Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: kmaj
2013-05-27, 11:19
Krzywa kierownica lagi pułka itp ?
Autor Wiadomość
tristan
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-06, 20:58   

Jak sie ma sprawa? bo to jeden z z bardziej intrygujących tematów na forum, taki jakby rebus po trosze :mrgreen: poki nie rozbierzesz na czynniki pierwsze nie wiesz o co cho :-|
Swego czasu jak konczylem E08 na przedzie, przemierzajac blocko, wzbilem sie niczym latawiec na kanarysjkim wietrze, puszczajac domine w samopas....no ale do brzegu :mrgreen:
...Nie jestem pedantem ale w kwestii mechaniki nie lubie jak cos mi przeszkadza, a krzywa kierownice bez cienia watpliwosci, mozemy do tej grupy zaliczyc, przekopalem czesc www i nie znalazlem nic konkretnego w tym aspekcie. Stwierdzilem, ze te pare stopni roznicy jest niczym z w porownaniu z latajaca kierownica i temat odpuscilem.
Natomiast bardzo mnie ont interesuje....a wiec zwazywszy na powyzsze, pozwalam sobie ponaglic odswiezajac watek :shock: :mrgreen:
 
     
kubas9311
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-10, 20:41   

nie wiem co z tymi gumami;/ nikt nigdy tego nie wymienial, czy to w ogole jest wymienne... zrobilbym na sztywno ale pewnie lipa bedzie z wibracjami? nie mam pomyslow
 
     
tolczej
[Usunięty]

Wysłany: 2013-11-13, 15:26   

Mam ten sam problem po glebie.
Kierownica jest krzywo wzgldem koła. O co chodzi?
Gdzie szukać usterki na początku?
Lagi krzywe? Półki? Czy może coś innego jakieś sugestie?
O co chodzi z tymi gumkami?
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2013-11-13, 16:05   

Rozkręć półki, wyprostuj kiere i już:)
tolczej napisał/a:
O co chodzi z tymi gumkami?

W górnej półce masz gumki przez które przechodzi mocowanie kiery.
 
     
tolczej
[Usunięty]

Wysłany: 2013-11-13, 16:30   

Dzieki habit.
Obczaje to.
Wlasnie szwagier mi mowil ze krzywo cos jak odebral motor po mojej glebie gdy mnie kroili ale mu nie wierzylem :D
 
     
oczywemgle
[Usunięty]

Wysłany: 2014-08-13, 20:47   

witam wszystkich !!!
mam ten sam problem moja kierownica ma odchylenia 3 cm ;)rozebralem i znalazlem gumowe tuleje ktore nie chca wyskoczyc
ktos mi tu powiedzial ze muszze kupic cala pulke z tymi tulejami koszt 149F
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2014-08-14, 12:10   

kilka postów wyżej:

"po glebie gnie się na gumach które są wpuszczone w półki, wystarczy wtedy wziąść krowe za kiere, koło między nogi i prostować jak za dzieciaka się wigry 3 prostowało. Też miałem po pierwszej glebie zonka, że kiera krzywa, a ona się tylko na tych gumach wygieła. A tu 3 sekundy na hama wyprostowana i jak nowa. A jak się w lagach przegnie (czego mi się nigdy nie udało zrobić) to przecie wystarczy śruby poluzować, naprostować i skręcić, nie widzę problemu.....

W sumie bardzo wymyślne te gumy, gdyby ich nie było to pewnie by się kiera sama w sobie gięła, a tak przy znacznym ciężarze dominatora uchodzą drobne gleby bez szwanku;]
"
 
     
oczywemgle
[Usunięty]

Wysłany: 2014-08-14, 18:06   

spoko juz kumam sugestie
ale czy odchylenia kiery sa az tak wielkie
po ostatnim oraniu angielskich trawnikow w mojej miescinie ledwo co sie zmiescilem miedzy bramkami skladam sie w prawika kiera wychylona a krowa galopuje prosto ;)
dziwne uczucie szans na slizg zero sciana i plot metalowy
ok wiec jak ktos widzial i mial mozliwosc porownac odchylenia kiery
jakie one sa
 
     
tolczej
[Usunięty]

Wysłany: 2014-08-14, 19:55   

Tak jakHabit wcześniej pisał.
Popuść śruby mocujące lagi w półkach. Wyprostuj kierownice, powinna lekko sie wyprostować. Potem dokręć,najlepiej odpowiednim momentem ,chyba 22 Nm. I juz. Na samych gumowych tulejach pod kierownicą nic sie nie wyprostuje.
 
     
Ostasz 
NX 650 '94


Wiek: 36
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 729
Skąd: Białołęka, Wołomin
Wysłany: 2015-06-30, 08:19   

Hey!
Słabo tak przedstawiać Domina zaczynając od usterki no ale stało się więc piszę z prośbą o poradę…

Nie opanowałem mocy, wyrzuciło mnie do rowu na szutrze i przy glebowaniu w miękki żwir (prędkość przy glebie ok 40 km/h, w nic nie walnąłem) na lewą stronę trochę się przestawiła kierownica względem przedniego koła.
Innymi słowy jak się ustawi prosto kierownicę względem reszty moto (boczne owiewki, zegary) biorąc za punkt odniesienia i kierownicę i końcówki lagów (kierownica wydaje się być prosto względem górnej końcówki lagów), to wtedy koło przednie jest jakby skręcone o około 5 stopni w lewo. Więc żeby jechać prosto trzeba troszkę kontrować w prawo, wiadomo.

Po przeczytaniu porad z tego wątku dotychczas próbowaliśmy z kolegą:
a) odkręcić dolną półkę i metodą siłową naprostować
b) odkręcić tą śrubę co trzyma łożysko główki ramy i siłą naprostować
ale nie pomogło do końca. Tzn jest progres bo było gorzej (większy kąt odchylenia) ale nie jest do końca idealnie :-(

Pytanie do różnych speców i Dominatorowych weteranów – co robić dalej? Co to może być?

Do głowy mi przychodzi żeby albo ściągać lagi i sprawdzić czy proste (chcę poczekać z tym na Wasze opinie) lub wrócić do punktów a i b i prostować na siłę dalej…
Jak trzeba mogę wrzucić późnym wieczorem zdjęcia.

PS Jak poskładam to obiecuję w końcu zaprezentować Dominosa na forum ;-)
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-06-30, 08:32   

Poluzuj 2 półki co by się to rozprężyło i po ustawieniu na prosto skręć bo już coś kombinowałeś (tu akurat mam łatwo bo jest centralna stopka w moim wariacie, jak nie masz to na jakiś koziołek wrzuć moto). Tak normalnie po przekoszeniu kiery jak moto ma lagi proste, a nie łatwo je skrzywić to trzymasz kierę mocno a druga osoba wali z buciora w koło lub podjeżdzasz pod latarnię jak nikt pod nią nie stoi i walisz z bokowca z której strony ci pasi i prostujesz.
 
 
     
dzoana 
krwiopijca


Wiek: 49
Dołączyła: 22 Maj 2011
Posty: 526
Skąd: Skoczów
Wysłany: 2015-06-30, 09:12   

to ja już wiem, że te krzywe latarnie w Nysie to wcale nie taki nowoczesny design;) to robota Wojtka;)
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-06-30, 09:15   

dzoana, :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Bez przesady tylko raz prostowałem po glebie ale o filar w garażu. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
     
Ostasz 
NX 650 '94


Wiek: 36
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 729
Skąd: Białołęka, Wołomin
Wysłany: 2015-06-30, 11:49   

wojtekk dzięki za porady :) zastanawiam się czy takim uderzeniem czegoś nie pokrzywię (np. felgi jak nie trafię czysto w oponę)?
Bo dotychczas stosowaliśmy metodę, że jeden koło między udami trzyma a drugi nagniata z całej siły w kierownicę :-)
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2015-06-30, 12:15   

Ostasz, tą metodą to w rowerze :mrgreen:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13