuacji kiedy zostawiam przod jako TW. Zastanawiam sie rowniez nad ewentualnie sprawieniem sobie kompletu opon, poniewaz przednia pomimo dobrego bieznika jest juz dosyc leciwa, choc nie jest stwardniala. Dotychczasowy komplet TW spelnial oczekiwania na asfalcie oraz lekkim szutrze. Jednak na mokrym nawet plytkim blocie, twardej mokrej glinie lub mokrej trawie kilka razy zaliczylbym glebe przez opony - stad proba znalezienia czegos troche pewniejszego na takie warunki. Po lekturze tego watku zapisalem sobie, ze TKC80 na przod oraz e09 na tyl jest dopuszczalna i cenowo akceptowalna kombinacja. Ewentualnie do K60 na tyl co mozna sensownego dokupic na przod?
Może być też zestaw TKC80 przód e09 tył jeśli chcesz coś bardziej kostkowego, ale prawda jest taka, że TKC lepiej od K60 będzie robić tylko na piachu no i może mokrej trawie. W błocie i mokrej glinie zarówno TKC jak i e09 totalnie się zaklei i masz zerową przyczepność bo te opony się słabo "czyszczą".
Kurna głupio mi się pisze bo wychodzę na jakiegoś mędrca, a nim nie jestem Ja myślę, że najlepiej będzie jak sobie potestujesz sam. Dokup sobie k60 na tył, dojedź obie, potem sobie kup e09/tkc i też dojedź wyrobisz sobie pogląd, jedno co odradzam to kupno kostki na tył jak z przodu masz TW.
Powodzonka w eksperymentach
No dobra....
Przeczytałem 12 stron i nadal się zastanawiam jakie opony kupić.
Obecnie mam w Teresie komplet K60 ale się skończyły.
Chciałem zakupić komplet E09 Dakar ale czytam, że na przodzie się nie sprawdzają.
Ogólnie moja jazda to 80% asfalt, 20% off ale ciągnie mnie bardzo żeby zamienić te proporcje.
W dominie miałem z tyłu E07, a z przodu K60. Byłem zadowolony, ale przejeździłem kilka miesięcy i nie zdążyłem sobie wyrobić zdania, później sprzedałem moto.
Czekam na podpowiedzi.
Sebo [Usunięty]
Wysłany: 2015-02-04, 15:52
Spróbuj CST+E09..Zestaw za 3stówki z groszem..Robi robotę a cena powoduje,że nie szkoda używać także na czarnym
No e09 z przodu sobie odpuść, na suche jeszcze, ale na mokrym to nie trzyma w ogóle.
Kulka miał chyba CST z przodu, bieżnik jak w TKC80 tylko, że połowę tańsze
Z tego co pamiętam to dawały radę, może warto spróbować?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum